lol gabber & jungle tracks uit 1994/1995 gemaakt op m'n Amiga

JTPE

Hiek Suave
Lid sinds
29 juli 2006
Berichten
413
Locatie
nijmegen
Doos met wat oude diskettes gevonden met mijn eerste tracker stappen in Gabber en Jungle in protracker op de Amiga 500. Heb de opname's hier ge-upload:

http://plugexpert.bandcamp.com/album/94-95-protracker-selection

280px-Amiga500_system.jpg


Geen hardware of (vst)effects, alleen maar 1 megabyte aan ram & 4 mono kanalen in glorieus 8 bit geluidskwaliteit :-) .

protracker-705645.gif
 
Wooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaa, leuk om doorheen te skippen...........
 
jammer dat mod 165 zo kort is
maar vette tracks !

op 3:00 in de laatste track zit een verborgen boodschap voor katten ?
ze reageren in ieder geval wel ..
 
modpowerrrr! :okdan: heerlijk ook dat gescheiden links en rechts :P
voordeel van een modje is nutuulk dat de sporen er 1 voor 1 nog uit te trekken zijn voor nabewerking met anno 2011 apps...
(hoewel dan veel van de essentie en gevoel dat je toen had wellicht verloren kan gaan, maar da's meestal met remixes)

"Snel gemaakte jungle" vonnik 1 van de betere...
 
cool om te horen dit! met weemoed denk ik aan mijn overleden A600... Wel gaaf dat die meuk bij jou nog werkt, ik had een paar jaar geleden nog een amiga van iemand gekregen, maar die heeft het maar een weekje uitgehouden...
ik vind je jungle wel veel beter dan je hardcore btw, maar volgens mij is 't nog wel beter dan de hc die ik toen brouwde...
 
Dank voor de woorden en meegaan in de nostalgie :)

jammer dat mod 165 zo kort is
op 3:00 in de laatste track zit een verborgen boodschap voor katten ?
ze reageren in ieder geval wel ..

lol, ga ik morgen testen.

modpowerrrr! :okdan: heerlijk ook dat gescheiden links en rechts :P
voordeel van een modje is nutuulk dat de sporen er 1 voor 1 nog uit te trekken zijn voor nabewerking met anno 2011 apps...
(hoewel dan veel van de essentie en gevoel dat je toen had wellicht verloren kan gaan, maar da's meestal met remixes)

Heb daar aan gedacht mbt m'n fasttracker .mod spul, misschien als ik eens tijd teveel heb :)

cool om te horen dit! met weemoed denk ik aan mijn overleden A600... Wel gaaf dat die meuk bij jou nog werkt,..

Zette eergisteren na jaren van stof happen de Amiga weer aan, maar helemaal vlekkeloos ging het niet. Bijna elke diskette was onleesbaar en ik heb toen maar ff het ding open geschroefd en stof weg geblazen, wat niet veel hielp :( ... gelukkig na veel aanhouden en re-try'en protracker aan de praat gekregen, maar ik denk dat de laatste adem er nu wel uit is.
 
Zette eergisteren na jaren van stof happen de Amiga weer aan, maar helemaal vlekkeloos ging het niet. Bijna elke diskette was onleesbaar en ik heb toen maar ff het ding open geschroefd en stof weg geblazen, wat niet veel hielp :( ... gelukkig na veel aanhouden en re-try'en protracker aan de praat gekregen, maar ik denk dat de laatste adem er nu wel uit is.
zolang je de modjes maar elders hebt gebackupped gaat er weinig verloren...

er zijn nutuulk puristen die claimen dat een modje op een amiga anders klinkt endergelijke maar dat valt wat mij betreft te verwaarlozen...

ik denk ook dat er 2 verschillende soorten luisteraars zijn; de 1 die WEL een amiga heeft gehad met een mod tracker en de andere die het niet heeft gehad...
diegene die zelf mods hebben gebrouwen destijds kunnen horen welke technieken er zijn gebruikt en wat de mogelijkheden (of beperkingen eigenlijk) van een mod waren... terwijl diegene die nooit een amiga heeft gehad alleen afgaat op het totaal plaatje en dus een andere beleving er bij heeft...
 
tof dit, zelf nooit een amiga gehad, maar wel vette tracks!
 
Geweldig, ben ook met Soundtracker/Protracker begonnen. Een maat van me had een manier gevonden om twee Amiga's aan elkaar te syncen; Door middel van een zelfgemaakte "Dual Mouse Control". Op die manier kon je op twee schermen tegelijk op "Play" drukken, zodat je 2x4 kanalen 8-bit geluid had. Tegek!
 
Voor de Atari bestaan er emulators waardoor veel van die 'antieke prog's' ook nog op PC te draaien zijn,
met wat zoekwerk of hulp van anderen hier is er mogelijk wel een link naar Amiga emulators te vinden.
(heb ik zelf ooit gedaan met wat prog's voor Atari).

Ik heb nu zelfs een Amiga Mod App voor m'n iPhone, alwaar ik mijn oude modules opnieuw kan downloaden! In die tijd (1992-94) heb ik de eerste letterlijke emails verzonden; D.w.z. FLoppy's in een enveloppe op de brievenbus de hele wereld over sturen naar andere Protracker users.... Mijn modules zijn daardoor nu, na 18 jaar, door andere gebruikers omgezet voor iPhonegebruik.
 
Back
Top