nieuwe cassette bandjes hebben kontinu klikgeluid

Ik heb gisteren nog nieuwe D90 gekocht bij expert in amsterdam

Maar Normaal tapes zou ik nooit kopen. Alleen Chrome of Metal.
Maar goed, Expert heeft misschien ook nog wel SA's. En anders dus Conrad. Misschien koop ik er nog wel een paar. Hoewel ik hier ook nog wat Sony UX Pro's heb liggen. Daar kan de TDK SA echt niet tegenop.
 
ik vind type1 bandjes vaak mooier klinken dan chrome, de tape saturatie vind ik er op veel natuurlijker
 
Nou ik herken mezelf er ook wel in, iemand snapt iets computergerelateerds niet en je gaat er automatisch van uit dat jij het wel even fixt :W
 
Bij Mediamarkt in Den Haag verkopen ze nu weer TDK SA90 type II tapes naast de D90 normal serie
Ik heb maar een pakje gekocht en ze roken ook naar chemische gefermenteerde kaas

Ik heb ook een link gevonden in belgie die nog de TDK SM Proffesional tapes verkopen
http://nl.alatest.be/reviews/blanc-...-high-bias-audio-tape-60-min/po3-65485556,89/ die heb ik zover nergens in Nederland meer gezien, wel in Amerika veel nog te krijgen, volgens mij worden die nog gewoon gemaakt (???)

EDIT: uhmm volgens mij is dat geen verkoopsite in Belgie maar een review site ofzoiets
 
Ik ben echt verbaast dat cassettebandjes nog zo hot zijn... Ik werd vroeger helemaal gek van die ruis.. het eindeloze spoelen. Op mijn deck had ik dolby B, C en dolby S maar dat was toch inleveren op de sound..
 
je moest eens weten hoeveel mensen dik in het rood met dolby opnamen en zonder dolby afspelen voor een bepaalde sound
 
Ik ben echt verbaast dat cassettebandjes nog zo hot zijn...

Geen idee eigenlijk. Ik heb mijn Tascam deck gekocht om cassettes in de studio te kunnen digitaliseren voor anderen. Met eigen tapejes begin ik er niet eens aan. Maar op een of andere manier heb ik altijd een zwak gehad voor cassettedecks. Ik ben gewoon gek van die dingen. Hoewel ze vaak bagger zijn.
Maar nu heb ik wel een mooie verzameling trouwens, van Tascam heb ik nu een 2-sporen, 4-sporen en 8-sporen deck.
Dan in de woonkamer een ES deck van Sony en op zolder nog een Sony en een oude Technics. Ik weet niet waarom, maar ik ben gewoon verknocht aan die dingen. Nostalgie vooral, want gebruiken doe ik ze nauwelijks nog.

En nog een paar voor revisie en verkoop (mocht ik die aan de straatstenen nog kwijt kunnen). Voor de geïnteresseerden, ik heb nog een oude Tascam 234 4-track staan en een revisiesetje snaren erbij (moeten er nog in) en een Tascam 238 8-sporen......;)
Inclusief manuals! :eureka:
 
Maar nu heb ik wel een mooie verzameling trouwens, van Tascam heb ik nu een 2-sporen, 4-sporen en 8-sporen deck.

Bedoel je dat je met de 2-sporige tascam over het hele bandbreedte van de tape kan opnemen? Wat je ook met de betere bandrecorders kan. Ik wist niet eens dat er zulke tapedecks bestonden.
 
Bedoel je dat je met de 2-sporige tascam over het hele bandbreedte van de tape kan opnemen? Wat je ook met de betere bandrecorders kan. Ik wist niet eens dat er zulke tapedecks bestonden.

Nee, sorry. Ik bedoel gewoon stereo. Bandjes kun je gewoon omdraaien. De welbekende Tascam 112 MK II.
Met 4-sporen en 8-sporen bedoel ik dan wel 1 richting op.
 
Lijkt me leuk m'n walkman nog eens op te zoeken en dan in de trein zitten en tape wisselen. Ff zien hoe de mensen dan kijken :)
Past helemaal bijn mijn Nokia 6310i.
 
Sony Metal XR met Dolby S ruleerde destijds toen ik houseparty's afstruinde voor dj-en en opnames :) Dat was uiteraard voordat ik de DAT eindelijk kon aanschaffen in '96. Mooie tijden en alhoewel ik altijd uit het rood probeerde te blijven, de distortion was vaak wel "vergevend" met tape maar met DAT was je gewoon wel de pineut zal ik maar zeggen, digitale artefacten ughwl. Zowel cassettes als DAT's of banden ftm. uit de buurt houden van welk magnetisch veld dan ook, daar kunnen ze heel slecht tegen! Of het kliks veroorzaakt geen idee nooit gehad, lijkt mechanisch idd... FF ander deck proberen ?
 
Lijkt me leuk m'n walkman nog eens op te zoeken en dan in de trein zitten en tape wisselen. Ff zien hoe de mensen dan kijken :)
Past helemaal bijn mijn Nokia 6310i.

Wel met retro oranje oordopjes natuurlijk

a070b.jpg
 
Back
Top