Alpha Juno, wow wat een klank!

haha lachen die preset :okdan:
Ik herkende hem bij mij heet ie:
poleposition patch nr 72
Je moet alleen wat met de pitch envelope spelen, dan kom je er vanzelf

De alpha juno is nog steeds mn favoriete roland onder de jupiter mks80 reeks.
 
Ik heb een MKS-50 en heb een beetje erg een ja - nee relatie met dat ding. Haal er altijd wel lekkere acid achtige bassen uit of rave geluiden, maar op de een of andere manier hoor ik er verder te vaak een kerkorgel geluid in wat me niet ligt..
 
Haha dat herken ik wel, probeer dan gewoon eens, doe es gek, alléén een saw of pulse (of sub) ipv alles tegelijk.
 
haha lachen die preset :okdan:
Ik herkende hem bij mij heet ie:
poleposition patch nr 72
Je moet alleen wat met de pitch envelope spelen, dan kom je er vanzelf

De alpha juno is nog steeds mn favoriete roland onder de jupiter mks80 reeks.

Ik heb nu al 3 verschillende Alpha Juno's gehad, en van alle 3 waren die standaard patches anders. Bij mijn oude Juno was het ook 72 poleposition :D
 
Die pole position patch 72 is uit de Mike Ash bank, en is identiek aan die van Roland factory A bank patch 86, en dat is niet het geluid wat je zoekt.
Het geluid dat je zoekt is de factory A patch 84 scratchin.
Zie plaatje voor de parameters.
 

Attachments

  • T-84 Scratchin.png
    T-84 Scratchin.png
    37,6 KB · Bekeken: 78
Die pole position patch 72 is uit de Mike Ash bank, en is identiek aan die van Roland factory A bank patch 86, en dat is niet het geluid wat je zoekt.
Het geluid dat je zoekt is de factory A patch 84 scratchin.
Zie plaatje voor de parameters.

Thnx voor die parameters, vanavond meteen vergelijken :okdan:
 
Haha dat herken ik wel, probeer dan gewoon eens, doe es gek, alléén een saw of pulse (of sub) ipv alles tegelijk.

Ha ja dat klopt wel dat het 'verschijnsel' zich meestal voordoet als er meerdere osc's open staan.
 
Heb in de jaren 1985 tot 1988 ook de Roland Juno Alpha 1 gehad, was inderdaad een mooie synth met hele goede geluiden.
 
maar op de een of andere manier hoor ik er verder te vaak een kerkorgel geluid in wat me niet ligt..

Idd, hij doet bassen, strings en hoover goed, maar hij shined echt op de kerkorgel sound. Net als de andere junos wel heel makkelijk in een mix te plaatsen. Je kunt met dat ding alleen al een hele fatsoenlijke track bouwen.
 
Heb er sinds paar weken ook een. Zelfs naast m'n Juno-6 is het zeker een leuke aanvulling.
Zijn er ook ipad editors voor?

Ja, de ipg800 app kan je instellen als ipg200 oid en dan je de Alpha Juno er mee editten.
 
De Alpha Juno-2 blijft een van mijn favo synths. Niet alleen voor de bekende hardcore sounds maar ook 80s. :) Ik gebruik hem regelmatig. ;)

Sinds kort heb ik ook de Juno 1 erbij, overgenomen van een (in mijn ogen) hardcore legende uit de jaren '90.
 
Is de alpha juno niet een synth die ultiem benaderbaar is in soft synth domein? ( lezen jullie mijn Vraagteken! Voor ik me weer moet verantwoorden.) .... ik zeg dit eigenlijk om dat er een hoop mensen zijn die een iPad als programmer hebben ,waarom dan niet gelijk een softsynth. Als je stand-alone wilt werken kan ik mij dat voorstellen voor een alphajuno (geen computer en zo)
 
De Alpha Juno is inderdaad al best goed geemuleerd. Maar er komt toch een bepaalde druk uit "de echte" en het chorus is ook behoorlijk complex na te doen.
 
Ik ben een grote fan van de ReDominator. Echt een hele goede emulatie. Zeker een aanrader!
Toch klinkt de 'echte' iets vetter imo.
 
Altijd spijt van dat ik mijn juno2 met pg300 heb weg gedaan. Wel jammer dat de controls sysex zijn, kan ableton niet mee overweg.
 
Back
Top