Happy Elf feat. PabloDeMode: BAILA E.P.

Heeft iets, Dat indie new wave/(italo) achtige, Doet me denken aan deze mannen;

 
ok ok, de muziek klinkt alsof ie gemaakt is door mannen in leren broeken.
 
Het is leuk nummertje, niet helemaal mijn stijl, maar ok.
Maar ik ben een beetje ouderwets, ik houd van tastbare zaken, zoals vinyl, of leer ;)
 
over de muziek praten
ok
ik vind de zang weinig overtuiging hebben en nogal voorspelbaar
timing, expressie en zuiverheid laten wat te wensen over
ook vind ik de samenwerking tussen stem en muziek nog niet echt 1 geheel
 
Ik vind ze wel OK hoor, 2 Minutes Show vind ik het leukst (maar had 2 minutE show moeten heten ;) )
de vocals vind ik het best passen bij Man from the sea, Ik zou best eens willen horen hoe het klinkt alles de andere songs een octaaf (of 2) hoger gezongen zouden zijn. Leuke 80s-esque songs, ga zo door!
 
ik hoor ambitie in jullie tracks en een duidelijke profilering qua stijl, dus daarvoor mijn complimenten.
De lyrics konden me niet echt overtuigen maar dat is imho een kwestie van nog dieper beginnen graven in inspiratie, ideeën, dromen, fantasieën, ergernissen, enz.
Dus dat zal nog wel vorm krijgen.

De vocals klinken me best wel professioneel maar ik ben echt niet weg van dat overduidelijk accent. Ik weet Pablo dat je daar weinig aan kan doen, het zit nou eenmaal in je moedertaal ingebakken en je zal het daarmee moeten doen.
Het hoeft van mij zeker niet allemaal even 'clean' te zijn. Ik hou bijvoorbeeld wel van een lekker Brits accentje zo nu en dan, dus daarom mag een Spaans accent ook zeker wel.
Echter, van cruciaal belang is dat je het op een origineel maar vooral subtiel manier kan inzetten, zonder dat het te hard een "gimmick" wordt.
Dat gimmick gevoel heb ik iets te hard in jullie tracks. (ik denk vooral in combinatie met de stijl, ik vind het daarom ook moeilijk "au serieux" te nemen)

Durf ook lange klanken maken en hoger uit te halen. Ook de stem moet immers boeien.


Al bij al een aardig project. Waard om voor te betalen ? Voor sommigen misschien wel. Dat is tegenwoordig sowieso een erg tricky "concept".
Persoonlijk had ik de weg gekozen van maximale promotie via youtube, en dus gratis.
Ben je echt getalenteerd, dan poep je er later alsnog 10 betalende albums uit 8)
Maar dat is een keuze dat ieder voor zich moet maken. (jullie wensen misschien gewoon uit de onkosten te geraken)
 
ik vind dat lage register wel grappig alleen had zou het imo meer af kunnen zijn als er variatie in hoogte in zou zitten.

Zoiets als in dit nr bijv.


Het is verder niet echt mijn ding.
Anyway, gefeli met de release.
 
ik vind het depechemode wana-b got impregnated by right said fred.

toch gefeliciteerd met de release!!
 
ik hoor ambitie in jullie tracks en een duidelijke profilering qua stijl, dus daarvoor mijn complimenten.
De lyrics konden me niet echt overtuigen maar dat is imho een kwestie van nog dieper beginnen graven in inspiratie, ideeën, dromen, fantasieën, ergernissen, enz.
Dus dat zal nog wel vorm krijgen.

De vocals klinken me best wel professioneel maar ik ben echt niet weg van dat overduidelijk accent. Ik weet Pablo dat je daar weinig aan kan doen, het zit nou eenmaal in je moedertaal ingebakken en je zal het daarmee moeten doen.
Het hoeft van mij zeker niet allemaal even 'clean' te zijn. Ik hou bijvoorbeeld wel van een lekker Brits accentje zo nu en dan, dus daarom mag een Spaans accent ook zeker wel.
Echter, van cruciaal belang is dat je het op een origineel maar vooral subtiel manier kan inzetten, zonder dat het te hard een "gimmick" wordt.
Dat gimmick gevoel heb ik iets te hard in jullie tracks. (ik denk vooral in combinatie met de stijl, ik vind het daarom ook moeilijk "au serieux" te nemen)

Durf ook lange klanken maken en hoger uit te halen. Ook de stem moet immers boeien.


Al bij al een aardig project. Waard om voor te betalen ? Voor sommigen misschien wel. Dat is tegenwoordig sowieso een erg tricky "concept".
Persoonlijk had ik de weg gekozen van maximale promotie via youtube, en dus gratis.
Ben je echt getalenteerd, dan poep je er later alsnog 10 betalende albums uit 8)
Maar dat is een keuze dat ieder voor zich moet maken. (jullie wensen misschien gewoon uit de onkosten te geraken)

Nou, eindelijk een intelligent commentaar. Kijk, zo kan ik dingen van leren om door te gaan.

De songteksten zijn niet door mij geschreven. Mijn eigen nummers zijn wat dieper qua betekenis, juist omdat ik niet als een mainstream zanger mezelf profileer. Vervolgens, is mijn accent wat "eigen": voor Spaanstalige mensen heb ik toch het Spaanse accent verloren, omdat ik in mijn dagelijks leven meer Nederlands moet praten. Met het Engels is het toch een ander verhaal.

Dat de tracks niet gratis zijn is nogmaals NIET mijn keuze, de plattenbaas heeft dat goedgekeurd. Andere tracks van mijn soloproject worden via andere kanalen gepubliceerd (youtube, soundcloud).

Met alles, ben ik erg trots met de release en dat ik met Jeroen had gewerkt. Wie weet gebeurt er nog meer in de toekomst :)
 
Back
Top