[PREVIEW] Dada Life - Happy Violence (GIOBERTO & FRANK JAMES Remix)

JapaneseFood

Ableton rocker
Lid sinds
22 augustus 2009
Berichten
434
Locatie
Eindhovuh
YOo,

We kwamen er gisteren achter dat Dada Life een remix heeft lopen. Morgen is de deadline.
Morgen hebben we nog een paar uur om de laatste puntjes op de i te zetten. Hebben jullie nog aan of opmerkingen??
Thanks! 8>


:o:

http://soundcloud.com/frankjames-1/preview-dada-life-happy



:L :dj: }:|
 
de lead (zaag) mag er nog wel wat meer uit springen
voor de rest vind ik de break op sommige punten nog iet wat te saai.

misschien kun je dit heel makkelijk oplossen door wat simpele effectjes.
 
de lead (zaag) mag er nog wel wat meer uit springen
voor de rest vind ik de break op sommige punten nog iet wat te saai.

misschien kun je dit heel makkelijk oplossen door wat simpele effectjes.

Thanks voor je comment. Ok Dan gaan morgen even beginnen de break opnieuw nog onder handen te nemen.

De break mist nog wat definitie, vind nu ook dat het nog een te grote ongestructureerde bak met synths is. Maar na 3 kwart dag hoor je het gewoon niet meer.

Morgen zullen we de final versie hier droppen.
 
je mid klinkt raar. net alsof het uit fase staat. tevens overlappen stem en SAW elkaar erg veel waardoor ze elkaar een beetje in de weg zitten. verder wel een aardige track maar break id.d. nog een beetje leeg, spits is wel lekker

Maar mid moet je echt oplossen
 
je mid klinkt raar. net alsof het uit fase staat. tevens overlappen stem en SAW elkaar erg veel waardoor ze elkaar een beetje in de weg zitten. verder wel een aardige track maar break id.d. nog een beetje leeg, spits is wel lekker

Maar mid moet je echt oplossen

Ok man. Ja het zijn 2 gelayerde synths, beide saws misschien dat daar wat wringt. Goed opgemerkt, gaan we zo ff naar kijken.

En voor de break hebben we nog een paar uur. Hij moet voor 0:00 vanavond ingeleverd zijn.
 
Eigenlijk geen commentaar.

Wat ik had gedaan.......op 1.13....1.14 beter gebruik maken van dood moment......daarna vind ik de lijntjes te legato.....ik had ze meer staccato gedaan......dmv sidechain kan nog meer bouncen met de kick.

vanaf 1.45 had ik beter gebruik gemaakt van automation ook hier dood moment uitgebuit.

2.44, zie comment hierboven over, dood moment. Daarna legato gespeeld is erg vet :okdan:

Wat ik daarna had gedaan is de hoogte in gaan......afwisselen met synt geluiden, piepen dude......voorbeelden genoeg van wat ik bedoel :D
 
Eigenlijk geen commentaar.

Wat ik had gedaan.......op 1.13....1.14 beter gebruik maken van dood moment......daarna vind ik de lijntjes te legato.....ik had ze meer staccato gedaan......dmv sidechain kan nog meer bouncen met de kick.

vanaf 1.45 had ik beter gebruik gemaakt van automation ook hier dood moment uitgebuit.

2.44, zie comment hierboven over, dood moment. Daarna legato gespeeld is erg vet :okdan:

Wat ik daarna had gedaan is de hoogte in gaan......afwisselen met synt geluiden, piepen dude......voorbeelden genoeg van wat ik bedoel :D

Ok thanks. We zullen is wat meer dynamiek in de breaks aanbrengen. Sowieso wat Raphie zegt tijdens de vocals de synths wat lowpass filteren. THANKS.
 
En het uiteindelijke resultaat. Nu laaaang wachten op de uitslag. Ze hadden gisteren al meer dan 1000 inzendingen dus ze moeten nog een aantal demo's beluisteren :D

http://soundcloud.com/frankjames-1/dada-life-happy-violence-frank
 
Soundwise vind ik m vet, heel erg goed gelukt. Woont in de buurt van Tilburg zie k. Wneer gaan wij es X kopje koffie drinken ? :P

Persoonlijk vind ik m na de hu,ksssj te snel ik komen, waardoor die drop waar skb het over heeft minder effect heeft. 2e gedeelte had ik de hoogte in gegaan om af te wisselen omdat het nu zoals 1.08 ev is. Maar goed dan lijkt te veel ergens op bedenk ik mij nu en is allemaal mierenneuken ;) :P

Suc6 ben benieuwd wat eruit gaat rollen.
 
Ja, alles klopt eigenlijk aan deze track. Enige commentaar wat ik zou kunnen bedenken: de lead/chords in de breaks klinken mij een beetje plastic in de oren (zou ook de mp3 compressie kunnen zijn). En de verhouding breakdown en losgaan is nu heel erg in het voordeel van de breakdown! Goed werk, goeie mix ook!
 
Leuke ideeën hier en daar! Wat ik wel erg jammer vind is dat je erg veel ruimte in het hoog laat liggen in de climaxes. Een hat riedeltje of een stekende square lead op 3 3/4 ofzo... Allicht dat je dat nog kan verbeteren mochten ze wat in je remix zien! GL!
 
Electro House ja
Ik vraag mij al heel lang af waarom iedereen het over electro house heeft, naar mijn mening heeft dit niks met electro te maken. Het grappige is dat ik dus veel mensen hoor over electro en denk ah leuk nog iemand die van electro houd, het valt vaak tegen :(
Ik hoor zelfs al mensen op de radio praten over vette electro plaat :stupid
Even voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om nu iemand op de kast te jagen.
En er zijn belangerijkere zaken in de wereld, zo is het ook.
Laten wij het een frustratie van mijn kant noemen, bij deze excuses.
 
Electro house heeft niks met electro te maken..
Is electrohouse niet die shitzooi die Afrojack maakt.. die bliepjesmuziek voor de kids?

Vette track! ik vind het erg cool hoe de bassline melodie opkomt op 0:55..

Het is een remix natuurlijk.. maar wat mij betreft mogen er nog wel vocalen uit.. Ik vind dat het met vocalen altijd zo top 40 gaat klinken..
 
Electro house heeft niks met electro te maken..
Is electrohouse niet die shitzooi die Afrojack maakt.. die bliepjesmuziek voor de kids?
Je hebt overigens gelijk dat electro house niet echt op electronica lijkt, daar ben ik het met je eens, maar daarom heet het genre ook anders.

Aangezien mensen heel lang kunnen discusseren over welke track bij welk genre hoort, hou ik me altijd aan online sites zoals beatport, daar kiezen artiesten zelf in welk hokje ze geplaatst willen worden.
 
Back
Top