drumstation sequencen met korg es1

wazig024

spacen op synthese
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
7
hallo,

ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met de novation drumstation sequencen met de korg es1..

omdat ik de korg es1 zo'n fijne sequencer voor live vind gebruik ik m voor mijn drumstation, wat wel inhoud dat ik niet alle geluiden kan gebruiken, maar daar kan ik wel mee leven, wat ik alleen wel irritant vind is dat ik nergens n manier kan vinden om de program change uit te zetten, dus als ik op mijn korg van pattern verander, verandert ie ook t program op de drumstation.. wat dus inhoud dat alle instellingen veranderen, ik heb wel n workaround gevonden door gewoon t zelfde prgraman aantal keer te kopieren, en zo de patterns (es1) en programs (ds) met elkaar overeen laten komen, maar t is niet echt idiaal..

daarnaast is t op zich ook wel jammer dat ik niet de draaiknoppen (pitch, filter, level en pan) kan toewijzen aan functies op de drumstation, ondanks dat ik wel midi zie binnenkomen als ik eraan draai..

dit is natuurlijk niet zo'n ramp, kan t ook op de drumstation zelf, maar ben vooral benieuwd of t uberhaubt mogelijk is..

ik kan er iig in beide handleidingen niets over vinden (wel n nummer voor de parameters in de drumstation maar niet hoe ik die in de korg kan toewijzen en of dat uberhaubt wel kan)

en ik heb op t internet zitten zoeken maar kon niet echt iets vinden en word al snel duizelig van ellenlange paginas doorlezen, dus mischien weet iemand t hier..

grtz bram
 
Volgens mij kan je in de Korg omni mode uit zetten...meen ergens in het midi menu, moet je ff in de manual kijken...weet t niet zeker....heb mijn EM lang geleden verkocht...
Wat betreft de draaiknoppen....kijk eens op welke CC ze uitzenden en dat dan aanpassen in de Drumstation....succes
 
hey , thnx voor je snelle antwoord, maar nee, kan omni mode niet uitzetten, tenminste, kan het niet vinden en n echt uitgebreid midi menu is t niet, ook in de manual staat er niks over.. ook in de DS kan ik omni aan/uit niet vinden.. betekent dit dat wat ik wil gewoon niet kan dan?

over de knoppen, heb t aan midiox gehangen, en als ik n beetje aan n knop draai zegt ie:

00079987 3 4 B0 06 02 1 --- CC: Data Entry MSB
00079993 3 4 B0 63 05 1 --- CC: NRPN MSB
00079993 3 4 B0 62 01 1 --- CC: NRPN LSB
00079993 3 4 B0 06 01 1 --- CC: Data Entry MSB

wat ik hiervan moet maken weet ik niet echt, voorzover ik begrijp wat ik erover lees is t een soort lege code die producenten zelf in kunnen vullen ofzo, maar wat ik daar dan mee moet weet ik niet :)
 
aangezien ik geen oplossing heb gevonden, zal ik iig voor het geval iemand dit ook tegenkomt mijn workaround posten..

als je in de novation program 39 gebruikt (en dus insteld en saved) kun je in de korg vanaf A40 alle patterns gebruiken (op en neer) zonder naar n ander program in de drumstation te gaan.. t enigste dat wel gebeurt is dat als je op de drumstation geluiden verandert en je verandert van patters staat ie weer terug zoals je m gesaved had.. maar dit kan je ook handig vinden, ik gebruik namelijk bijna alleen maar distortion en filters om de drumgeluiden te veranderen nadat ik ze 1 keer heb ingesteld en als ik t dus al n keer verander is dat meer voor effe en vind ik zo handig mijn instelling weer terug door van pattern te wisselen op de es1
 
Back
Top