• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Korg DW-8000

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Rainer

SoundCloud: Planeshifter
Lid sinds
16 februari 2009
Berichten
548
Locatie
Haarlem
Te koop een prachtige Korg DW-8000 (1985) in goede staat.

De DW-8000 is een 8 stemmige hybride digitaal/analoge synthesizer met MIDI. Per stem gebruikt hij twee DCOs waarbij je per DCO uit 16 digitale golfvormen kan kiezen. Na de DCOs volgt de analoge VCF en VCA. Hij kan zowel prachtig helder als mooi donker klinken.

Verder heeft hij een ingebouwde arpeggiator en een digitale delay waardoor allerlei effecten zoals chorus, flanger en natuurlijk delay bij elk geluid opgeslagen kunnen worden.
Erg leuk is de ‘joystick’, waarmee je niet alleen kan de pitch omhoog of omlaag kan benden en vibrato kan toevoegen, maar ook de LFO naar de VCF kan sturen. Het keyboard is aanslaggevoelig en heeft aftertouch.

Ik heb hem met grote zorgvuldigheid zowel intern als extern volledig schoongemaakt, waardoor hij weer als nieuw speelt. De druktoetsen werken zoals het hoort, evenals de aftertouch, ook al is die niet meer helemaal gelijk over het hele toetsenbord - na 26 jaar is dat te verwachten. De displays, soms een zwakke schakel bij de DW8000 zijn ook nog perfect.
Reden van verkoop is dat de sound toch niet helemaal dat is wat ik zoek.

Komt met uitgeprinte manual en originele 2-pins stroomkabel.

Klankvoorbeelden (ik hoop dat het embedden lukt):

[youtube]mzpBVJHE264[/youtube]


[youtube]haEamoaZePw[/youtube]

Verdere info:
http://www.pallium.com/bryan/dw8000.php

Eventueel ook ruilen (met bijbetaling van mijn kant) voor:
Creamware ASB Minimax
Creamware ASB Pro-12
Nord Rack 2x of 3

Prijs: 295 euro

Te bespelen en te beluisteren in Haarlem, onder het genot van koffie, thee of bier!
Wordt niet verstuurd - ik kan hem eventueel wel tegen vergoeding brengen, mits niet al te ver weg van Haarlem.
 

Attachments

  • IMG_1850_DxO_tn.jpg
    IMG_1850_DxO_tn.jpg
    41,5 KB · Bekeken: 109
  • IMG_1845_DxO_tn.jpg
    IMG_1845_DxO_tn.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 106
  • IMG_1833_DxO_tn.jpg
    IMG_1833_DxO_tn.jpg
    35,4 KB · Bekeken: 97
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top