Illegaal downloaden wordt in de hand gewerkt ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

waz

Hobbyhoer
Lid sinds
9 juli 2004
Berichten
1.450
Hoe zwaar irritant is het als je een preview van een blad tegenkomt, muziek gerelateerd en genoeg dingen waar ik wat van kan opsteken, dus denkt ja, die wil ik hebben.

Gaat naar de website, ziet daar 11 pond, ex. verzendkosten per uitgave staan en nog leuke oude uitgave, die k in de mandje knal en met een heerlijk gevoel de kassa knop indruk. Bij de kassa aangekomen, komt de daadwerkelijke afrekening......3x raden, Visa/Master en of creditcard.

WUUT........:r


Jaaaa t is volop illegaal te downloaden, maar dat wil ik niet, wil het fysiek hebben. =(

K begrijp t niet wrom niet gwoon via paypal oid kunnen betalen :stupid

Frustrerend :bekdicht:
 
Snap het punt niet helemaal. Ik heb gewoon een credit card. Ben je meteen overal klaar. Zo'n probleem hoeft dat toch niet te zijn?
 
Misschien wil de topicstarter geen creditcard? Ik heb er ook geen 1. Ik vind het een dure manier van betalen zodra je per ongeluk over de 30 dgn termijn heen bent. En dat kan ons allemaal gebeuren.
 
Misschien wil de topicstarter geen creditcard? Ik heb er ook geen 1. Ik vind het een dure manier van betalen zodra je per ongeluk over de 30 dgn termijn heen bent. En dat kan ons allemaal gebeuren.

Dit snap ik niet? Bij mij werkt mijn creditkaart gewoon als een bankkaart, alleen dat het 1x per maand wordt afgeschreven.
Volgens mij KAN je het bedrag per maand limiteren en over het resterende deel betaal je dan forse rente, maar dat is niet gebruikelijk geloof ik.

Oftewel, enige extra kosten die ik heb voor een CC zijn 2,50 per jaar ofzo.

Maar afgezien van dit ben ik wel mee eens dat het slimmer is voor webshops om zoveel mogelijk betalingsmogelijkheden te hebben. Ideal is nu bij de heel veel buitenlandse shops ook gewoon mogelijk en paypal is mn handig voor de betalingsbescherming (niet dat ik het ooit nodig heb gehad maar wel een peace of mind ofzo :))
 
Ik hoef ook geen creditcard, wat is er mis met gewoon een banktransfert?
 
Ssssja, ik wil ook niet mijn chip gebruiken als ik ergens wil gaan parkeren, maar dat kan bijna nergens anders meer..
En ik wil niet mijn OV-chipkaart gebruiken, maar ja..

Pfff... wat een gemopper weer...
 
Twee weken terug gepoogd een legaal mp3tje aan te schaffen (single track).
Amazon en Beatport wilden m beide niet leveren aan mijn continent ivm distributierechten maar dat vertelden ze pas bij checkout. Itunes en Apple kunnen mijn rug op dus die vallen ook af. Voor de rest kreeg ik alleen maar obscure sites in mijn zoekresultaten die vragen om creditcardgegevens ipv paypal of ideal of zoekresultaten die direct mijn virusscanner doen trippen. Blijkbaar is het TWINTIG JAAR na de introductie van de eerste MP3tjes nog altijd niet mogelijk om eenvoudiger LEGAAL te downloaden dan "illegaal" tenzij je een Apple fanboy bent ofzo.
Na een HALF UUR heb ik t maar opgegeven en mijn gebruikelijke wegen bewandeld op de desbetreffende track in mijn bezit te krijgen. Muziekindustrie: zoek het maar lekker uit met uw zooitje.
 
Als je een CC hebt zonder gespreide betaling, dus dat je krediet 1x/maand in zijn geheel van je betaalrekening afgeboekt wordt, betaal je geen rente. En zoals nomore ook al zegt, de meerkosten t.o.v. een gewone bankpas zijn een paar euro per jaar.
 
Kom naar België :D


Je hebt geen idee hoe NIET erg ik dat zou vinden! Hou echt wel van België..maar is voor mij niet echt haalbaar momenteel..

En daarbij komt nog dat kaaskoppen zoals ik niet echt zo'n goeie naam hebben in België enzo.. :erm::D
 
Twee weken terug gepoogd een legaal mp3tje aan te schaffen (single track).
Amazon en Beatport wilden m beide niet leveren aan mijn continent ivm distributierechten maar dat vertelden ze pas bij checkout. Itunes en Apple kan mijn rug op dus die vallen ook af. Voor de rest alleen maar obscure sites die vragen om creditcardgegevens ipv paypal of ideal en zoekresultaten die mijn virusscanner doen trippen. Blijkbaar is het TWINTIG JAAR na de introductie van de eerste MP3tjes nog altijd niet mogelijk om eenvoudiger LEGAAL te downloaden dan "illegaal". Na een half uur heb ik t maar opgegeven en mijn gebruikelijke wegen bewandeld op de desbetreffende track in mijn bezit te krijgen. Maw: muziekindustrie: zoek het maar lekker uit met je zooitje.
Excuses. Een creditcard is heel eenvoudig.
En ideal bestaat enkel in Nederland. Misschien wil je wel op een Vietnamese site met Congolese cheques betalen ook?

Je hebt toch Amazon.de of co.uk geprobeerd he, en niet de .com?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top