Dance probeersel (work in progress)

dikke sound
 
Lekker hoor, mooie pad sound erover nog en diezelfde percussie wat verder uibouwen.. zou ik voor gaan..
 
dikke sound

Lekker hoor, mooie pad sound erover nog en diezelfde percussie wat verder uibouwen.. zou ik voor gaan..

Heeft potentie ja. Nu is het nog niet veel! :P:


Thx !

Mee eens Squeekz... wil het wel redelijk minimaal houden, maar heb moeite om van ideeen een goede track te maken. Ben aan dance-tracks begonnen juist om meer te leren echt een track op te bouwen, maar het lukt me nog niet echt goed. Moet het gewoon meer doen en goed naar anderen luisteren.

Thx Rembowski, daar heb ik wat aan !
 
Oke, in dat geval zou ik inderdaad nog wel wat doen met percussie. Overigens kan je een synth (of meerdere) gebruiken die je als 'effect' in zet, dus niet al te frequent, dat brengt wat spanning erin. Daarnaast, als je minimaal wilt blijven heb je veel 'ruimte' over voor de andere instrumenten, en kan je ze dus iets dikker maken dan normaal.

Bijvoorbeeld de kick die je nu hebt is lekker, maar vult niet echt. Misschien is het een idee om wat kicks te layeren zodat je een lekkere dikke kick krijgt. Je zult merken dat het al wat meer leeft en dat de nadruk meer op ritme komt liggen dan op melodie. Waar je normaal je de ruimte weg zou geven aan melodieen kan je ze nu dus weggeven aan de drums. Als je dat ook maar met mate doet.

Het kan ook anders natuurlijk, is maar een voorbeeld.
 
Back
Top