Roland MC-808 mysterie. The ghost in the machine.

Scubamaster

Ouwe rot
Lid sinds
10 januari 2007
Berichten
739
Locatie
Veurne. België.
Goedemorgen allemaal.

Ik zit hier bezig met een mysterieuze affaire.

Mijn MC-808 als master sequencer controleert een Roland XP-30.

In pattern mode (PATTERN 011 bijvoorbeeld), ik wil dat 8 parts interne geluiden spelen en de andere 8 via midi 8 parts van een XP-30 spelen.

Zeer gemakkelijk!

Part Parameter: INT voor de eerste 8 en EXT voor de resterende. WRITE pattern en perfect. Geen probleem.

The ghost in the machine:

Als bijvoorbeeld PATTERN 010 speelt en ik druk op "CURSOR >" voor een onmiddellijke overstap naar pattern 011, de machine slaat de INT EXT wijzigingen op, maar als ik druk op INC om de pattern 010 te laten spelen en automatisch naar de 011 te veranderen, dan slaat de machine de INT EXT settings niet op en deze parts hebben nu een BOTH output toegewezen!!!

Iemand kan mij helpen om deze spook te kunnen neutraliseren?

:stupid:stupid:stupid
 
Iemand kan mij helpen om deze spook te kunnen neutraliseren?

Ja Scubamaster, ik ga je helpen.


Bedankt spook. Waarom gebeurt dat?

Omdat ik het spook van de MC-808 ben, en ik doe wat ik wil binnen mijn machine. Als je niet tevreden bent, kan je een Machinedrum aanschaffen maar deze zijn duurder en hebben ook spoken die Zweeds spreken ...

Ha, tof! Leuk! Bedankt voor de uitleg. Tot ziens spook.

Tot ziens Scuba.
 
Klinkt echt als een gebruikers bug/probleempje die je alleen kent als je een mc808 kent. Ik denk dat je meer succes hebt op een roland groovebox forum zoals je ook een mpc forum hebt mochten die er zijn.
 
"Part Parameter: INT voor de eerste 8 en EXT voor de resterende. WRITE pattern en perfect. Geen probleem."


Even when a part is set to EXT, the internal sound engine will continue to produce sounds. You can work this around by assigning a blank patch to that part; however this is not the expected behaviour described in the manual.
 
"Part Parameter: INT voor de eerste 8 en EXT voor de resterende. WRITE pattern en perfect. Geen probleem."


Even when a part is set to EXT, the internal sound engine will continue to produce sounds. You can work this around by assigning a blank patch to that part; however this is not the expected behaviour described in the manual.

Ja, maar dit is anders wat je vertelt. Dat is een gekende bug van de 808.

Ik weet wat er gebeurt :)

Als ik een fresh pattern maak, dan opslaat de machine de INT EXT wijzigingen op.

Als ik een KOPIE maak van deze pattern dan opslaat de machine de IN EXT wijzigingen van de nieuwe pattern niet op.

Even checken jullie MC-808´s vrienden?
 
Ik was dus te snel met mijn conclusie :). En ik heb toen echt hoofdpijn gehad van het int/ext verhaal. Wel een goeie step sequencer de mc-808.

De mc-808 is vertrokken, dus kan dit helaas niet reproduceren.
 
Back
Top