NI Komplete 7, is het het geld wel waard?

Tijlemanz

Ingeburgerd
Lid sinds
27 januari 2008
Berichten
31
Locatie
Haarlem
NI Komplete 7, is het het geld wel waard?

Ik was dus opzoek naar de prjis van GT4 toe ik zag dat deze ook in het NI Komplete 7 pakket zat. 180 euro of 470 euro.

Nu ben ik startende in de thuis recording scene, met eigen instrumenten maar zal ook veelvuldig gebruik gaan maken van software synts ( te bespelen dmv een midi keyboard) dit alles op een mac.

Wat ik mij nu afvraag is of het totaal pakket een buget selectie is van de echte ( losse) paketten, of dat dit 1 op 1 edities zijn, wellicht kan iemand me hier mee helpen. Is de kwaliteit minder, gaat het alleen maar om een berg samples die je niet kan bespelen, met andere woorden kan iemand mij uitleggen wat dit pakket zijn prijs waar maakt en wat de mogelijkheden zijn?

Ik heb de site van NI doorgelezen, bele reviews gezien en velen zeggen dat je gek bent om het niet te kopen, aangezien ik nieuw ben wil ik graag weten wat ik in huis haal.
 
De pakketten in Komplete zijn de volledige programma's met (standaard) libraries. Ook zijn er een heleboel add-on libraries en andere uitbreidingen toegevoegd. Als je alleen GR wilt hebben kan het mijns inziens niet helemaal uit, maar als je twee of meer van de grote programma's in Komplete wilt aanschaffen kan het zeker uit. Ik heb het zelf een tijdje terug gekocht en zeker geen spijt van. Ook veel van de extra's zijn de moeite waard. Ik zeg ja :)
 
Heel simpel,

ja het is het 100% waard.

Het is een zeer divers pakket , met top kwaliteit Vst's
 
Ja zeker, het zijn gewoon stuk voor stuk zéér goede instrumenten. Ik heb over de jaren 3 synths gekocht van NI waar ik 300 euro voor kwijt ben. Daar heb ik nu geen spijt van maar als ik ze nu alle 3 had moeten kopen was ik zeker weten voor het hele pakket gegaan.
 
Ik zou even wachten met iets te kopen van NI aangezien ze zeer binnenkort hun Komplete pakket gaan upgraden naar 8. Dat is altijd rond deze periode.

Heeft complete 8 dan hetzelfde prijspunt als de komplete 7 van nu?
 
Dat weet ik niet maar de afgelopen jaren was dit wel het geval.

Een aantal jaren geleden kocht ik Komplete 3 waarna binnen 2 maanden er een upgrade uitkwam. Toen niet gedaan. Een jaar later werd ik verleid om de upgrade te kopen voor 50% minder (zoals nu). Toen wel gedaan maar na 1 maand was er een nieuwe upgrade waar ik geen recht op had maar wel alle leuke nieuwe software had. Jaar later weer de zelfde routine en toen weer geen recht op de nieuwe upgrade. Dit jaar laat ik de aanbieding schieten en koop meteen de upgrade naar 8 met het risico dat er leuke software uitgaat.
 
nu is het half geld, en de upgrade naar 8 is volgend jaar waarschijnlijk ook voor 1/2 geld te krijgen rond deze periode ( of 2 jaar later van 7 naar 9 voor hetzelfde geld). tja en zo kunnen we bezig blijven.
ooit zul je toch instappen, en de zomeracties zijn zeer aantrekkelijk .
 
Ze hebben zo vaak akties, een paar jaar terug heb ik met kerst massive en reaktor gekocht voor 99,-eu per stuk.
 
Wel ja ik upgrade/update ook altijd tijdens de halve prijs periode. Gewoon altijd een halfjaartje wachten. Ik zie niet meteen nieuwe instrumenten die Komplete 8 onmisbaar gaan maken (meer Abbey roads drums, die compressors etc., maar geen nieuwe instrumenten ?). Gewoon nu 7 kopen en volgende jaar in Juni upgraden naar 8 voor 99 euro.
 
Toch maar de knoop doorgehakt om Komplete 7 aan te schaffen, naast Guitar Rig pro wilde ik ook battery gaan gebruiken, dus de keus werd al makkelijker! Hier kan ik de komende tijd me mooi op gaan focussen! Toch allen bedankt voor jullie opinies!
 
Heb je wel een demo geprobeerd van de programma's? Strak liggen de vst's je helemaal niet. Ik heb ook een hoop vst's geprobeerd, maar gebruik er nu voornamelijk maar 1.
 
Ik heb toendertijd K4 uit de VS laten komen toen 't daar goed afgeprijsd was en heb vrolijk elke keer de upgrade gekocht. Zeker het geld waard.
 
komplete 7 is relax, wilde de fm8 hebben maar vond die guitar rig en kontakt ook tof. toen ik het hele pakket voor de halve prijs kon krijgen was het natuurlijk simpel :D
 
erg veel voor weinig geld, alleen al kontakt en reaktor zijn het geld al dubbel waard.
 
Back
Top