Gitarist stelt zich voor

U2acrobat

Nieuwkomer
Lid sinds
3 juli 2011
Berichten
6
Zoals het hoort : even voorstellen!

Ik heb inmiddels al gepost in the reparatie forum (dat was de reden dat ik dit forum bezocht, zoals dat denk ik voor velen geldt).

Mijn naam is Thijs, 36 jaar, en vooropgesteld: ik ben geen toetsenist, en ook geen synth man. Ik ben "van huis uit" gitarist en doe dat sinds 2004 in een U2 tribute. Zoals U2 (op het podium) geen gebruik maakt van een toetsenist doen wij dat ook niet maar maken we veelvuldig gebruik van backing tracks, loops en sequences en zo nu en dan een "echte" toetsenpartij. In de beginjaren maakte ik gebruik van een Korg M1, in combinatie met een Alesis MT-8. Tegenwoordig komt alles uit een Korg Triton Le, met sample board.

Voor sommige tracks heb ik originele samples geloopd, en daar een click-track voor de drummer aan toegevoegd. Andere loops of sequences heb ik zelf ingespeeld. Ik heb een voetschakelaar naast mijn gitaar-effecten liggen om de loops te starten en te stoppen.

Enfin, geen hardcore synth gebruiker dus maar juist daarom zal ik nog wel eens een beroep doen op de meer doorgewinterde gebruikers!
 
Back
Top