effect-frenzy

allemaal nieuwe effecten-units aangekondigd!

van yamaha de opvolger van de SPX90/990, de SXP2000:

1392.jpg


24bits, 96KHz ... nieuw Rev-X algoritme, usb-to-host aansluiting, software editor etc.etc. gaat ca. 1450 euro kosten

http://www.yamahaproaudio.com/products/signal_pro/multi_effect/spx2000/index.html

Kurzweil komt met de volgende 2 nieuwe effect-units:

Rumour en Mangler

LilFXsm.jpg


Gebaseerd op de KDFX techniek uit de KSP8 en k2600. Lowcost. De rumour heeft reverbs en reverb-variations, de mangler heeft andersoortige effecten zoals chorus, flanger, distortion etc.

http://www.kurzweilmusicsystems.com/html/rumour-mangler.html

Olaf
 
zijn er al prijzen bekend? :confused: zag t.b.a. op de site staan maar wellicht weet iemand hier meer :)
 
Pff, weer allemaal van die standaard galmmodules. ;{

Kunnen die achterlijke ingenieurs nu eens geen deftige clone maken van zoiets à là FIREWORKX of EVENTIDE harmonizer?

Die brengen altijd maar dezelfde soort rommel uit, wie koopt dat nu nog, das toch uit de mode, iedereen heeft dat al in huis, of vind zoiets voor een 20 ste van de prijs in okkazie aan de lopende band...

Pipo's !!!!!

:walker:
 
Origineel geplaatst door Roel
van de bovenste neem ik aan?

van de onderste wordt geclaimd dat deze low-cost zijn?

Ja, de SPX gaat 1450 euro kosten. Wat betreft die Kurzweil racks... Low Cost is ook maar weer een relatief begrip. Ik kan in ieder geval nergens een prijsindicatie vinden.... Maar het vlaggeschip van Kurzweil, de KSP 8 waar ze dus kennelijk de techniek uit hebben gehaald, kost ruim 3500 euro. Dus ik vrees dat die Rumour en Mangler niet super Low Cost zullen zijn. Maar goed, als ze de kwaliteit van Lexicon kunnen evenaren zijn ze wellicht hun prijs waard. Da's nog ff afwachten.
 
Origineel geplaatst door shortwave
Nou, het is maar wat je standaard noemt... De prijs is in ieder geval NIET standaard: € 1450,--

Belachelijk! :kont:

jij staat altijd wel heel snel klaar met je oordeel hee. je kent 't ding helemaal niet, hebt 'm nog nooit gehoord, kan nix zeggen over de eventuele kwaliteit en dan vind je 't vanwege de prijs belachelijk. als 't echt een goeie high-end fx processor is is die prijs echt niet vreemd hoor. kijk maar 's naar Eventides of TCs. ben je vaak dik 't dubbele kwijt.
 
Origineel geplaatst door oozi
jij staat altijd wel heel snel klaar met je oordeel hee.

Altijd? Altijd? Nou, dat valt ook wel weer mee, hoor!

Maar goed je hebt gelijk: een goede high-end processor kost nou eenmaal veel centjes. Werd alleen heel blij toen ik las dat Yamaha weer een SPX op de markt gaat brengen, en errug teleurgestled toen ik de prijs vernam =(
 
Origineel geplaatst door shortwave
Altijd? Altijd? Nou, dat valt ook wel weer mee, hoor!

Maar goed je hebt gelijk: een goede high-end processor kost nou eenmaal veel centjes. Werd alleen heel blij toen ik las dat Yamaha weer een SPX op de markt gaat brengen, en errug teleurgestled toen ik de prijs vernam =(

nou als die Rev-X algo/engine mee kan met de highend TC's en lexicons dan hoor je niemand meer klagen over die prijs hoor..
 
Wat een onzin om te beweren dat er al zat FX units zijn.

Die SPX serie is zo gruwlijk veel gebruikt dan is niet meer dan logisch om die serie voort te zetten. De mensen moeten die dingen toch gebruiken en willen ook wel meer kwaliteit hebben. Yamaha heeft veel digitale FX ervaring en deze is misschien net even anders als bijv een Lexicon maar ook zeer goed te gebruiken hoor.
Alleen zo flauw om er geen mLan op te bouwen.

Die Kurz dingetjes had ik al gezien maar kan me qua geluid er niet zoveel bij voorstellen. Die grote broer is wel interessant maar is eigenlijk te luxe en alleen voor de knakkers met een groter budget. Wel unieke FX want Kurz maakt mooi spul.
 
De SPX90 blijft een leuke unit de volgende zal waarschijnlijk
een SPX 990 of een 900 worden.
Ik kijk altijd uit naar een nieuwe effect unit het kan net zo
inspirerend zijn als een synth , als je denk nu heb ik alles
wel gezien komt er weer iets nieuws uit dat net iets
extra's heeft. ik wacht al met spanning op de SPX 5000.;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
nou als die Rev-X algo/engine mee kan met de highend TC's en lexicons dan hoor je niemand meer klagen over die prijs hoor..

Ja, als die idd. mee kan komen met TC of Lexicon, en ook gezien de specs op de website van Yamaha, dan maakt die SPX2000 grote kans een heel populair studiobeest te worden....

Let us behold and see what the future will bring... :halleluja
 
Ik heb net een spx990 gekocht. erg mooie effecten zitten derin...
maar ik kan bijna nergens artikelen vinden over dit beestje. wie heeft hier toegang tot sospubs.co.uk en kan hier een artikeltje plaatsen?.

verder vraag ik me af wat buiten de 24bit/96khz en rev-x nieuw is aan de spx2000.

en wie hebben er nog meer yamaha effect modules of kunnen me er iets over vertellen?
alvast bedankt.
 
Met een beetje geluk scoor ik Rev-X als plugin voor m'n mixer.
Dan gaan m'n Lexicon d'ruit wellicht.
 
Origineel geplaatst door Prophet
Pff, weer allemaal van die standaard galmmodules. ;{

Kunnen die achterlijke ingenieurs nu eens geen deftige clone maken van zoiets à là FIREWORKX of EVENTIDE harmonizer?

Die brengen altijd maar dezelfde soort rommel uit, wie koopt dat nu nog, das toch uit de mode, iedereen heeft dat al in huis, of vind zoiets voor een 20 ste van de prijs in okkazie aan de lopende band...

Pipo's !!!!!

:walker:

Daar moet je Behringer ff voor mailen denk.;)
 
Is het niet wat overdreven om altijd dat soort commentaren over behringer te geven?

We zouden eigenlijk blij moeten zijn dat er iemand is die meer betaalbare producten met een goeie prijs-kwaliteit verhouding maakt. Niet iedereen heeft het geld voor de dure top-producten, en ik denk dat er veel mensen blij zijn dat behringer bestaat.


Sorry het moest er gewoon even uit.
 
Back
Top