Hij leek eerst tegen te vallen maar bij nader inzien.....

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Welke synth vond je eerst niets maar later na een meer 'innig' contact ben je toch overstag gegaan voor de charmes?

Alesis andromeda vond ik eerst niet zo interessant maar na wat interessant gepingel van Pim was hij toch wel OK.
(En Omiel beweert zelfs: 'nothing else matters')

En de ontdekking van het karakter van de Korg DW8000 vond ik ook wel erg fijn. Die aansteker was echt niet nodig, hij is van z'n eigen al heel warm.
 
Kawai/Teisco s100p

Heb hem voor een vriendenprijsje gekocht en helemaal opgeknapt. Daarna een dag op gespeeld en toen in de rommelkast gegooid;) Het was wel leuk maar in vergelijking met het ander wat ik had stelde het niet veel voor. Heb hem er denk ik een klein jaartje geleden uitgehaald en hij staat sinds die tijd bij m'n vaste set-up. Ontzettend warme geluiden en naar mijn mening behoorlijk bruikbare presets, en er zit ook nog een springreverb en flanger op:D

Absolute topper:okdan:
 
hmm, ik geloof dat ik nooit echt enorm on-gecharmeerd ben geweest van een hardware synth... vind ze allemaal wel lekker eigelijk :P nouja ik vond vroeger yamaha nooit zo heel erg koel maar nu juist wel.

ik maak m'n muziek alleen met softsynths dus daar ben ik wat specifieker in... ik had met albino dat ik eerst dacht wat een pleuresding eigenlijk (sorry rob) maar dat kwam omdat ik dacht ik ga er vette leads uit halen. dat ging dus niet. nu gebruik ik hem heel vaak voor basgeluidjes enzo. :okdan:
 
Böhm Digital Drums - Ik ga er nog eentje kopen...
 
Yamaha AN1x

Yamaha AN1x

Die valt tot nu toe reuze tegen...

Hij werkt gewoon niet lekker intuïtief voor mij, en dus grijp ik vaker naar wat anders... De geluiden blijven ook te braaf vooralsnog... Toch blijft ie als midi-master-klavier erg lekker...

Ik ga hem binnenkort echt onderhanden nemen, tijd erin stoppen...

En ik hoop echt dat ie me dan wel gaat overtuigen...

To Be Continued...
 
Re: Yamaha AN1x

Re: Yamaha AN1x

Origineel geplaatst door barn
Die valt tot nu toe reuze tegen...

Hij werkt gewoon niet lekker intuïtief voor mij, en dus grijp ik vaker naar wat anders... De geluiden blijven ook te braaf vooralsnog... Toch blijft ie als midi-master-klavier erg lekker...

Ik ga hem binnenkort echt onderhanden nemen, tijd erin stoppen...

En ik hoop echt dat ie me dan wel gaat overtuigen...

To Be Continued...

???? Dat is nu juist DE synth die me keer op keer blijft verbazen, itt tot de nova ik juist iets te mak, gladjes en soms zelfs te plastic vind...de an1x kan echt alles van scheurend luid tot sprankelend helder tot bawhooomphf laag...
 
Ik had inderdaad ongeveer hetzelfde met de Andromeda, in eerste instantie dacht ik zo van " weer z'on physical mondeling ding" Maar toen ik er op speelde? :{ Echt wel analoog klinkend!:D

Peace...
 
Origineel geplaatst door Mangina
Ik had inderdaad ongeveer hetzelfde met de Andromeda, in eerste instantie dacht ik zo van " weer z'on physical mondeling ding" Maar toen ik er op speelde? :{ Echt wel analoog klinkend!:D

Peace...

Om hallo; dat ding IS analoog! (laat de osc's maar 's vrij driften)

Heb het met de Korg AE-1 gehad, Eerst vond ik het crap maar nu 1 van de fijnste VA doosjes die er te koop zijn. :biertje:
 
yamaha dx7

een bitch om te programmeren, maar eens je er mee wegbent zorgt het voor meer geluiden dan je je kan inbeelden
 
Origineel geplaatst door The Q
Om hallo; dat ding IS analoog! (laat de osc's maar 's vrij driften)

Ja!

Daar ben ik nu dus achter!;) Maar ik bedoel! Toen ik 'em voor het eerst in een tijdschrift zag staan!:confused:
 
Toen ik mijn prophecy net had, was ik ook wel wat teleurgesteld. Omdat ik nog geen flauw idee had hoe dat ding werkte en wat je er allemaal mee kon, duurde het ook even voordat ik er echt mee aan de slag ging.

Maar op een keer op een avond haalde ik er een hele serie goede en bruikbare geluiden uit en sindsdien gebruik ik hem wel zeer regelmatig. Het is ook een leuke synth om even achter te gaan zitten en wat met het geluid te spelen.
 
Tot voor kort kon yamaha me er niet van overtuigen dat ze ook maar IETS goed konden doen.
 
Re: Re: Yamaha AN1x

Re: Re: Yamaha AN1x

Origineel geplaatst door bazziman
???? Dat is nu juist DE synth die me keer op keer blijft verbazen, itt tot de nova ik juist iets te mak, gladjes en soms zelfs te plastic vind...de an1x kan echt alles van scheurend luid tot sprankelend helder tot bawhooomphf laag...

yep synth in de klasse van JP8000 / MS2000, zeer puike bak met geweldige mod-sequencer en Arpeggio, maar vooral die mod-sewuencer doet t em. editen is minder, maar zijn toch vette downloads voor te verkrijgen.
 
Korg SG-Rack. Ik had hem gekocht uit nieuwsgierigheid. Maar ik vond hem vreselijk tegenvallen in vergelijking tot de Yamaha P-50m.
Later bleek de piano van de P-50m veel te dominant te zijn in de mix. Hoe zacht je hem ook zet, hij is altijd te hard.
Dus nu gebruik ik de Korg SG-Rack. Hij is beter, omdat hij slechter is. :-)
(Hij ligt beter in de mix en is wat feller. De extra klanken en mogelijkheden zijn ook een bonus)
 
Voor mij de Korg DW8000. Grappig dat jij 'm ook noemt Fuse. Ik kocht 'm omdat 'ie super goedkoop was en had 'm vervolgens een tijdje staan, maar twee keer echt gebruikt in een nummer en vervolgens weer links laten liggen. Ik vond 't maar een raar ding. Was echt het zwarte schaap van de studio. Een tijd terug wou ik een 'DX achtige klank' en aangezien mijn DX kapot is heb ik maar naar de DW8000 gegrepen. En verdomd... wat een fijn ding zeg! Gebruik 'm sedert dien in bijna ieder nummer, ben geneigd moeite te doen en het ding zelfs te samplen zodat ik hem voor meer dingen in één track kan gebruiken. Prima apparaat, ben blij met deze her-ontdekking.

En nu (sinds vandaag) ben ik bezig de Casio CZ101 te her-ontdekken. Op het moment dat ik 'm ging waarderen, ging 'ie stuk... Ik dacht lange tijd (jaartje of drie) dat íe kapot was maar dat blijkt 'ie nu toch weer niet te zijn. Hopelijk kan ik de draad snel weer oppikken en wederom vol lof zijn over dat ding. Op hoop van zegen dan maar. (en ja, ik heb de DX ook weer 's geprobeerd maar helaas, die blijft stuk...)
 
Voor mij de Orla DSE-12.

Dat ding is mij verkocht door iemand die me wist te vertellen dat er fijne orgel-sounds uit te halen waren.
Dit was slechts ten dele waar. Wegens onkunde wat editten van dat ding betreft( & gebrek aan manual), verdween ie bij mij naar de onderste regionen van m'n rack.
Na een post van mij waarin ik om een manual vroeg voor dat ding, reageerde iemand die een DSE-9 had. De bakjes lijken nog niet bijna op elkaar, maar het editten komt aardig overeen. Na een avondje zeer nuttige uitleg van de DSE-9-eigenaar, is mijn bakje weer geheel & al terug in de gratie bij me. (waarvoor nog steeds mijn dank !)
 
Back
Top