3 Voice-boards voor PS-3100 Korg

Status
Please reply by conversation.

Mike Philco

Ehmmm,...
Lid sinds
4 mei 2004
Berichten
1.993
Locatie
Meppel / Drenthe
Hi allemaal,

Ik zit op het moment van het schrijven van deze advertentie in Bangladesh.
Plotseling schoot mij iets te binnen.
Ik heb een tijdje geleden een compleet afgeragte Korg PS-3100 op de kop getikt uit Portugal voor eigenlijk iets te veel geld.
Tijdens de koop ging ik ervan uit dat ie compleet was.
Helaas bleek dat niet zo te zijn.
Er ontbreken namelijk 3 voiceboards waardoor ik de PS nooit helemaal werkend zal gaan krijgen.
Ik ben dus op zoek naar een tweede PS-3100. Uiterlijke staat maakt niets uit. Hoeft ook niet te werken, als alle voice-boards er maar in zitten.
Het heeft niet zo veel zin om de ontbrekende boards na te maken. Dat loont de moeite niet.
Overigens weet ik niet het board-nummer van het board. Dat kan ik pas weer nagaan als ik terug ben in het koude Nederland.

Ik denk dat deze advertentie weinig tot niets zal opleveren maar niet geschoten is altijd mis,...toch?

Greets vanuit een zeer warm en broeiering Bangladesh :okdan:
 
Je noemt het voice board, maar zijn het niet de gate boards die je zoekt ?
KLM69 om precies te zijn. Hiervan zitten er 4 in een PS3100.
Voice boards of generator boards zoals Korg ze noemt zitten er maar 2 stuks in een PS3100.
Hier staat een PS3100, maar die blijft hier :-)

Joergen Haible eens contacteren ? Wellicht kan je iets met zijn clone voice / gate boarden van zijn PS3200 clone ?
 
Je noemt het voice board, maar zijn het niet de gate boards die je zoekt ?
KLM69 om precies te zijn. Hiervan zitten er 4 in een PS3100.
Voice boards of generator boards zoals Korg ze noemt zitten er maar 2 stuks in een PS3100.
Hier staat een PS3100, maar die blijft hier :-)

Joergen Haible eens contacteren ? Wellicht kan je iets met zijn clone voice / gate boarden van zijn PS3200 clone ?

Bedankt Synthfreak,

Ja,...het is maar net hoe je de synth bekijkt.
Inderdaad zitten er twee oscillator-boards in en 4 gate-boards.
Eigenlijk zitten er geen echte voices in de PS-3100 zoals je aantreft in een Juno-6, Poly-6 en bijna alle andere synths. Je moet de PS-3100 meer zien als een soort elektronisch orgel met heel veel filtermogelijkheden.

De link die je hebt doorgestuurd ga ik bezoeken.
Ik zal laten weten of het iets gaat worden. :biertje:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top