Mackie Control Universal vs. Universal Pro?

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Ola,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op de Mackie Universal Control.
Ik heb er ooit in het verleden eens mee gewerkt en het werkte best fijn.

Nu kom ik de normale MCU tegen, maar ook de MCU Pro.
Ik heb al even zitten zoeken, maar kan zo gauw de exacte verschillen (behalve de kleur) niet vinden.
Iemand die hier ervaring mee heeft / die dit zo gauw wel weet te vertellen?

Zijn er trouwens nog goede alternatieven qua control-systemen voor iemand die met Logic 9 op Mac werkt?

Grtz, Sub.
 
Ola ;-)

Scherm zit niet meer plat op het voor paneel maar is gekanteld waardoor je nu makkelijker kan zien wat je aan het doen bent.
De nieuwe versie van de MCU Pro heeft ALPS faders i.p.v. P&G faders welke in de MCU en de "oudere"versie van de MCU Pro zaten (dit waren volgens mij ook String driven faders) (nu zijn het tandwieltjes).

Verder weet ik het zo ff niet :D
 
Ik zoek ook een alternatief. Ik gebruikt nu de bcf2000. Werkt op zich prima maar is te beperkt.
Ik zoek een controller waar je meer rotary's per kanaal hebt en geen kanaal selectie hoeft te doen.
 
Ik heb de BCF ook een tijdje gehad en vond het een vreselijk apparaat. Ontzettend veel rotherrie, geen touch faders waardoor de aansturing bleef doorronken als je correcties uitvoerde en springerig gedrag. Ik vond het een onding. In mijn zoektocht naar alternatieven kwam ik onder andere uit bij de MCU series inderdaad en de tascam US2400. Helaas is die laatste niet meer (nieuw) leverbaar. Intussen ben ik echter tot de conclusie gekomen dat ik voor 99% van mijn werkzaamheden toch maar 1 kanaal per keer aan het editen ben en ik dus prima zou kunnen volstaan met een single motorized fader oplossing en/of een combinatie met de BCR2000. De BCR, in tegenstelling tot de BCF, vind ik een topapparaat. Echt het meest onderschatte stuk hardware ooit. Als je een single fader oplossing zoekt kan ik je de Faderport aanraden. Die kost bijna niets en werkt prima. Wil je toch een multi fader oplossing dan is inderdaad de MCU series of de US2400 een prima (en aanzienlijk beter) alternatief voor de BCF.
 
Heb gisteren de MCU + 2x expansion aangeschaft.
Ook kreeg ik er een ESI 8x8 midi interface en een zooi midikabels bij voor een totaal van 850 euro.

Het aansluiten was een eitje en het werkt tot nu toe prima.
Het lawaai valt me mee. De werkwijze wordt wel heel erg wennen denk ik, maar dat zal in de loop der tijd wel gaan... :)

attachment.php
 

Attachments

  • MCU2.jpg
    MCU2.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 76
Back
Top