[PREVIEW] Dada Life - Happy Violence (GIOBERTO & FRANK JAMES Remix)

Gisteren is de winnaar bekend gemaakt. De download link die we hadden gestuurd is 0x gedownload en op het forum hebben meer mensen het hierover.

Ik denk ook dat ze duizenden inzendingen hebben gekregen en dit nooit aan hadden zien aankomen. hehe maar dat is het world wide web he. Kredde da.

De winnaar is trouwens heel gave inzending! Die zeker meer bekendheid verdiend.


Welcome to the world of music, labels & remix contests ;).

Is eigenlijk de 'schuld' van programma's als FL studio welke produceren zo makkelijk maken. (Niks daartegen, ik gebruik het zelf ook!) Er zijn namelijk gekken / oostblokkers die de vocals en midis gewoon rechtstreeks in een project zetten, geen idee hebben wat produceren inhoudt dit exporteren en insturen (heb zelf ook voor kleine labels gejureerd). Een gast als dada life krijgt 100en van dit soort inzendingen en als er dan een talentje of kennisje ergens zit in het label dan kiezen ze deze als winnaar. Ze luisteren er een paar. Sommige doen dat puur random op toeval en sommige doen dat op enige naamsbekendheid van de inzender. Verder hebben ze nog eens 100en (misschien bij een grote naam als Dada Life wel 1000en) mail adressen verzameld om een newsletter en reclame te sturen.
 
Nee je begrijpt me niet. gaat om de traffic die de contest genereerd heeft...... niet om hoeveel plays die winnaar heeft. ;D
Dat bedoel ik dus........
kan wel zien dat Dadalife extreem populair is

Mijn commentaar is dus let een platenmaatschappij tegenwoordig ook op hoeveel traffic men genereert ?

Anders gezegd je populariteit is af te lezen aan de hoeveelheid, traffic/ hits/ kliks/ comments ?

Dat zou oer stom zijn, die zijn namelijk heel makkelijk te manipuleren.

Welcome to the world of music, labels & remix contests .
das wel jammer, vind zijn versie beter dan die van de winnaar. Hebben ze trouwens vermeld waarom die is uitgekozen ?
 
Stevy heeft 100% gelijk, de "producers" zijn de fans van de toekomst, denk dat Dadalife ook al meer verdient heeft met z'n Sausage fattener dan track sales van Beatport.

De oude artiest is al jaren dood, de nieuwe artiest maakt naam met remixes, brengt samplepacks en VSTs uit en verdient online aan het producers ecosysteem. en bouwt z'n clientele dmv remix "competitities"
 
Ik vind een remix maken best wel inspirerend en leerrijk.
Ik doe niet mee aan de competities maar puzzel graag op een creatieve manier met de geluiden die een ander gemaakt heeft.
Hetzelfde ook met acapellas van bekende nummers. Leuk om er een heel andere track rond te bouwen.
:geslaagd:
 
Back
Top