Tracks subforum kan iets overzichtelijker

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Of het een geweldig idee is, weet ik niet. Maar ik heb wel een suggestie.

In het "Tracks" subforum zit een aantal draadjes als "maak een stukje...", "Kutdraad", "Ome P's Poepdraadje" en sinds kort "Koning Fred de derde". In deze draadjes wordt wekelijks wel enkele malen een nieuwe track gepost. Op zich prima.

Ik heb hierover echter twee opmerkingen.

1. De overzichtelijkheid wordt er niet beter op als in één en dezelfde draad meerdere tracks worden gepost. Als er nieuwe berichten zijn, kan het betrekking hebben op het posten van zowel een nieuwe track als op het posten van commentaar. En dat maakt het wat lastiger om de relevantie ervan te kunnen inschatten.

2. Bij elke nieuwe post in de draadjes, wordt er een schop gegeven en komt het draadje weer bovenaan in het subforum. Het gebeurt vrij weinig dat één van deze raadjes niet in de top 5 staat. Eigenlijk gaat dit een beetje ten koste van de aandacht die de posters van een nieuwe track buiten deze draadjes krijgen, althans zo ervaar ik dat.

Is het een idee om de bewuste draadjes een eigen subforum te geven?

Wees gegroet.
 
Laatst gewijzigd:
...dus Phooch en 6 krijgen 'n eigen subforum :D
 
populaire threads staan nu eenmaal bovenaan... als je alleen het forum wil besurfen via de nieuwe berichten page dan krijg je dat idd maar je kan ook heel gericht gaan zoeken naar iets wat je wel interesseerd nutuulk... en daarnaast; hoe erg is het nu om de top-5 ff te skippen in de lijst?

het idee is een beetje hetzelfde als aan google vragen om niet de results te tonen waar je niet naar opzoek bent...
 
...dus Phooch en 6 krijgen 'n eigen subforum :D

Da's inderdaad best een goed idee :). Maar zonder gekheid, het bestaan van subforums (-fora ?) is natuurlijk gerechtvaardigd door het feit dat het de overzichtelijkheid bevordert. Anders zou je alles in 1 forum kunnen stoppen.

Als je kijkt naar de traffic op 6 zijn draadje, zou alleen dat feit al aanleiding zijn om de keuze te maken deze draad inderdaad als eigen subforum te laten bestaan. En het scheidt de tracks met een serieuzere inslag van die met een minder serieuze inslag. Het is niet voor niets een kut draad hè :).
 
populaire threads staan nu eenmaal bovenaan... als je alleen het forum wil besurfen via de nieuwe berichten page dan krijg je dat idd maar je kan ook heel gericht gaan zoeken naar iets wat je wel interesseerd nutuulk... en daarnaast; hoe erg is het nu om de top-5 ff te skippen in de lijst?

Ben ik helemaal met je eens. Als iets meer gelezen wordt, krijgt het meer aandacht en staat het draadje bovenaan. Dat geldt ook voor nieuw geplaatste tracks in een eigen draadje die het gewoon goed doen. Dat is wat mij betreft het probleem ook niet. Maar als ik een track post (wat ik heel af en toe doe, maar hopelijk steeds vaker) wil ik daar graag constructieve feedback op ontvangen. En die kans wordt nou eenmaal groter als je niet op pagina 2 van het subforum staat. En om dat te voorkomen, wordt er geschopt wat weer andere schopjes uitlokt, waardoor je er uiteindelijk weinig mee opschiet.

Het overslaan van een paar draadjes is geen moeite, maar het gaat mij dus zoals gezegd om de zichtbaarheid.

het idee is een beetje hetzelfde als aan google vragen om niet de results te tonen waar je niet naar opzoek bent...

Dit ben ik niet helemaal met je eens omdat je hier gelukkig op een forum zit dat een bepaalde structuur kent. Van die structuur kun je gebruik maken bij het bekijken van nieuwe draadjes zonder daar ook maar 1 zoekterm voor te gebruiken. Je bent niet in 1 grote vergaarbak van draadjes aan het zoeken naar iets waarin je mogelijk geïnteresseerd zou kunnen zijn.
 
Maar misschien kan het ook anders door een nieuw subforum te maken "feedback gevraagd" waar leden hun tracks kunnen posten wanneer ze feedback daarop willen ontvangen. Dat zou dan een andere functie hebben dan het "slechts" delen van een nieuwe track met mede forumleden in het huidige "Tracks" forum.

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden nutuulk.
 
Juist als mijn nummers niet interessant genoeg zijn, zou ik graag feedback willen ontvangen. Alleen dan kan ik er iets van leren toch?

Maar dat staat los van mijn suggestie om de structuur iets te veranderen. Ik heb jouw laatst geposte track (Untieteld) ook bijna gemist omdat ie in mum van tijd al weer onderaan de pagina stond. En dat vind ik jammer omdat ik dan ook de gegeven feedback op die track mis.

Mijn voorstel heeft dus niets van doen met de kwaliteit van de geposte track, maar met de feedback erop.
 
dan kijk je toch ff gewoon direct in het tracks forum? ...het is een keuze die je wil maken...
zo kan iedereen wel zijn eigen threads of insterest bovenaan (of tenminste in de lijst) willen hebben staan maar je kan niet overal in voorzien nutuulk...
en als nu alles een eigen subforum zou krijgen dan was je weer terug bij af toch?
 
dan kijk je toch ff gewoon direct in het tracks forum?

Dat doe ik uiteraard al.

Het gaat mij er, zoals gezegd, om dat ik graag feedback krijg op geposte tracks. Ik weet dat het SF zijn bestaansrecht niet ontleend aan de twee tracks die ik hier op jaarbasis plaats, maar ik kan me voorstellen dat er meerdere gebruikers zijn die dit ervaren. Ik zie weleens tracks naar boven geschopt worden met de hernieuwde vraag om feedback.

Niet iedereen heeft hier (gelukkig) hetzelfde niveau. Er zullen leden zijn die meer feedback geven dan vragen. Het is net als vroeger toen ik altijd meeging met jongens die beter waren dan ik toen ik leerde surfen. Daar kan ik iets van leren. Maar dan moet je post dus wel worden gelezen.
 
Laatst gewijzigd:
...het is een keuze die je wil maken...
zo kan iedereen wel zijn eigen threads of insterest bovenaan (of tenminste in de lijst) willen hebben staan maar je kan niet overal in voorzien nutuulk...
en als nu alles een eigen subforum zou krijgen dan was je weer terug bij af toch?

En om op je edit te reageren: Tuurlijk, dat is helemaal waar. Ik vraag alleen niet om voor elke persoonlijke interesse een eigen subforum te creëren. Ik ben op zoek naar een manier waarop mijn tracks meer feedback zouden kunnen ontvangen. Ik zeg hier ook heel specifiek "mijn tracks" omdat ik niet voor een ander kan bepalen hoe hij of zij dit ervaart. Maar als nu zou blijken dat er een grote groep is die feedback als grote meerwaarde van SF ziet, dan is de suggestie toch niet zo'n vreemde?

OK, komt ie: [oproepmodus aan] Wie van de meelezers zou ook wel wat meer feedback op geplaatste tracks willen ontvangen en denkt dat het toevoegen van een subforum hiervoor een mogelijke oplossing is? Andere opties van harte welkom [oproepmodus uit].
 
OK, komt ie: [oproepmodus aan] Wie van de meelezers zou ook wel wat meer feedback op geplaatste tracks willen ontvangen en denkt dat het toevoegen van een subforum hiervoor een mogelijke oplossing is? Andere opties van harte welkom [oproepmodus uit].

Vind ik wel inderdaad een interessante richting. :eureka: OK voor mij!
 
Laatst gewijzigd:
En het scheidt de tracks met een serieuzere inslag van die met een minder serieuze inslag. Het is niet voor niets een kut draad hè :).


hoezow zijn kutnummers niet serieus?

ze zijn vaak beter dan de rest van de geposte shit....:okdan:


:mega:
 
kutnummers zijn absoluut niet negatief... ook niet altijd even slecht; er zit soms best geniaal spul tussen...
perfecte broedplaats voor mensen die normaal geen nummer durven posten in een reguliere thread...

Maar als je dus niet per se een kutnummer hebt gemaakt maar het toch graag wil delen. Er was ooit een 'post wat werk in progress' topic, dat komt dan in die zin op hetzelfde neer maar de insteek is wat positiever. (Je zegt dan niet bij negatieve kritieken 'ja haha maar het was dan ook een kutnummer hè :engel: ' - maar 'dudes, dit is work in progress :dj: 8>' om je zelf in te dekken)
 
Ik vind t een goed idee. Een plek waar mensen om serieuze feedback kunnen vragen. Naast een gewone plek waar t niet uitmaakt..
Ik luister af en toe een ritsje tracks om daar dan ook eventueel bruikbare feedback op te geven. Dat vind ik best leuk. Als je dan die draadjes door moet waarbij ts helemaal niet op kritiek zit te wachten of zo of met opzetjes die nog mijlenver van een track afstaan, dan ben ik vaak ook snel weer klaar.
Gewoon een plek waar mensen een affig muzikaal idee kunnen plaatsen.. Met een kop en een staart. Op die plek zou ik t meest te vinden zijn denk ik.
 
Of het een geweldig idee is, weet ik niet. Maar ik heb wel een suggestie.

In het "Tracks" subforum zit een aantal draadjes als "maak een stukje...", "Kutdraad", "Ome P's Poepdraadje" en sinds kort "Koning Fred de derde". In deze draadjes wordt wekelijks wel enkele malen een nieuwe track gepost. Op zich prima.

Ik heb hierover echter twee opmerkingen.

1. De overzichtelijkheid wordt er niet beter op als in één en dezelfde draad meerdere tracks worden gepost. Als er nieuwe berichten zijn, kan het betrekking hebben op het posten van zowel een nieuwe track als op het posten van commentaar. En dat maakt het wat lastiger om de relevantie ervan te kunnen inschatten.

2. Bij elke nieuwe post in de draadjes, wordt er een schop gegeven en komt het draadje weer bovenaan in het subforum. Het gebeurt vrij weinig dat één van deze raadjes niet in de top 5 staat. Eigenlijk gaat dit een beetje ten koste van de aandacht die de posters van een nieuwe track buiten deze draadjes krijgen, althans zo ervaar ik dat.

Is het een idee om de bewuste draadjes een eigen subforum te geven?

Wees gegroet.

Je hebt hier een punt, laatste tijd had ik ook zoiets. Alhoewel het grappig is om Phooch posts te lezen of wat dan ook, als iedereen zo omgaat met het posten van tracks dan weet je niet meer waar je feedback moet geven, vervolgens wordt er te veel informatie gedeeld in hokjes en (spreek uit persoonlijke ervaring) de interesse om nieuwe tracks te posten/lezen/luisteren valt gewoon weg.

Een subforum speciaal voor personen die vaak posten kan een idee zijn, maar hoe bepaal je dat? Op basis van resultaat? Berichten samenvoegen? Het is lastig hoor...

Ik zou simpeler doen, gewoon een track per topic vereisen en de "derivaties" (nieuwe versies gepost op basis van feedback, etc.) toelaten, net als bij de contest. Anders wordt het tracks subforum een 5 mensen grapje spammerij :D :mega: :kroon: :dj: :verkoght:
 
Back
Top