Voorstel voor markt

Voorstel voor markt

  • Ja, Goed idee!

    Stemmen: 16 44,4%
  • Nee, geen goed idee!

    Stemmen: 20 55,6%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Het lijkt mij erg handig als de synthforum markt op een soortgelijke manier kan worden opgezet als het voorbeeld hieronder

http://dropboxmastering.com/forum/viewforum.php?f=3

- Alleen toegankelijk voor leden
- topic titel is aangeboden item
- TS kan zelf z'n posts bewerken
- 1 item per post zodat je makkelijk in topictitels kan snuffelen

voordelen:
- eenvoudiger zoeken
- minder moderatie nodig
- geen ellelange topics waarvan 93 van de inmiddels 107 aangeboden producten al verkocht zijn of al 30 prijsverlagingen hebben gehad.

nadelen:
- geen? (markt staat inmiddels al uit in nieuwe berichten)
 
Last edited by a moderator:
Verder een prima idee maar dat 1 item per post kan er dus wel voor zorgen dat er tig posts van 1 verkoper op een pagina staan. Je zal maar de pech hebben iets neer te zetten en 10 minuten later verschijnen er opeens 30 posts van Leo die je gelijk naar pagina 3 drukken :)
 
Sorry hoor maar door dit adhoc paniekvoetbal zijn de verkoop threads uit de nieuwe berichten verdwenen en zit ik me suf te klikken . Ik heb geen behoefte aan subsubsubforums en al helemaal niet omdat er een drol dwarszit bij een paar rancuneuze volkerenregelneukers. Denk eerst eens rustig na voordat er allerlei waardeloze akties uitgevoerd worden om een paar brulapen tevreden te houden. Lijkt de 'regering' wel.
 
Huh, je bent het niet eens met het modderige gemoddereer, maar je vind structuur ook niks?
wat wil je dan wel ?!?
Sorry hoor maar door dit adhoc paniekvoetbal zijn de verkoop threads uit de nieuwe berichten verdwenen en zit ik me suf te klikken . Ik heb geen behoefte aan subsubsubforums en al helemaal niet omdat er een drol dwarszit bij een paar rancuneuze volkerenregelneukers. Denk eerst eens rustig na voordat er allerlei waardeloze akties uitgevoerd worden om een paar brulapen tevreden te houden. Lijkt de 'regering' wel.
 
Verder een prima idee maar dat 1 item per post kan er dus wel voor zorgen dat er tig posts van 1 verkoper op een pagina staan. Je zal maar de pech hebben iets neer te zetten en 10 minuten later verschijnen er opeens 30 posts van Leo die je gelijk naar pagina 3 drukken :)
LEO is dan sponsor en heeft dus z'n eigen sponsor subje zodat de mensen ook weten dat ze bij een handelaar kopen met bijbehorende prijzen en service
 
Effe iets van het moment. Iedereen wil heel graag z'n eigen knopjes maken nu. Nu is daar 'n hele snelle oplossing voor. Als je nu op nieuwe berichten klikt klik je eigenlijk op deze link: https://www.synthforum.nl/forums/sear...new&exclude=21
Als je op Te koop/ruil aangeboden klikt klik je op deze link: https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?f=21

Je ziet dus twee keer 21 staan. Het Te koop/ruil gevraagd heeft nummertje 54.. als je dus in je bookmark balk 'n nieuw knopje maakt met https://www.synthforum.nl/forums/sear...&exclude=21&54 krijg je al het nieuwe te zien zonder MP te koop en te ruil. Op deze manier kan je helemaal zelf bepalen wat je wel en niet wil zien.. je kan blijven &en zeg maar.

Voor RSB zou dit dan 'n handige zijn: https://www.synthforum.nl/forums/sear...14&15&33&16&40 Die laat al het nieuwe zien behalve softsynth forum.

Als je de link korter maakt tot na getnew, dus zonder &exclude heb je weer alles: https://www.synthforum.nl/forums/search.php?do=getnew

Jullie snap?
 
Ja ik nu eindelijk snap. Je had die link al en paar keer laten zien maar ik kon er geen knop voor vinden. Staat nu in de bookmark balk. Nu alleen nog die favorites bar in IE voor Windows 7 zien te temmen maar dat is mijn probleem.
 
LEO is dan sponsor en heeft dus z'n eigen sponsor subje zodat de mensen ook weten dat ze bij een handelaar kopen met bijbehorende prijzen en service

dus ik moet met mijn prijzen omhoog begrijp ik?? :?:okdan:
 
dus ik moet met mijn prijzen omhoog begrijp ik?? :?:okdan:

uiteraard, meestal verreken je je kosten in de verkoopprijs, tenzij je aan liefdadigheid doet.
 
nee, geen goed idee...
 
voor de mensen die "tegen" zijn waarom niet?
sowieso tegen de markt, of commercie?

maakt het toch alleen maar makkelijker, als je de makrt niks vind kan je deze ook gewoon negeren.
Het gaat niet om wel of geen markt, maar om een betere markt met meer overzicht, want het is nu een ZOOITJE.....
 
Niet tegen markt of commercie maar er was niks aan de hand. Ik snap niet hoe Leo het doet, verkopen voor prijzen die gangbaar zijn tussen niet-handelaren , ook nog eens BTW moeten afdragen, en er iets op verdienen. Jaja, gewoon scherp inkopen, probeer het zelf maar eens tegen minder dan 80% van de marktprijs. Het is niet voor niets dat Ralph van Zeel het hier opgegeven heeft, die was alleen interessant voor de (professionele?) muzikant die snel iets moet/wil hebben.
Nu zijn mijn armen wel weer bruin genoeg.
 
Gents, de politics kunnen mij gestolen worden LEO mag van mij gewoon z'n ding doen hoor, maar STEL dat we met sponsoren zouden willen werken dan is een sponsor subforum snel gemaakt toch?

Valt me een beetje tegen hoe moelijk het hier is een constructieve discussie te houden, of er worden allerlei niet ter zake doende oude koeien uit de sloot gehaald, of men gedraagt zich als een kraker die net van een occupy veldje is afgetrapt.

Het hele sentiment kan me gestolen worden, ik wil gewoon graag een BETER alternatief, voor zowel kopers als verkopers voor iets dat nu NIET WERKT......


De vragen zijn dus niet:
- moeten er sponsoren komen?
- is LEO een handelaar?
- willen we wel een markt?

etc etc...

de vraag is: is het voorstel beter dan dat we nu hebben, zo ja, mooi! zo nee, waarom niet?
 
moet eerlijk zeggen, ik begrijp het niet zo goed, komt er een nieuwe mp dan, per merk, voor iedereen, en een subdingetje voor mensen die veel posten en die moeten dan gaan sponsoren, zoiets?

en wat worden dan de kriteria voor het onderscheid tussen 1 of ander? wie is sponsor, en wie niet?

om te beginnen mijn complimenten dat je dit kan, dat jer er zoveel denkwerk instopt, maar zo slecht was het toch niet wat er nu is, op zich?
ik vond die ene post per persoon per maand met editmogelijkheid, maar zonder replyen wel een goede suggestie. hoewel iemand heel terecht stelde dat je dan achteraf de omschrijving kan veranderen. maak je van 808 snel 606 nadat ie betaald is. dat is wel een punt.

maar verder, mmm ik weet niet.
weet je wat ik ook nog bedacht, ik weet niet of ik na de laatste week nog wel zin heb om hier te sponsoren.....
moet je kijken wat een gedoe en een gezeik.
 
Ik stem ook nee,

Juist fijn om één verzameltopic te hebben wanneer iemand 20 items verkoopt die 'minder interessant' zijn zoals bijvoorbeeld een circuitbent toy verzameling, een hoop randapparatuur of kabels.
 
Het was toch prima zoals het was? Waarom moet de hele marktplaats omgegooid worden voor een enkele handelaar (leo niet persoonlijk naar jou toe) Ik zit daar helemaal niet op te wachten eigenlijk. En die enkele handelaren kunnen het forum toch ook prima gebruiken zoals het nu is?

En als we met een sponsor subforum beginnen waar houd het dan op? Dat word weer een groot grijs gebied wie wel moet sponsoren om wat aan te bieden en wie niet.

Lekker laten zoals het is, ik vind de regels zo prima en het overmatig schoppen ligt bij de persoon zelf. Kan me voorstellen dat de mods geen tijd hebben om continue politie agentje te spelen.
 
jullie focussen veels te veel op "sponsoren"

kijk nu voor de gein eens in de markt, naar de topic titels, open een van die titels en kijk naar de hoeveelheid zooi in zo'n topic
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top