Maak een stukje Italo (80's, Elite, etc)

Thanks , Ja dat zijn ze idd.....en dat jaren 2000remaster soundje is een ``bij gebrek aan de real synths`` sound oftewel vst...:o:
 
Thanks , Ja dat zijn ze idd.....en dat jaren 2000remaster soundje is een ``bij gebrek aan de real synths`` sound oftewel vst...:o:

Niets mis mee, je kunt ook met softsynths "sound-a-like" maken :okdan:
 
Ja, dit erbij dat erbij....en t is al snel heel erg vol, ben ik volkomen met je eens. Bij mij komt het doordat ik toch een soort compensatie zoek omdat er geen zanger of zangeres in mijn italo tracks aanwezig is.Dus als je nog wat sporen met zang heb liggen:) leuk om te horen trouwens over mijn track op t strand....thanks. Ik ben er toch ook wel weer achter gekomen dat italo mijn grote muziek liefde is, ja wat wil je als je 40+ bent :okdan:

Ehém... Momenteel ben ik opnieuw aan het oefenen... :{
 
En PabloDeMode misschien ook...

Nog niet af; vocals ontbreken:
 

Attachments

  • Italo-Kaas deel XI.mp3
    4,2 MB · Bekeken: 54
@JSC: Coole track geworden... lekker Hoor:dj:

@6: Je mega-mix "Cumpilatie" was weer dik in orde... instant Italo :)... had em eigenlijk hier ook verwacht :mega:
 
@Pablo, nog een linn snare en wat toms erin....je heb wel een toffe eigen stijl vind ik....waar ik toch meer namaak mmmm volgende uitdaging dan maar weer....

@Beatz thanks
 
@Pablo, nog een linn snare en wat toms erin....je heb wel een toffe eigen stijl vind ik....waar ik toch meer namaak mmmm volgende uitdaging dan maar weer....

@Beatz thanks

@JSC leuke tip, ik zal zeker kijken wat ik daar kan doen. Het nummer is écht in de flow gemaakt (een paar uurtjes de eerste versie) en later nog wat dagen aan gewerkt om iets finer te maken, er komen nog wat kleine geluidjes in de overgangen.... en de zang :mega:
 
haha leuk, al die oude sentimenten komen weer terug !! toppie-topic:okdan::okdan:

Ik heb alle nummertjes geluisterd en ik moet zeggen, er zitten een paar hele lekkere nummertjes bij.
Een nummertje ( ik geloof dat van stekkie ) vond ik wel een redelijk hoog Jarre-gehalte hebben, maar da's best ok met dit soort muziek. gewoon lekkere zomermuziek.

Keep - up the good work !:mega:
 
Laatst gewijzigd:
http://soundcloud.com/drzipper/far-from-gemini_instrumental :)

Deze gaat overigens wel omgebouwd worden tot een electrorock track voor mijn band.
 
@ Wezet, het klinkt heerlijk, maar is meer een Depeche Mode meets Modern Talking (de akkoorden) italo-sound-a-like.

Ik vind hem vet
 
@Wezet, geweldige retro sound hoor, lekker italo sfeertje :okdan:
 
Thx :) Maar zijn er specefieke italo akkoordprogressies dan? Bij italo disco denk ik aan de typische octavenbaslijntjes, strakke linndrum (etc.) samples en een vrij laag tempo voor dansbare muziek (die van mij is al wat te snel als je het vergelijkt met veel hits).
 
Thx :) Maar zijn er specefieke italo akkoordprogressies dan? Bij italo disco denk ik aan de typische octavenbaslijntjes, strakke linndrum (etc.) samples en een vrij laag tempo voor dansbare muziek (die van mij is al wat te snel als je het vergelijkt met veel hits).

Meestal heb je iets te maken met majeur akkoorden, of drie majeur en een mineur, (doorsnee) zoiets. Maar, ik bedoel, het leukste van de tracks die tot nu toe gepost zijn is dat die net iets anders zijn (in een goede manier) dan al die reeds bestaande italo nummers.
 
Ik luister vrij veel naar radio stad den haag en fantasy radio op internet, en daar hoor je toch ook wel dat italo in verschillende stukken te verdelen is zo had je in t begin de vrij langzamere tracks,met een zeer analoge sound en half jaren tachtig de wat snellere moderne digitalere? sound.
Vind je snippet/track goed gelukt WeZet
 
haha leuk, al die oude sentimenten komen weer terug !! toppie-topic:okdan::okdan:
100% mee eens! :mega:

Ja, dit erbij dat erbij....en t is al snel heel erg vol, ben ik volkomen met je eens. Bij mij komt het doordat ik toch een soort compensatie zoek omdat er geen zanger of zangeres in mijn italo tracks aanwezig is. Ik ben er toch ook wel weer achter gekomen dat italo mijn grote muziek liefde is, ja wat wil je als je 40+ bent :okdan:

Ik ken dat compensatie gevoel ook ;) en ja, dat 40+ ben ik ook al 4 jaar het slachtoffer van :dubbel:
Ok, ik zal ook wat ineenknutselen :P
 
Heerlijk idee, als ik even tijd vind (druk opt werk) maak ik zeker een track.
Heb al vele goede gehoord hier.
Laatst zag ik toevallig Radio soulwax op tv, een aflevering gewijd aan italo disco, zalig!
Niet allen de muziek, ook de lay out was fantastisch, die platenhoezen, de max

Leuk dat je ook wilt proberen, je maakt coole muziek dus het moet lukken :okdan:
 
Back
Top