TS als moderator eigen draad

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Alles gewoon laten zoals het is, enige wat ik wel OK vind is een systeem zoals Tweakers.net ( wegmoddereren door geregistreerde gebruikers ).
 
Slechts 10% van de leden is actief, en een nog veel kleinere fractie, van 100 tot 200 leden, houdt dit forum feitelijk al schrijvend bij elkaar. Daarmee krijgt SF een veel te hoge twitterfactor, als je het mij vraagt. Sommige namen zie ik toch wel heeeeel erg vaak terug komen, de meesten nooit. Ik denk dat dat beter kan, als de leden zelf behulpzaam worden bij de moderatie van het forum.

Los van de discussie:
Velen maken zich enkel lid wanneer ze materiaal willen aankopen, anderen net omdat ze iets willen verkopen en dan hoor of zie je ze weinig meer :(
Natuurlijk kijken ze wel regelmatig op SF voor info maar dan zonder in te loggen of deel te nemen aan een draadje.
Het grootste aantal bezoekers op gelijk welk forum zijn info zoekers, veel minder info aanbieders. Maar... beetje bij beetje groeit zo'n forum dan wel en groeit er iets moois.
Ik ben nu dik 2 jaar lid van dit forum en het was in het begin voor mij niet anders.
Maar, langzamerhand komt een mens uit z'n "kot" (of hok) en is het nog steeds fijn vertoeven hier :luv:
Grtz,
Exo.
 
OK, volgens mij is het tijd dat er een aantal dingen gebeuren!

1) Deze thread mag op slot, alles is namelijk al gezegd. Ik ben geen TS noch MOD en toch bepaal ik dat het dicht moet. Goed he?
2) Waveguide begint z'n eigen forum, bijvoorbeeld www.waveguide.nl (goeie naam!) waar iedereen z'n eigen topics mag modereren en waar fjoesz z'n IP gebanned is
3) Hier gaan we vrolijk verder hoe we het al deden.
 
Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van wat voor een thread is begonnen, zeker uit eigen ervaring XD

Als een thread gaat over een discussie tussen twee kanten, vind ik dat alle twee de kanten hun zegje mogen doen.

Als daarentegen iemand een eigen thread begint om eigen gemaakte zaken te posten en de thread clean wil houden (en daar ook uitdrukkelijk nog om vraagt in de 1e post) zodat mensen niet in een jungle hoeven te zoeken naar de berichten van de thread-starter, vind ik dat hij ook het recht moet hebben om die thread schoon te houden.

Dus het verschil zit er wat mij betreft in of het een open discussie is of een prive-thread. Een prive-thread is dus in zekere zin een eigen terrein en zodra iemand daar inbreuk doet op de regels die de thread-starter stelt, vind ik dat de thread-starter ook het recht heeft de berichten die niet aan de regels voldoen, te verwijderen.

Hierbij is het dan wel van belang dat de thread starter ook eerlijk naar de verwijderde poster is over de reden van verwijdering en hem desnoods wijst op andere manieren om zijn mening te uiten (indien het bijvoorbeeld gaat om grof of onduidelijk taalgebruik of bijvoorbeeld het compleet niet van toepassing zijn van gedane uitspraken en daarmee onnodige onduidelijkheid in de thread te voorkomen, de poster op de goede weg te zetten, hem zo weer wat te leren en zo de mogelijkheid te geven een snijdend argument te geven. Hebben we er allemaal wat aan..)

Maar hoe dit te doen?
Ik zou zeggen, geef de mogelijkheid om bij een post een optie aan te vinken waarin je aan de algemene moderators kunt vragen om de thread prive te houden met de daarbij behorende (begrijpelijke, goede) reden (met niet meer dan een x aantal woorden ;)). Als de moderators dan de toestemming geven, kan duidelijk boven de 'reply' zone worden aangegeven dat de ingezonden replies eerst door de thread-starter goedgekeurd moeten worden.
(Hiermee voorkomend dat anderen al gaan reageren en de thread starter achteraf vanalles moet gaan rechtzetten en allerlei mensen ruzie hebben, ipv alleen een mogelijke prive-discussie tussen TS en afgekeurde poster).

Mensen weten dan waar ze aan toe zijn en mochten ze een hekel hebben aan mensen die eerst willen goedkeuren, kunnen ze ook de thread links laten liggen en een eigen open thread beginnen. De prive-threaders zullen ook blij zijn, want ze kunnen hun, bijvoorbeeld hun eigen vst dedicated, thread schoon en overzichtelijk houden (hint hint..:D).
 
Maar hoe dit te doen?
net zoals in het "te koop" forum; een thread aanmaken waarin dus automatisch niemand kan posten...
en/of waar mensen, net zoals bij het "nieuws" forum, moeten wachten op goedkeuring (in dit geval door de topic starter)...
is minder werk dan achteraf deleten; men zal aanzienlijk minder offtopic posten aangezien het niet meteen verschijnt :eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top