Schema of service manual proteus 1 [xr] gezocht

Hilltree

SoundDesign and MusicArts
Lid sinds
28 december 2004
Berichten
6.498
Locatie
Winethereswick
Nu zoek ik eens wat ;)
Het schema of een service manual [pdf] / schematics van een emu proteus 1 [xr] .
Dit is voor een toekomstig bend projectje.
Het liefst dus een copie op het net en zeker geen versie die je moet betalen ;)

 
lache! heb er ook wel eens aan gedacht om mn protheus 2 te benden..
een schema heb ik er niet van , maar ik schat iets met de rom chip kortsluiten , of de datalijnen
tussen de rom en de DA converter onderbreken ofzo.. ik heb enkel schema's van de voeding mocht je die nodig hebben.. ben benieuwd wat je ervan gaat maken 8~
wil eerst nog mn tg33 en mn cr8000 benden/ modden voordat deze aan de beurt is:)
 
Ik dacht meer aan waves combineren of moduleren , en dat zit dus ergens rond de soundchip.
En zo te horen zit er ook een pitch regeling op [ leuk voor zeer langzame samples.]
Meestal zit er een clock op , [kristal/ flipflop/enz ] dus die moet je het liefst traploos lager kunnen zetten.
 
om de pitch traploos te regelen is zoiets mischien handig:
http://www.circuitbenders.co.uk/forsale/LTC/LTCguide1.html

ook bij dit soort units is het vast mogelijk om je eigen geluiden te bakken in rom,
iets wat bij mij helaas buiten mn mogelijkheden valt
zowiezo zou je rom chips uit deze serie kunnen piggybacken om het geluiden arsenaal te vergroten.. tenminste, dat denk ik
 
Niemand het schema ?

Lijkt me wel grappig om de geluiden goed uit te rekken voor mijn weirde soundscapes
Ik heb zelf de xr versie , en daar is het volgens mij mogelijk om zelf wat geluiden te maken en combineren.
Moet zelfs mogelijk wezen om via sysex zelf wat geluiden de uploaden .
Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, sinds ik al die jaren dat ding al heb :)

[ik weet het , met een vst sampler is het een peuleschil , maar dat is natuurlijk niet zo leuk als zelf bouwen] ;)
 
Back
Top