PCB aan paneel bevestigen

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
Ik heb een modular met voornamelijk Oakley modules. Bij Oakley gebruiken ze potbrackets, waardoor de pcb heel simpel aan het frontpaneel te bevestigen is.
De laatste tijd maak ik echter ook wat andere modules, waarbij geen pot brackets aan de print gesoldeerd kunnen worden. Ik vraag me dan ook af wat een handige manier is om de pcb's vast te maken aan het frontpaneel. Ik wil liever geen schroefgaatjes maken in de pcb.

Bij bridechamber heb ik wel eens van die aluminium mounting brackets besteld:
Http://www.bridechamber.com/Brackets.html
Op zich een uitstekende oplossing, want de gaten voor de pots zitten precies goed (ik gebruik motm formaat). Nadeel is echter dat het gebruikte metaal gruwelijk hard is en de schroefgaatjes voor de pcb natuurlijk altijd precies op de verkeerde plek zitten. Ik krijg het met dit metaal praktisch niet voor elkaar er gaatjes in te boren. Bovendien is het nogal duur om die dingen bij bridchamber te bestellen.
Ik kan me voorstellen dat je bij de Gamma best dunne platen aluminium kunt kopen.
Ik vraag me alleen af hoe je zoiets op maat maakt en buigt.
Hoe lossen jullie dit op?
 
Ik gebruik een plaat blik welke ik uitsnij en "bij benadering" inboor met een lekker ruime maat boor. Speling nemen dus. Omvouwen doe ik em wanneer tie op het paneel vast zit met de pots, of van tevoren in de bankschroef.
 
Waar haal je dat blik en hoe snij je dat dan?
 
Ik kan me voorstellen dat je bij de Gamma best dunne platen aluminium kunt kopen.

Yep, 1mm. Die platen die in je vocoder zitten komen daar ook vandaan. Gezaagd met een ijzerzaag, bijvijlen om de scherpe kantjes eraf te halen en daarna buigen in een bankschroef.
 
Kom net bij de gamma vandaan bij ons op het dorp en daar hadden ze alleen platen van 0,5mm dik. Da's misschien net wat te slap. Het buigt in ieder geval wel lekker makkelijk.
 
Kom net bij de gamma vandaan bij ons op het dorp en daar hadden ze alleen platen van 0,5mm dik. Da's misschien net wat te slap. Het buigt in ieder geval wel lekker makkelijk.

Da's ongeveer wat ik gebruik.

NB, mijn projecten zien er van de voorkant vaak beter uit dan van de achterkant. Maar goed, de achterkant ziet er dan wel vaak lekker "mad professor"-achtig uit en dat heeft ook wel wat.
 
Bij Conrad is er ook aluminium plaatmateriaal in verscheidene diktes verkrijgbaar. Daar bestel ik ze zelf altijd.
 
Back
Top