silvercloud
Stamgast
kritiek hebben en iemand volledig de grond in stampen zonder reden zyn 2 verschillende manieren van vrye meningsuiting
over bs gesproken
over bs gesproken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door CraZ
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening.. en het afzeiken van Junkie XL, Tom Holkenborg, Herman Pieter de Boer, Bert Haanstra.. of god weet wie.. is niets anders dan je mening uiten over iets wat iemand doet (of niet doet).
Ik denk persoonlijk dat er hier maar weinig mensen zijn die kunnen bevatten wat Tom Holkenborg allemaal uitspookt.. en uitgespookt heeft.. op muzikaal gebied. Naast talloze producties.. albums, projecten, filmmuziek.. nummer één hits.. en ga zo maar door.. is hij ook nog een keer eigenaar van een geweldig mooie studio en een absurde collectie oude analoge synths.
Op zich geen reden om iemand af te zeiken.. integendeel... erg interessant!
De reden waarom veel mensen hem graag te kakken zetten (of gewoon geen enkel respect voor 'm kunnen opbrengen.. wat bij mij persoonlijk het geval is) is dat hij al tijden pretendeert een live-artiest te zijn in de gedaante van JunkieXL.
En hoe je het ook wendt of keert... het is een feit dat het allemaal harddisk-recorder / dat / cassettebandje werk is. De heer H. staat het halve optreden alleen maar met z'n handen te zwaaien. En in interviews gaat hij er prat op "dat als ik m'n vingertje in de lucht steek.. het publiek weet dat de beat eraankomt".
Daar kots ik van.. ik trek dat zeer.. zeer.. erm.. erg slecht dus.
En het commentaar dat hij niet alles het podium op kan slepen vind ik gewoon een non-argument. Wat zou dat ? Er is vrijwel geen enkele muzikant die alle instrumenten/hulpmiddelen/sessiemuzikanten/etc. die bij een studio-opname gebruikt worden.. het podium mee opsleept. En JA.. dat is weldegelijk vergelijkbaar.
Tevens vind ik het onzin om de vergelijking te maken met andere "muzikanten" die hetzelfde doen.. met andere woorden.. als iedereen het doet, dan mag het. Nee.. ook een duidelijk non-argument.
Dat het aanslaat.. het publiek het mooi/leuk/goed vindt.. is wellicht een bruikbaar argument. Ik verwacht echter van programmeurs toch wat meer 'inzicht' in datgene dat échte live-muzikanten onderscheidt van de 'DAT'-acts. Je doet het toch voor 'the love of the music'.. en niet alleen voor de commercie ?
Al met al vind ik het prima dat iemand het opneemt voor Junkie XL.. maar doe dat alsjeblieft op grond van échte argumenten. Tom H. verdient alle respect voor zijn studio-werk.. en hetgeen hij met Nerve gedaan heeft (ook live!). Voor wat betreft kritiek op zijn live-shows kan ik alleen maar zeggen..
hulde aan de kritikasters.. schop JXL van het podium af !
Origineel geplaatst door fuse
Moet ik even aan Moby denken.
Die vent speelt ook gewoon banden af maar heeft er nog een drummer en bassist bij (nou ja soms).
En speelt zelf gitaar, drumpad en keyboards. Schreeuwt lekker mee met de muziek.
Is wel leuk om een keer te zien.
Origineel geplaatst door n0_key
Mijn idee. Nog meer irri als Eboman maar die maakte tenminste nog wat leuks van zijn optredens -alhoewel ook grote onzin- en een beetje knappe muzak. JXL's muziek is bagger, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk -yak-.
Daarnaast vind ik 'm een nogal pretentieus mannetje met al even pretentieuze praatjes. Zo interessant is het niet wat ie presteert, het valt best wel mee. Het is leuk dat ie er mee scoort, maar er zijn ladingen mensen die hitjes scoren, dus...
En jalouzie, tja, hij verdient zijn doekoes met zijn muziek en ik niet. En daar ben ik wel jalours op ja. Verder ben ik dus wel arm, maar ik heb in ieder geval nog mijn waardigheid. JXL's optredens zijn net zo zielig als die Belgische poptrance dingetjes, waar een stel tietjes de aandacht moet afleiden van een lelijke mongool met dreads die op een paar snoerloze Rolandjes staat te timmeren en 20x per nummer iets over de handjes hoog schreeuwt.
Knoppen play-backen, tsss... En dat gelul met die gitaar... Argh! Echt, aggressief wordt ik er van. Die gitaar overdwars in z'n [delete]!!!
Origineel geplaatst door n0_key
Tja, dit is net zo gemakkelijk als bashen. Het is leuk dat een Nederlander internationaal scoort, maar het is wel weer erg jammer dat het dan zo'n hondel*l is die k*tmuziek maakt.
Als je dan ook nog te triest bent om ook maar een klein beetje live op te treden (maar wel te doen alsof), pak dan gewoon een stel draaitafels en ga op dat niveau functioneren.
Kijk naar Moloko. Wel live, wel goede muziek en ook nog een contract. Zo kan het dus ook. En als je k*tmuziek maakt dan is het volgens mij niet meer dan redelijk dat je slechte recencies krijgt. Ja toch?
Origineel geplaatst door Bass
Tja gospel is goed ja...
Maar als je er beats en bass onder gaat zetten is dat niet erg creatief..
Hmm..misschien maar eens doen met Sesamstraat..![]()
Een aantal van jullie vind ik toch best wel kortzichtig hoor. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wat iemand doet en wat iemand is. Want ook al vind je zijn muziek of live performace niet goed dan is het metteen een egocentrische eikel? Zoiets kan je alleen beweren als je de beste man daadwerkelijk kent. En metteen met het persoonlijk aanvallen wordt ook de professionele integriteit in twijfel getrokken en dat vind ik ook onterrecht.
En die mensen die de keuze hebben gemaakt om in de underground te (blijven) optreden verdienen net zoveel respect voor hun keuze als de mensen die in de mainstream zijn gerold. En dit staat gewoon los van hun keuze qua muziek.
Want het is natuurlijk onzin dat als je underground bent dat je dan ineens beter bent dan een andere muziekant.
En veel niet mainstream muzikanten hebben het gewoon niet om in de mainstream te komen omdat er andere muziekanten eerder door de mainstream geaccepteerd wordt. En dan kun je het woordje mainstream ook voor underground vervangen en dan geldt die regel net zo goed.
En als je bij dat soort festivals optreed dan ben je ook anders bezig. Dan heb je een contract wat je waar moet maken en verwacht men iets van je. En dat is heel verschillend van de artistieke prestaties want dat komt er dan ook nog even bij.
En als je in Nederland van muziek je beroep wilt maken dan zul je gewoon moeten doen om brood op de plank te krijgen. En underground is allemaal leuk en aardig maar dat verdiend voor geen meter. En ik kan me heel goed voorstellen dat Tom ook wel eens wat anders wilde en gewoon grof geld verdienen en uiteindelijk meer te bereiken waar hij voor die tijd bereikt heeft. En dan is het weer de calvinistische invloed dat nederlanders geen exhorbitant veel geld mogen verdienen wat de kop opsteekt.
En nogmaals je doet het hem niet na hoor, of je moet een klasse apart zijn. En ook een band als Moloko of Lamb is wereldwijd uniek en zelfs die gaan wel eens op hun smoel. (En een technisch fatsoenlijk album afleveren hebben ze dan ook weer moeite mee.)
[...]
En nogmaals je doet het hem niet na hoor, of je moet een klasse apart zijn. En ook een band als Moloko of Lamb is wereldwijd uniek en zelfs die gaan wel eens op hun smoel. (En een technisch fatsoenlijk album afleveren hebben ze dan ook weer moeite mee.)