[Boss RC-3] tracks vs phrases vs loops

Keybern

Ouwe rot
Lid sinds
15 Maart 2009
Berichten
1.458
hoi,

in de specs van de Boss RC-3 (looper) heeft men het over 1 track en 99 phrases (or loops).
(De RC-30 heeft 2 tracks)

Wat bedoelt men hiermee ?

Wordt iedere nieuwe layer die je inspeelt bij de andere bijgeschreven binnen dezelfde wav-file zodanig dat je ze nadien niet meer kan scheiden ?
Maar kan je wel 99 jamsessies houden ?

Of is het juist omgekeerd ?

1 jamsessie van 99 losse loops op mekaar ?
 
Handig als je het apparaat in je titel zou vermelden, dan reageren er sneller mensen die het apparaat in kwestie hebben, aangezien er misschien wel honderden apparaten zijn die die terminologie gebruiken.
 
hoi Bikkel, goeie tip.

Ik hield er rekening mee dat de terminologie universeel kon zijn.
Nu zit m'n threadje ook min of meer op een verkeerde plaats, maar ach, daar zijn mods voor.
 
Niemand ?

Ga ik het toch echt in de muziekwinkel moeten navragen dan...
met het risico dat ze me daar ook maar iets op de mouw spelden.
 
Zoals ik het begrepen heb, heb je 1 track waarop je loops kan opnemen. Die loop kan je dan wegschrijven naar 1 van de 99 geheugens (of phrases) om later nog eens te gebruiken.

Binnen die track waarin je bezig bent worden alle nieuwe layers inderdaad bijgeschreven in dezelfde loop en zijn dus niet meer te scheiden, met uitzondering van de Undo-functie voor de laatst opgenomen layer.

Van die 99 geheugens kan je er ook maar 1 tegelijk afspelen (m.a.w. je selecteert een van de geheugens en dat wordt dan de 'track' waarin je aan het werk gaat).
 
Flying Panther, dat lijkt inderdaad te kloppen.

Vroeg ik het even extra in de muziekwinkel, konden ze me er geen antwoord op geven:

- "Jah, het ding heeft plaats voor 3 uur. Dan moet je toch wel al flink je best doen om dat vol te krijgen he ?" (grapt wat naar een andere gozer in de store)

Denk ik bij mezelf "idioot, dat vroeg ik je helemaal niet".



Leo Caerts, vriendelijke jongens die maar al te graag grapjes maken en je gear laten uittesten, maar vraag niets te specifiek of ze lachen je gewoon uit.
Weet je, net daar moet je het verschil op maken vind ik. Anders koop ik mijn zooi wel online.
 
Heb een RC-2 gehad en daar werkte alles helaas op één track. Je kan wel je laatste opgenomen loop ongedaan maken, maar dan ben je hem ook kwijt. Dan moet je dus weer een nieuwe opnemen als je weer een nieuw geluid wilt. Dat is dan ook de reden dat ik hem weer weg heb gedaan!
 
Back
Top