Maak een stukje Italo (80's, Elite, etc)

drums zijn wel wat droog en iets te hard tov sommige sounds en steeds die fill na 2 maten is wat druk...
de bassline is erg cliche (noten) en die lead die er bij in komt maakt het allemaal wat zeurderig... het is meer een kruizing tussen italo en synthpop ofzo...
vinnik...

Eigen stijl. En ja, ik heb hier geen criteria voor sounds gekozen, wat eerst kwam die ik leuk vond (of juist niet want de lead is inderdaad zeurderig en was zelf niet helemaal "overtuigd"... maar nu wel, die blijft zitten), en daarna een combi van gemaakt met de 4/4 formule. Vocals zijn in de maak en ik post deze zoals het is. Ja de fills zijn het allemaal hetzelfde, maar who cares...

Als ik per stuk bekijk dan ben ik weer 5 maanden later met het gevoel dat ik dit voor niets doe. Toch bedankt voor de feedback :)
 
Misschien wat korte choirs proberen in te werken HOO HAA op z'n "Enjoy The Silence" , snap je? :D
 
Misschien wat korte choirs proberen in te werken HOO HAA op z'n "Enjoy The Silence" , snap je? :D

Maar wordt ie niet te druk van? Er moet ingezongen worden hé

Over de drums, heb de standard 707 machine van ableton gebruikt, zoals ie is. Alleen de claps heb ik de ping pong effect en de snare iets aangepast, voor de rest gelaten zoals het is. Ik zal toch even kijken hoe ik deze interessanter kan maken, maar eerst bekijken of het toch de moeite waard is.
 
Maar wordt ie niet te druk van? Er moet ingezongen worden hé

Over de drums, heb de standard 707 machine van ableton gebruikt, zoals ie is. Alleen de claps heb ik de ping pong effect en de snare iets aangepast, voor de rest gelaten zoals het is. Ik zal toch even kijken hoe ik deze interessanter kan maken, maar eerst bekijken of het toch de moeite waard is.

Probeer eens een lichte chamber op de 707 te gooien. Wat betreft de choirs, ik denk dat die wel passen erin hoor met je stem erbij. :)
 
Okay, duidelijk. Er is werk aan de winkel :)

De "choirs", met welke (softsynth) kan ik deze -een beetje- snel vinden?
 
Choirs niet te bombastisch natuurlijk, mag wat mengen in de achtergrond. Komt helemaal goed.
 
Okay, duidelijk. Er is werk aan de winkel :)

De "choirs", met welke (softsynth) kan ik deze -een beetje- snel vinden?

Goh geen idee, er bestaan plugins ja maar welke precies weet ik niet. Die van Enjoy The Silence zijn hier ideaal voor, misschien dat je een sample kan gebruiken?
 
Okay, nou ik wou juist de sampler in dit geval "vermijden".

Het probleem is dat ik veel te veel plugins heb en zal deze niet zo snel vinden, maar je werkt met hardware neem ik aan, welke zou je gebruiken om de choirs te maken (hoef niet per se hetzelfde maar in de buurt van)?

Heb voor de drums nu een lichte small room ingegooid en ook een lichte warm-tube, nu klinkt het wat "warmer" :)
 
Okay, nou ik wou juist de sampler in dit geval "vermijden".

Het probleem is dat ik veel te veel plugins heb en zal deze niet zo snel vinden, maar je werkt met hardware neem ik aan, welke zou je gebruiken om de choirs te maken (hoef niet per se hetzelfde maar in de buurt van)?

Heb voor de drums nu een lichte small room ingegooid en ook een lichte warm-tube, nu klinkt het wat "warmer" :)

Zou sowieso een sample zijn op eender welke sampler. Misschien dat ik een preset vind op de M1. Ik neem er ook mijn tijd voor om die sample te vinden, wil niks overhaasten. Check de Korg legacy m1 plugin eens?
 
Kijk eens aan, die heb ik! Even kijken of de koren daar geschikt zijn voor de combi... Ik post later vandaag een update (verwacht geen wonderen, de drums klinken warmer en iets minder aanwezig) :)
 
Kijk eens aan, die heb ik! Even kijken of de koren daar geschikt zijn voor de combi... Ik post later vandaag een update (verwacht geen wonderen, de drums klinken warmer en iets minder aanwezig) :)

Polysix stuiterbasjes zijn ook zalig. ipv standaard FM ofzo :okdan:
 
Hmm, oké...

Ik heb de preset gevonden, namelijk "film score" van de M1... Alleen, het combineert niet zo... Te hol voor het geheel...

Ik kijk later even verder :)
 

Geinig, waarmee gemaakt?

@6-tr: ik waardeer de feedback en doe zeker wat mee, maar ik vind het steeds moeilijk als ik van een nummer voor meer dan 50% moet aanpassen (melodie, alle elementen van de mix, etc) en dan combineren de geluiden niet meer, verlies spontaniteit, etc...

Ben heel lang obsessief geweest op zoek naar perfecte geluiden, totdat ik met de conclusie kwam dat het perfecte geluid niet bestaat en dat ik de basis niet had (structuur, opbouw, etc). Vandaar dat het heel lang duurt totdat ik iets kan posten. Maar als ik aan de normen moet voldoen, zoals ik het nu heb, is dit allemaal een illusie voor me.
 
Hoor weer allemaal toffe dingen voorbij komen in deze draad....

Hier nog steeds een stuk Cyber Worx (in progress)
 

Attachments

  • Cyber Worx I P.mp3
    6,1 MB · Bekeken: 57
Laatst gewijzigd:
@JSC: weer leuk je nummer, misschien iets meer diepte en delays, het klinkt iets te chique.

Het gaat om minimale aanpassingen, de basis klinkt al erg goed vind ik!

Er zijn genoeg tracks in dit topic om een serieuze compilatie uit te brengen. Wie o wie neemt het initiatief?
 
Laatst gewijzigd:

Goed bezig (muziek en video, helemaal top)! Het zou interessant zijn als je bij de links een leuke korte beschrijving plaatst, anders kunnen mensen denken dat er een link van iemand anders nummer is.

Ik vind het erg tof dat je deze nummers als officiële releases kon uitbrengen. Persoonlijk als ik zo'n nummer had had ik een apart topic kunnen starten :)
 
Back
Top