Tempest audio demo

@Raphie I hear ya....gewoon met een paar lekkere midi-tracks op Cubase 1.6 (zwart wit) en een stapeltje modules / synths - of (nog leuke) de eigen sequencer gebruiken en al improviserend tracks bouwen. Heerlijk.

Om die reden voor mij nu wél de Jomox 888 trouwens (en de MD) - die vormen voor mij nu het hart van de de studio (qua geluid) - de rest doet eromheen leuk mee - zo niet? Dan ga ik maar weer 's spullen verkopen of ruilen.
 
Ja de VST's stapelen zich alleen maar op en zijn het vaak allemaal net niet
DCAM was ook weer totaal niet m'n ding. staat nu ook werkeloos te kijken
Zelfde met Diva, ook leuk maar pak toch liever m'n Voyager
 
Het komt op mij over alsof je een (tijdelijk) gebrek aan inspiratie hebt.

Ook dat, of gewoon te veel.... te veel projecten, te veel tracks half af, te veel oudere tracks waar meer potentie inzit, te veel spullen om uit te kiezen.
 
Voor mij is Waldorf Largo tot nu toe de enige geslaagde VSTi, al is de interface nog steeds wat langzaam, maar qua sound is ie anders dan alle andere bekende spul. Hij is niet vervelend om aan te horen, terwijl veel anderen toch wel dezelfde koude klank hebben. Het leeft niet.

Z3ta is wel leuk, je kan er heel veel mee, maar qua sound is het niks.

Ow ja, ik vind die Tempest wel lekker wollig klinken ja (hou ik wel van). Vreemd dat het echte punch mist. Wat kicks samplen voor ons misschien :P?
 
heb net een Mbase 11'je bij besteld komt morgen binnen, kick pallet ook weer verbreed
 
ik was al gek met de kick van m'n XBASE-999 ik ben just meer een fan van de kick zonder distortion, dus zeg maar de schone 909 kicks
 
Dat zit er ook in. Het is een veelzijdige bak, maar er zit altijd een ding in waardoor je weet dat het de jomox is. Daar houd ik niet zo van en ik gebruik een heel klein beetje parallelle distortion om dat te verhelpen. Er zijn zat andere methoden om dat op te lossen als je dat wilt.

Maare ik zit nu al een hele tijd naar het ding te luisteren en hij leeft wel hoor. Best veel variatie in klank tussen de verschillende kicks vooral in de attack, lijkt veel op hoe een echte muzikant klinkt. Daardoor kan je er tijden naar luisteren zonder dat het verveeld. Top bakkie :okdan:
 
Voor mij is Waldorf Largo tot nu toe de enige geslaagde VSTi, al is de interface nog steeds wat langzaam, maar qua sound is ie anders dan alle andere bekende spul. Hij is niet vervelend om aan te horen, terwijl veel anderen toch wel dezelfde koude klank hebben. Het leeft niet.

Z3ta is wel leuk, je kan er heel veel mee, maar qua sound is het niks.

Ow ja, ik vind die Tempest wel lekker wollig klinken ja (hou ik wel van). Vreemd dat het echte punch mist. Wat kicks samplen voor ons misschien :P?

Het is wat offtopic, maar ik heb Largo nooit echt helemaal top gevonden, zelf ondanks dat ik een fan ben van koudeklankpads. De Blofeld zelf schijnt wel wat meer te 'leven' dus die ga ik ooit nog wel eens uitproberen.

Back optopic. Zelf hou ik ook wel van wat wollige drums, maar het feit dat de jomox wat droger klinkt betekend dus dat ze naast elkaar ook nog aanvullende waarde hebben :)
 
Het is wat offtopic, maar ik heb Largo nooit echt helemaal top gevonden, zelf ondanks dat ik een fan ben van koudeklankpads. De Blofeld zelf schijnt wel wat meer te 'leven' dus die ga ik ooit nog wel eens uitproberen.

Blofeld viel mij ook nogal tegen. 1 Op 1 vergeleken klonk hij als een vst-uitvoering van de Micro Q. En dan schijnt de Micro Q ook weer minder te klinken dan de gewone Q. Ik weet niet wat ze bij Waldorf aan het doen zijn, maar het wordt steeds minder:

Q > Micro Q > Blofeld > Largo

[Off-topic]
 
Back
Top