Ongeaard apparaat in geaard stopcontact

jimmy

doubleplusgood
Lid sinds
20 april 2003
Berichten
185
Hoi!

Heb een oud apparaat gekocht die een ouderwetse ronde (ongeaarde) stekker heeft. Die past dus niet in mijn geaarde stopcontacten. Geen probleem dacht ik; ik koop wel een verloopstuk of stekkerblok o.i.d...

Bij mediamarkt hadden ze dit niet, en bij mijn lokale bouwmarkt (gamma) ook niet. De ongeaarde stekkerdozen die ze daar verkochten hadden zelf ook een ronde ongeaarde stekker - daar heb ik dus niets aan.

Nou, vervolgens wat gegoogled, maar op internet kan ik eigenlijk ook geen producten vinden die dit doen. Nu kan ik me haast niet voorstellen dat dit er niet is, maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen...

Iemand enig idee hoe ik mijn ongeaarde apparaat het beste kan aansluiten op een geaard stopcontact? Indien er een link bij zit van waar ik iets kan bestellen ben ik ontzettend dankbaar!

Groet!
 
2 stukjes afzagen van de ronde stekker, dan past ie....

Even de stekker boven een stekkerdoos houden voor de maat, dan zie je wat ik bedoel.
 
Ik zou de oude stekker verwijderen en er een 'geaarde' stekker aanzetten. De aarde dan dus NIET aansluiten.
 
Back
Top