[dnb/dance/rhodes] new track..Move on...

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Zow...weer een nieuwe track online! Het is een beetje een smoothe track tussen d'n'b, deephouse en mainstream-dance... een beetje jaar 2000 sound :D En natuurlijk de Rhodes weer op eerste rang.

http://www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_MergeBAND3elisa.mp3

Dit is een re-recording van een oude track die eerder een discogroove had, en een nieuw leven kreeg toen de bassist en drummer er een latin baslijntje en breakbeat onder legden. Die heb ik nagefaked met battery3 en een gesamplede bas. De zangeres komt ook uit mijn zwitsers funkbandje en ik was er verbaasd over hoe relaxed ze de trackjes inzong. Ze is nog maar net met zingen begonnen, en ik vind het een prestatie als je voor het eerst een studiomic voor je neus krijgt.

voor de fans:
Elisa > Rode Nt3 naar Mackie VLZ-pro naar EMU 1212M
Rhodes > CubaseES phaser, Cubase panning tremolo
Bas: SonikCapsule / Sampletank
Drums & percussie: Battery3 "tight set"
Synthdoedeltje: Novation V-Station, Cubase delays
Strings: V-station door Cubase Phaser met een vleugje HalionOne
Reverb: PSP Easyverb (teveel??)

productietips en andere ideeen van harte welkom! Binnenkort wordt de bas vervangen door de echte bas, en komt er nog wat gitaar bij.

(voor de fans de originele jam in de oefenruimte http://www.chromelegs.nl/mp3s/Funkometer_Merge.mp3 )
 
Klinkt lekker jazzy!
Leuke site ook, als ik zo vrij mag zijn, ben je full time muzikant in Zwitserland?
 
nee, ben maar hobbieknutselaar (bedankt voor de bloemen!!), sinds een jaar hier in Z-land. Bandje komt langzaamaan op orde :D
 
Lekker! :okdan:

Aan de mix moet nog wat gesleuteld worden, de zang mist wat body, maar 't arrangement is echt lekker.
Deze track kan zeker wel wat worden, 't gaat zelfs een beetje richting jamiroquai als je niet oppast, ik hoop iig dat je deze track nog wat gaat oppoetsen. :)
 
Heerlijke track, lekker gevuld met mooie intrumenten. Ik ben persoonlijk ook fan van Rhodes geluid en percussie dus dat is top. Ook die funky gitaar erin is ook heerlijk. Ik ben het met Damian eens dat de zang meer body moet krijgen. Misschien een 2 stem die het geheel wat aan dikt? Ik vind het einde iets abrubt eindige ik zou nog wel een gitaar solootje of Rhodes solo lusten als afsluiter... Maar voor de rest Toppertjeee.:)
 
Back
Top