Void Modular system

Flatron

Ouwe rot
Lid sinds
29 september 2002
Berichten
831
void_topimage.gif
Psoft brengt nu ook een Modular system voor VST uit met o.a. de volgende modules: Oscillator,ADSR Envelope Generator, LFO, Multimode Filter (LP/HP/BP/Notch), Dynamic Filter, Formant Filter, Distortion / Overdrive, Compressor,Dynamic Pitch Shifter,Vocoder, 16step Analog Sequencer......enz.

Meer info: http://www.psoft.co.jp/audio/ja/products/void/index.html
momenteel nog wel in het Japans aan de engelse site word nog gewerkt.
 
Last edited by a moderator:
Hmmm... ik voel een vergelijking aankomen
en wel tussen Void en de Moog V.
Komen er nog meer van deze softsynths op de markt?
 
mooi mooi..

arg alleen moet ik nu alweer een xtra scherm erbij kopen? :D
maar.. hij is wel lekker compact gemaakt.


Arv
 
vetje

vetje

dat ziet er goed uit
ben benieuwd naar de klank en mogelijkheden :)
 
allemaal wel tof die softsynths...
maar zijn er ondertussen nog niet genoeg ? elke week komt er gewoon een nieuwe uit:erm:

zo ken ik zelfs gasten die geen muziek meer maken omdat ze de hele tijd te druk bezig zijn met alle recent gekraakte plugins op't net te zoeken.... (& te vinden)
waar zijn we dan mee bezig ?

swat... terug on topic
 
Grappig ziet het er uit.

En tsja, d'r komen ontzettend veel softsynths uit, maar het merendeel daarvan is al weer snel vergeten. Wel dat ze iedere keer wel beter gaan klinken vind ik. Een soort evolutie zeg maar.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wel dat ze iedere keer wel beter gaan klinken vind ik. Een soort evolutie zeg maar.

Klopt !


En wat ik persoonlijk ook intressant vind is dat je de mogelijk krijgt om het is eerst virtueel uitproberen voor je de stap zet om het in het "echt" te gaan doen.
 
tja der komen iedere week wel plugins uit,
ik probeer de meeste wel ff uit, maar ik werk
nog altijd het meeste met mijn vaste setje plugins
(pro53, synth1, wasp) en daar komt nu waarschijnlijk v-station bij :)
 
ik vind dat "wat komen er toch veel softsynths uit" een beetje onzinnig. je hoeft ze niet allemaal te downloade- ik bedoel kopen, hoor. *D

anyway jammer dat deze synth zo'n domme pseudo-analoge interface heeft (aan de screenshots te zien dan) want dan doe ik het toch liever in het echt :D blaast er teminste zo nu en dan nog eens wat op.
 
ziet er mij toch iets logischer in opbouw uit dan die moog V - hopelijk ook iets minder processor belastend...
 
Origineel geplaatst door Arv
mooi mooi..

arg alleen moet ik nu alweer een xtra scherm erbij kopen? :D
maar.. hij is wel lekker compact gemaakt.


Arv
Dat is wel een groot nadeel. Als je deze softsynths nog compacter
zou maken wordt het een gefriemel en kun je de waarden niet goed zien.
Weer 300 euro voor een tweede scherm.

En ho ja...Waarom een pseudo-analoge softsynth kopen als je al met
analoge bakken werkt. :)

ziet er mij toch iets logischer in opbouw uit dan die moog V - hopelijk ook iets minder processor belastend...
De stylus gebruikt weinig CPU maar wreet veel RAM geheugen en die kun je veel makkelijker
verdubbelen (en is goedkoper) Dus het kan wel.
 
Beetje offtopic : Ik heb 2 maanden geleden een tweede Vision Master 450 19 inch gekocht voor 150 euro (2e hands) ... dus dat valt best wel mee ... (tip: voor 300 euro hebbie dus 2x een relaxte 19 inch monitor -> da's flex)
 
Ziet er leuk uit alweer een Modular ben benieuwd hoe hij klinkt

Origineel geplaatst door JazzMann
allemaal wel tof die softsynths...
maar zijn er ondertussen nog niet genoeg ? elke week komt er gewoon een nieuwe uit:erm:

zo ken ik zelfs gasten die geen muziek meer maken omdat ze de hele tijd te druk bezig zijn met alle recent gekraakte plugins op't net te zoeken.... (& te vinden)
waar zijn we dan mee bezig ?

swat... terug on topic

Hoeveel VA's die hetzelfde zijn zijn er al uitgebracht ??
Hoeveel MonoSynths zijn er al ??
Ik snap wel wat je bedoeld maar op het moment wil iedereen met iets beters uitkomen (en sommige lukt dat ook)
Is gewoon ff een keuze maken..
En ook met Software heeft elke Synth een eigen karakter dus....
 
Best een leuk ding om mee te pielen (heb een beetje met de demo zitten spelen). Uiteindelijke prijs wordt zo rond de 210 euro (28400 yen).
 
hmmm, ik vond de interface in 1e instantie verschrikkelijk. Al die kleurtjes enzo maken het onoverzichtelijk. Maar dat had ik bij de Nord mod. ook dus het zal wel gewenning zijn. Nu ik wat langer kijk valt het opzich wel mee. (zeikerd! :D )

De specs zijn wel cool
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top