Keuze tussen 2 preamps, HELP?!

jerra-k

Nieuwkomer
Lid sinds
29 april 2010
Berichten
6
Hallo,

Ik heb thuis de volgende stetup:

Neumann TLM 103 > Focusrite Trackmaster Pro < Tascam US122l > iMac met Logic studio 9.

Ik ben totaal niet tevreden over de Trackmaster en wil dus een andere preamp met eventueel een compressor maar de preamp is hoofdzakelijk.


Ik zit met 2 preamps in me hoofd:

1. Mindprint EN-voice MK2
2. TL Audio Ivory 5050


Welke zou het beste bij mijn setup passen?

Ik maak alleen maar rap muziek en R&B zang.

Groet,
Jerry
 
ik denk dat de tascam de zwakste schakel is.
Mijn zeer persoonlijke mening :

TLM103 -> apogee duet -> Imac

Duet is niet goedkoop, maar erg goede pre-amp en AD/DA. Compressen na de opname met software.
 
Laatst gewijzigd:
waarom ben je niet tevreden over de trackmaster, wat is er mis met de opnames en hoe weet je dat het daaraan ligt?

Omdat ik gewoon mijn stem niet goed naar voren krijg en als ik de preamp aandraai krijg ik gewoon geen mooi vol geluid.

Vandaar wil ik een nieuwe en betere preamp!

EN hoor en zie veel lovende reviews over de 2 bovenstaande preamps.
 
ik denk dat je heel erg gefocust bent op nieuwe apparatuur.
de voorversterker van de trackmaster is een prima allround.

post eens wat opnames, dan kunnen anderen ook eens horen wat je bedoelt.
hoe zit het met de akoestiek in je ruimte, microfoontechniek, opnamelevels ?
 
Wat elektrovolt zegt ben ik het wel mee eens.
De Trackmaster is niet de aller aller beste pre die er is maar is niet echt veel slechter of anders dan zo een dingetje van Envoice of TL ofzo. Lood om oud ijzer.

Met je setup zoals die nu is moet je zeker een goed klinkende vocal kunnen tracken die ook nog voor in je mix kan liggen. Je pre is niet je probleem.
 
Hier mijn laatste track!

Wat ik gebruik in deze mix is:

FAT EQ
EQ
Multiband Compressor
Reverb

En soms probeer ik met Compressor de stem wat meer naar voren te krijgen want dan kan je kiezen tussen : Class R, Class U, Tube etc. en dat wil soms nog wel is wat helpen maar ook niet wat ik wil.

Ik mis gewoon die sound ''in ya face'' en meer naar voren, vandaar wil ik een andere preamp!

Getiteld: mama.
 

Attachments

  • Jerra K - Mama.mp3
    5,1 MB · Bekeken: 46
Ik ben persoonlijk geen fan van de Trakmaster pro, maar denk persoonlijk dat jouw probleem meer ligt in de mix dan de pre. Zorg in eerste instantie dat alle probleem frequenties eruit zijn middels je EQ en ga vervolgens in het frequentiespectrum kijken naar waar je eventueel kan boosten, er moet nog wel wat te doen zijn in het mid namelijk. Daarnaast is de beat slecht gemixed, zorg eerst dat je daar tevreden mee bent voordat je gaat proberen om de vocals erin te mixen.
 
Back
Top