presets Kurzweil k2000

remkowski

registered abuser
Lid sinds
16 september 2007
Berichten
306
Hallo,

Ik heb een K2000 VP gekocht, maar vind de preset programs van de gewone k2000 beter.
Nou heb ik deze (v 1.3)van de Kurzweil site ge-download en kom eracher dat er (volgens mij)
verschil in presets zit van de K2000 v1.3 en v3.0. Zo mis ik een aantal van mijn favoriete presets zoals: Lunar Dance, Stereo Sweeps, Beat box etc. Iemand een idee hoe ik aan deze programs kan komen?

Dank alvast!

Remko
 
Laad ik net een demo uit die zelfde zip. van de Kurzweil site..wat blijkt... daar zitten de missende programs in :)

opgelost!
 
Ja, viola, 'k was net effe aan't producen,
anders had ik in't slechtste geval jou gevraagde presets effe gesaved in m'n K2000,
maar idd, normaal zijn al de preset versies te vinden op de kurzweil site,,
 
Oeps.. sorry

thanks man,

Toch mis ik er een paar gekgenoeg...

010 timershift
060 stereo sweeps
094 beatbox

Zou geweldig zijn als je me hier aan kan helpen!!
 
ja okey, 'k zal eens kijken, 'k zal zeker tegen morgen avond iets laten weten
want 'k heb nu al een tijdje een K2661 als main keyboard,,
de k2000 staat in de living en 'k moet 'm dus aansluiten en eff opstellen enzo...

Laat maar weten welke patchen je zoekt,, :)
 
Dank dat je dat wil doen..
In ieder geval de patches :

010 timershift
094 beatbox

Stereosweeps heb ik inmiddels ook gevonden, stond weer in een andere demofile.
sowiezo ben ik wel op zoek naar mooie custom patches, dus als je nog mooie hebt :)

ben vooral op zoek naar pads, bas sounds, electronische percussie etc.. ik hou me vooral bezig met house/techno (de diepere varianten)

programmeren zit er voorlopig nog niet in voor mij, moet m eerst eens goed leren kennen
en t valt me tegen wat er op t web te vinden is.. enige met krz. files die ik zo kan vinden is sweetwater.

enige andere sites die je kent?
 
ja, die twee patchen ken ik al van naam, en 'k kan me nog een beetje herinneren hoe ze klinken,,

De beste of origneelste sounds heb ik random gemaakt,, dus laat je niet afschrikken door slechte presets,,
op m'n site staan er ook enkele, http://www.stephenm.be/downloads.htm
de K26 kun je ook inladen op een K2000, gewoon via 'open' en dan de patch selecteren,
 
cool!

Kan de k26 files nog niet gebruiken.. had een 3.87 upgrade gekocht via ebay maar die werkt niet
de verkoper heeft gister nieuwe verstuurd. Ik heb nu nog 3.54.
 
tja, idd, normaal gezien heb je 3.87 nodig,, maar mss de .k26 renamen naar krz ???
 
@ Stephen,

Een vraagje..

Kun jij mij vertellen hoe ik de interne effects gewoon helemaal kan uitzetten op de k2000?

Krijg dit niet gedaan.

Dank alvast!
 
da's met de effect knob naast disk, maar niet zo eenvoudig uit te leggen allemaal,,,
 
Was ik al bang voor dat dit lastig zou zijn..

FX mode heb ik al geprobeerd, maar welke setting ik ook gebruik, gewoon simpelweg uitzetten lukt niet.

Moet toch kunnen ook al zijn ze meegeprogrammeerd met de presets?
 
tja, bij de K2661 is 't gewoon efx bypass all, bij de K2000 moet ik 'm eens terug opstellen om't te weten,,

'k zal sevens eens kijken.... maar zo moeilk is 't ni,,

in't efx menu, Wet/dry = 0%, fx mode = Master, channel.. = maakt in uit,
 
Ja maar dan gaat ie gewoon weer aan als ik skip door de presets...

Als t nou goeie effects waren ;)
 
idd,
anders, gewoon op master zetten, en een ander channel dan 't geen je gebruikt,
en wet/dry blijft dacht 'k staan,,,
 
Ik heb in de effectsafdeling de FX Mode op Master staan en Wet/Dry modus op 0%. Volgens mij is dat laatste niet geheel onbelangrijk. Maar wat volgens mij veel gangbaarder is, en dat moet met een keyboardversie volgens mij ook lukken, dat je geen gebruik maakt van de mix outputs maar juist alleen de A, B, C of D outputs gebruikt. Deze zijn ten allen tijde effetloos. Ik weet dat ik jaren geldeen mijn hoofd heb gebroken om uit te vinden hoe je per geluid, meerdere geluiden tegelijk afspelend, een ander effect bekomt. Spaar je de moeite, het kan met de K2000 niet. 1 effect en alle geluiden die door de mixoutput gaan, krijgen het door jou uitverkoren effect. Spijtig maar waar. Zeker niet onoverkomelijk.

Voorts nog een goede K2000 site voor de geinteresseerden.
http://k2000.mydeaz.com/?page_id=32
Er is een leuke en leerzame tutorial van Darwin Grosse waar ik in ieder geval veel aan heb gehad.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Gr
Evert
 
Back
Top