[jazz] new track: uncanny valley

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
hoihoi, een nieuwe track, "uncanny valley", eerder een langere jam. inspiratie uit de BigFishAudio jazzloops, verder is alles live en zonder edits behalve dan wat secties geschoven.

hier te downloaden:
www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_UncannyValley.mp3

Drums: BigfishAudio jazzloops
Bas: NI Essential Bass
Synths: NI Retro Machines Mk2 (mwaaah)
Rhodes als zichzelf door NI Vox Ac30
 
dilago, bedoel je het geheel is lekker en de rhodes is nog lekkerder, of, de rhodes staat te hard :) ?
 
Fijne track! Rhodes met een lekker dikke overdrive die samen met de bas een mooie funky groove neerlegt, ondersteund door erg boeiende drums. Ik vind het erg cool wat je gedaan hebt met de drums: een behoorlijke dosis modern jazz achtige groove die naar mijn mening erg goed past bij dit nummer zonder z'n echte groove te verliezen en zonder te druk te worden.

Ik vind het echter nog niet als een geheel klinken; nog teveel als losse elementen. Ik denk dat je dat vooral kunt verbeteren met de mix. De bas klinkt naar mijn mening iets te prominent en valt niet lekker in de mix met de drums; de rhodes zou met z'n klank ook wat breder mogen om meer body te geven. Een echte acoustic bass zou overigens niet misstaan in dit nummer, dan gaat het geheel nog meer organisch klinken.

De bridges vind ik overigens een erg cool element in de compositie; ook hier zou je denk ik nog meer kunnen verbeteren om ze meer 'open' te laten klinken: breder en meer open synthpad geluid.

Anyway: :okdan:

Tip: al eens geluisterd naar het album Hyper van Gatecrash / Eric Vloeimans?
 
Mooi!
Het enige dat ik zou veranderen is de overdrive op de Rhodes in de eerste bridge. Geen overdrive daar dan bedoel ik. Maar dat is een pietluttig detail, zeer leuke track!
 
Back
Top