Waar VST's saven in Logic audio 6?

Knarruff

Ingeburgerd
Lid sinds
2 januari 2003
Berichten
85
Locatie
Antwerpen Zuid
Hullo,

Ik heb zopas de via de MusicStore in Keulen aangeboden Emagic Logic Audio Big Box gekocht en geinstallleerd op mijn G4. Volgens de handleiding moest bij de installatie een folder "VstPlugIns" aangemaakt worden om de plugins te installeren.
Nergens op m'n harde schijf is echter zo'n folder te vinden (na installatie) en ik kan dan ook de geinstalleerde plugins (er zijn er 2 bij de big box bijgeleverd) niet gebruiken.

Ik draai Mac OS X en Logic Audio 6 (geen Gold of Platinum).

Zowel Logic als de Mac wereld zijn nog wel redelijk nieuw voor me moet ik toegeven ...

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Kan ik die folder zelf aanmaken en zo ja waar moet die komen?

Alle tips welkom!!

Knarruff
 
logic gebruikt onder mac os x geen vst's meer maar audio units.
de plugins van logic zelf zijn eigenlijk geen vst's maar zijn 'native' plugins...ze zijn als het ware in logic zelf gebakken.
de instruments (zoals de b3, clavinet, vocoder, evp88 ) moet je echter nog valideren. je kunt ze de eerste weken nog als demo gebruiken maar je moet op een gegeven moment (liefst zo snel mogelijk) de juiste code invoeren als bewijs van aanschaf.
je hebt als het goed is van die leuke barcode stickertjes erbij gekregen.

emagic

linksboven in logic heb je een menu voor de invoer van de juiste codes. ben de naam ff kwijt.

succes. :)
 
ES1 = OK, EVP73 niet ...

ES1 = OK, EVP73 niet ...

Hey bedankt voor de snelle reactie ...

Spijtig genoeg heb ik die access key registration area al ontdekt. Daar heb ik inderdaad de ES1 die bij de Big Box zit geactiveerd. De andere twee VSTs die erbij zitten zijn de EVP73 en de EXSP24 en die hebben beiden hun eigen installatie CD-tje ...

Als ik de tabel bekijk in die access key registration toestand zitten noch de EVP73 noch de EXSP24 daartussen.

Ook is de meegeleverde code anders dan die van de ES1 die er wel bij staat. Toch daar ingeven?

Knarruff
 
je moet gewoon die codes daar inkloppen, logic herkent zelf wat voor instrument het is...
 
Re: ES1 = OK, EVP73 niet ...

Re: ES1 = OK, EVP73 niet ...

Origineel geplaatst door Knarruff

Spijtig genoeg heb ik die access key registration area al ontdekt. Daar heb ik inderdaad de ES1 die bij de Big Box zit geactiveerd. De andere twee VSTs die erbij zitten zijn de EVP73 en de EXSP24 en die hebben beiden hun eigen installatie CD-tje ...

Als ik de tabel bekijk in die access key registration toestand zitten noch de EVP73 noch de EXSP24 daartussen.

Ook is de meegeleverde code anders dan die van de ES1 die er wel bij staat. Toch daar ingeven?

Knarruff


de evp73 en exsp24 zijn VSTi's en moeten via de site van emagic geregistreerd worden.
Enkel de native logic audio instrumenten (EXS24 mk II, ES1, ES2...) kan je registreren via logic.

na registratie van de exsp zou je trouwens de molgelijkheid moeten krijgen om AKAI cd's te importeren.

..en trouwens..logic 6 (en 5.5) onder osX werkt niet met vst.

 
Origineel geplaatst door BDeep
En als je dan toch met VST(i)'s wilt werken onder Logic is er altijd nog dit ding: http://www.fxpansion.com/products_auadapter.html

is inderdaad een optie, maar er zijn nog problemen en je kan alleen maar VST(i)'s gebruiken die specifiek voor osX geschreven zijn (en dat zijn de evp en exsp nog niet).

 
ja ik wacht ook nog steeds op die upgrade naar osx voor exsp24 etc.
maar anders gebruik je toch gewoon os 9.2 ??

veel meer opties .. bijv wel VST, meer plugins die er al op lopen enzow
 
Commercie dus weer ...

Commercie dus weer ...

OK, thanks. Wel weer schitterende zet om die EVP73 en die EXSP24 samen te verkopen met Logic 6 Audio voor OS X in 1 set ...
Hadden ze misschien wel effe kunnen vermelden daar in de Music Store ...

Die adapter is een optie mits beperkingen alweer en ook alweer wat geld erbij, en dat heb ik al genoeg gespendeerd deze week. Monitor boxen, Mac G4, Logic zelf en een hoop andere prullen ... het telt op.

Zijn er dan buiten de native instruments geen andere te gebruiken in Logic 6?? Of zijn er dan ipv VSTs audio units te vinden?

Knarruff
 
Back
Top