Te huur gevraagd: Korg Karma

Allert

Sonar Traffic
Lid sinds
8 augustus 2002
Berichten
1.124
Locatie
Utrecht
Hallo beste mensen,

Een bevriend backline rental bedrijf (Protone backline rentals te Nieuwegein) is op zoek naar een Korg Karma te huur. Is er op dit forum iemand aanwezig, liefst in de buurt van Utrecht, die het ding zou willen verhuren ? Protone is een professioneel bedrijf dat backline verzorgt op alle grote festivals zoals Pinkpop en Lowlands en voor zalen als Paradiso, Melkweg en Tivoli. Alles word verzekerd verhuurt. Als je geen flightcase hebt, zorgen zij voor een flightcase.

Laat me via een pb of iets dergelijks weten of je geinteresseerd bent.

Groet,
Allert
 
Euh... is het geen idee er 1 te kopen en die te verhuren? Zo'n Karma is best wel vaker te verhuren als backline je specialiteit is (IMHO)

Klinkt als: licht verhuurder zoekt Par64 :confused:
 
Origineel geplaatst door The Q
Klinkt als: licht verhuurder zoekt Par64 :confused:

Rijschool zoekt lesauto. 8o)
 
Bij een beetje auto bedrijf hebben ze gewoon een les auto als vervangend vervoer middel die eventueel ook te huur is :W Vaak schroeven ze dan de trappers er uit en kan die ook als gewone auto verhuurd worden :biertje:
 
Even advocaat van de :duivels: spelen.

Lijkt me een ideale kans om flink bij te verdienen en nog eens je Karma door 'die en die' van 'die en die band' bespeeld is. (of gewoon kaartjes/backstage passen eisen *kuch*)
 
Origineel geplaatst door fuse
Even advocaat van de :duivels: spelen.

Lijkt me een ideale kans om flink bij te verdienen en nog eens je Karma door 'die en die' van 'die en die band' bespeeld is. (of gewoon kaartjes/backstage passen eisen *kuch*)

Bij de Kelly Family? :duivels: :D
 
Origineel geplaatst door The Q
Euh... is het geen idee er 1 te kopen en die te verhuren? Zo'n Karma is best wel vaker te verhuren als backline je specialiteit is (IMHO)

Klinkt als: licht verhuurder zoekt Par64 :confused:

Je zal het misschien vreemd vinden maar een backline verhuur bedrijf moet leven van het regelmatig verhuren van apparaten. Protone heeft DX7's, O1/w's, M1's, D50's, Trinity's, Triton's, alle digitale piano's die je maar kent, alle MPC's, een nord lead 2, een JP 8000, maar zelfs voor een Juno 106 komen ze bij mij aankloppen. In het laatste geval hebben ze niet eens de tijd om daar op het net naar te gaan zoeken. Ja, zo druk hebben ze het wel degelijk. Maar dit is voor het eerst sinds het uitkomen dat er om een Korg Karma gevraagd word. Ze verhuren hun zeer ouderwetse Fender Twin Reverbs (waar ze er een stuk of vijftien van hebben) een hoop meer dan hun 3 01/w's (de synth waar het meest verhuur vraag naar is). En ze hebben mij voor de rare dingen. Vandaar ook mijn post hier. Ook als bedrijf geef je geen bak geld uit als je niet zeker weet dat je dat binnen afzienbare tijd terugverdient. Met die Karma valt dat dus behoorlijk tegen. Daarom nogmaals de vraag:

Als er op dit forum iemand rondloopt die een Korg Karma wil verhuren voor een dag, dan hoor ik dat graag. Er is ook daadwerkelijk wat geld aan te verdienen en er word goed met je machine omgegaan. Het ding is zelfs verzekerd voor de periode dat i niet bij jou is, voor zover ik weet, maar dat zou je met Protone moeten bekijken.


Groet,
Allert

PS De Par 64's van de backline verhuur zijn:

Marshall JCM800/900 plus slant of straight 4*12
Ampeg SVT/SVTII + 8*10
Yamaha RC 9000 drumstellen
en zoals gezegd Fender Twin Reverbs

Daarna komt de percussie (conga's, bongo's timbales etc)
Daarna de digitale piano's
en dan



es een keertje de synthesizers met als grote winnaars in volgorde
Korg 01/w
Korg Trinity
Korg Triton
Korg M1
Roland D 50
Yamaha DX 7
Roland XP50/80

vandaar.
 
Origineel geplaatst door Allert
Je zal het misschien vreemd vinden maar een backline verhuur bedrijf moet leven van het regelmatig verhuren van apparaten. ..... Ook als bedrijf geef je geen bak geld uit als je niet zeker weet dat je dat binnen afzienbare tijd terugverdient. Met die Karma valt dat dus behoorlijk tegen.

...


Een Karma kost (natte vinger) 750 inkoop ex BTW, als je de tijd rekent die jij er in steekt plus de moeite die nog gedaan moet worden om het apparaat daadwerkelijk op het podium te krijgen ben je inmiddels 250 euri verder.

Voor die 500 euro zou een "professioneel verhuurbedrijf" die op alle belangrijke festivals staat toch kunnen uitrekenen (verhuur Karma 50 eur ex btw x 10) dat het op zich loont om er 1 aan te schaffen? (check: er staan zelfs apparaten van 15 jaar op je lijstje... dus die tijd is ook afzienbaar ;))

Suc6 iig, denk persoonlijk niet dat er veel mensen hun speelgoed aan anderen zullen uitlenen.
 
Verzekering of geen verzekering, je weet maar nooit wat er mee gebeurt op het podium... ik vind dit niet bepaald de eerste de beste reden om iets uit te lenen/verhuren....

als je als bedrijf toch al zoveel apparatuur hebt, waarom dat geen Karma erbij? Zoals al voorgerekend is zelf kopen niet eens zo heel veel minder voordelig...
 
Maar waarom moet het perse een KARMA zijn? Gaat het ze soms om de functie zelf of de preset geluiden? Afgezien van dat kan je met een normale Triton exact dezelfde geluiden krijgen. Of is het gewoon omdat hij er zo "mooi" uitziet? Kan natuurlijk ook, maar het lijkt me dat het in eerste instantie om het geluid gaat, toch?
 
Origineel geplaatst door Laurens O
Maar waarom moet het perse een KARMA zijn? Gaat het ze soms om de functie zelf of de preset geluiden? Afgezien van dat kan je met een normale Triton exact dezelfde geluiden krijgen. Of is het gewoon omdat hij er zo "mooi" uitziet? Kan natuurlijk ook, maar het lijkt me dat het in eerste instantie om het geluid gaat, toch?

dat wilde ik ook net vragen ja.....
 
Een Karma kost (natte vinger) 750 inkoop ex BTW

Haal die vinger eens uit het water, bij Verspuy kost zo'n ding 1599 euro, en volgens prepal kost ie 2e hands rond de 1300 dollar.

Dus als jij voor 750 euro een Karma weet te regelen dan zou ik dat maar doen 8~

Begrijpelijk dat je voor eenmalige verhuur geen Karma gaat aanschaffen.

Natuurlijk is het een aardige optie om je synth eenmalig te verhuren, mits je er een goed contractje voor opstelt.
Dus directe vervanging met een nieuwe als iets mee gebeurt bv (dan houden ze de te repareren Karma lekker zelf).
Nul risico.
 
Origineel geplaatst door Hydra
Haal die vinger eens uit het water, bij Verspuy kost zo'n ding 1599 euro, en volgens prepal kost ie 2e hands rond de 1300 dollar.

Dus als jij voor 750 euro een Karma weet te regelen dan zou ik dat maar doen 8~

Begrijpelijk dat je voor eenmalige verhuur geen Karma gaat aanschaffen.

Zet jij ff een bril op en lees de posting s goed 8)
Een Karma kost (natte vinger) 750 inkoop ex BTW
goed kan ook 850 of 900, vandaar het vocht

* Als pro verhuurder ben je géén eindgebruiker en mag je bij de importeur aankloppen.
* Als pro verhuurder mag je BTW terugvorderen
* Als pro verhuurder heb je vast wel meer klussen, daarbij werd hiervoor al opgemerkt dat de Karma bijna identiek is aan een Triton en dus niet een dusdanig apart ding is wat maar een kleine groep muzikanten gebruikt.

nul risico? ... nou.. als er echt wat gebeurd heb je niet de volgende dag een nieuwe synth staan (wat als prof. gebruiker best vervelend is)
 
Komt er nog eens bij dat als je zo'n Karma op het podium zet je ook nog eens Korg blij kan maken. Misschien dat ze daar voor te vinden zijn.

Valt me wel op trouwens dat het bijna allemaal Korgs zijn die jullie verhuren, en dan de wat oudere modellen.

En ook typisch die modellen die gewoon supergeschikt zijn voor on stage. Triton, XP80, DX7. Mis wel een Motif want die zie je ook wel vaak bij optredens her en der.
Misschien dan ook wel interessant om eens te kijken of daar ook digitale piano plugin bordjes bij kunnen, dat scheelt dan wellicht een aparte digitale piano te versjouwen. (en handel, dus een minder idee)
 
Dit soort bedrijven zal toch zelf wel kunnen bepalen of kopen interessanter is dan huren lijkt me ?
Die jongen vraagt daarover ook geen advies.
Inkoopmarges en b.t.w.: het is wel duidelijk dat mensen grote wonderen zien voltrekken. Wake up: er zit geen winstmarge van 500 E. (of meer) op een Karma en de btw is 'slechts' 19%. Zo'n ding kost inkoop dan ook zeker 1.000 Euro en waarschijnlijk meer. Zo'n bedrijf koopt trouwens zeer waarschijniljk gewoon net als wij hun synths in de winkel. Alleen voor grotere hoeveelheden van dezelfde fabrikant zullen ze wat voordeliger kunnen inkopen.
 
Als jij als pro-verhuurder 3 synthesizertjes per jaar vervangt dan verwijst de importeur je toch echt wel door naar een muziekgroothandel, die heeft helemaal geen behoefte aan de rompslomp.

Je zult hem dus waarschijnlijk wel goedkoper kunnen krijgen (maar echt niet tegen inkoopprijzen van een importeur), maar zoals opgemerkt is de winstmarge op zo'n geval tussen de importeur & detailhandel echt geen 500 euro. Dus reken maar dat het ding minimaal 1250 euro zal gaan kosten.

En dat fabrikanten deals gaan sluiten met verhuurders is natuurlijk onzin, aangezien de artiesten bepalen welke apparatuur ze op het podium willen hebben staan. Dus maken fabrikanten deals met de artiesten zelf.

Het is onzinnig om ze een Karma aan te praten: die mensen weten echt wel dat het niet rendabel is om een Karma neer te zetten. Die keuze hebben ze gemaakt, dus ga ze nou geen ongevraagd advies geven, ze zullen wel iets meer verstand hebben van het verhuren van synths dan de gemiddelde forumbezoeker, niet?

Maargoed, ze hebben dus nog steeds geen Karma. Misschien is het leuk om te vertellen welke artiest persé een Karma wil hebben staan? (Lijkt me leuker om te weten dan discussies over inkoopprijzen etc etc)
 
Origineel geplaatst door Hydra

En dat fabrikanten deals gaan sluiten met verhuurders is Het is onzinnig om ze een Karma aan te praten: die mensen weten echt wel dat het niet rendabel is om een Karma neer te zetten. Die keuze hebben ze gemaakt, dus ga ze nou geen ongevraagd advies geven, ze zullen wel iets meer verstand hebben van het verhuren van synths dan de gemiddelde forumbezoeker, niet?

(Lijkt me leuker om te weten dan discussies over inkoopprijzen etc etc)

Het leuke van een forum is dat je mensen ook op ideen kan brengen.

Allert vraagt niet om een ARP of Moog maar synth die (als aanbieding) nog in elke winkel staat.
Kijk als je vraagt om een main stream synth als een Korg Karma op een synthforum als hier en daarna nog een hele sloot dure apparatuur noemt als inventaris dan denk ik persoonlijk dat ik een goed advies geef (niet dat ik 7 jaar in de geluidsverhuur zat ofzo ... ) Daarbij; de discussie over inkoopprijzen begon jij, ik gaf slechts een rekensommetje uit de losse pols. (Zelfs als de Karma 200 euro duurder is dan betekend dat maar 4x extra verhuren, maar goed... )

On topic: tip voor Allert; drop morgen eens binnen bij Feedback in Utrecht en doe daar je verhaal. Misschien mag hun demo een avondje op het podium. Zo heb ik voor een Nederlandse sympho rocker in de jaren 90 een Korg 01W/fd kunnen regelen toen de laadklep iets te zwaar werd...
 
Origineel geplaatst door The Q
Het leuke van een forum is dat je mensen ook op ideen kan brengen.

On topic: tip voor Allert; drop morgen eens binnen bij Feedback in Utrecht en doe daar je verhaal. Misschien mag hun demo een avondje op het podium. Zo heb ik voor een Nederlandse sympho rocker in de jaren 90 een Korg 01W/fd kunnen regelen toen de laadklep iets te zwaar werd...

De reden dat ik er hier om vroeg begint met een artiest die vraagt om een Korg Karma en in z'n rider zet dat i echt die Karma nodig heeft en geen Triton.

Vervolgens belt Protone Voerman (Korg importeur, waar ze een prima relatie mee hebben, importeert nml ook Marshall). Die hebben er geen op voorraad (echt!). Feedback (waar Protone ook een prima realtie mee heeft, precieszo als jij het beschrijft) heeft er wel een maar die is stuk. Daarna bellen ze mij om te vragen of ik mijn newerk aan kan spreken.

En inderdaad, er is dus bijna nooit vraag naar. Dus ga je er geen kopen. Ook niet voor 750 Euro.

Heb ondertussen een pbtje, ga ik nu lezen, ben benieuwd...

Groetjes,
Allert
 
Back
Top