Muzieksoftware voor MAC OSX

wImPiE

Ingeburgerd
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
30
Locatie
Aalter - Belgiƫ
Hoi,

Kent er iemand goeide muziekprogramma's voor een MAC OSX...
Heb dit weekend eens het demo'tje van Reason geprobeerd maar wilde niet echt lukken, te weinig CPU :(
De MAC is een iBook2 500 MHZ, 128MB RAM en 20GB HD en MAC OSX 10.2
Steinberg REMIX heb ik ook even gecheckt in dit ging lekker...

Om concreet te zijn, ik ben dus op zoek naar een betaalbaar en redelijk goed werkend met deze specs, muziekprogramma in de stijl van ReBirth (ook even geprobeerd maar probs want is voor OS9), Reason,... Om mobiel wat muziek te kunnen maken. En is uitgerust met cd-brander :)

Alvast bedankt.
 
reason

reason

bij mij draait reason 2 prima op een g3 400 met 320mb. wellicht moet je in wat geheugen investeren!
 
Re: Muzieksoftware voor MAC OSX

Origineel geplaatst door wImPiE
Heb dit weekend eens het demo'tje van Reason geprobeerd maar wilde niet echt lukken, te weinig CPU :(
De MAC is een iBook2 500 MHZ, 128MB RAM en 20GB HD en MAC OSX 10.2

Zoals al gezegd, extra geheugen erin, en vergeet niet andere programma's te sluiten (vooral MS Explorer als je dat gebruikt, tering wat een slecht ding is dat (ook qua processor belasting dus, 65% bij mij, niet normaal)) Dan zou het volgens mij gewoon moeten lukken. Sowieso denk ik dat je hte beste je geheugn kunt uitbreiden naar 640, OS X profiteerd hier echt van, en nu is het nog goedkoop dat spul.
 
in de sound on sound van een maand of 2 geleden stond een artikel over mac os x muzieksoftware, wellicht dat er op hun site nog over is terug te vinden?

:)
 
Kan mij soms iemand vertellen hoe ik Reason het best instel voor de MAC? Is een iBook2 500 MHZ, 128MB RAM en 20GB HD en MAC OSX 10.2 en een onboard geluidskaart.

Bedankt!
 
Origineel geplaatst door wImPiE
Kan mij soms iemand vertellen hoe ik Reason het best instel voor de MAC? Is een iBook2 500 MHZ, 128MB RAM en 20GB HD en MAC OSX 10.2 en een onboard geluidskaart.

Bedankt!
Ik zou hoe dan ook eerst investeren in wat meer geheugen. Ik heb bij m'n ibook 800 meteen het maximum aan geheugen erin gezet (640 mb) en als je osX draait is 128 mb naar mijn mening zowiezo wel erg aan de krappe kant. Ga je zeker merken als je dat upgrade!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top