Voor een cover van Jamie Woon's "Spirits"

Voor een cover van Jamie Woon's "Spirits"

  • Nee, prima zo!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, zeker nog eens naar kijken in de mix!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0

wvdb

Ableton Producer
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
18
Locatie
Eindhoven
Hallo Synthforum!

Dit wordt mijn eerste track op dit forum. Het is een opdracht van een zanger om een cover te maken van het nummer "Spirits" van Jamie Woon. Luister hieronder naar het origineel:

Origineel:



Ik kan het nog niet echt plaatsen, maar het zal gerust trip-hop gerelateerd zijn.
Gemaakt in Ableton met behulp van o.a. Geforce Virtual String Machine en de nieuwe NI Session Strings. Hardware: Roland Juno-D voor het baslijntje en het psychedelische pianolijntje. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Mp3-bestand in de bijlage!
 

Attachments

  • Spirits04.mp3
    5,7 MB · Bekeken: 50
Leuk gedaan. De echte kracht van dit nummer zit 'm in het 'koor' in de achtergrond, dat Jamie zelf opbouwt met een looper. Check zijn video op Youtube. Dat valt nu een beetje weg. Maar uitgaande van jouw benadering: goed gedaan! Dat pianoriedeltje zou wel wat delay kunnen gebruiken.
 
Altijd goed om te horen dat Jamie Woon voor inspiratie kan zorgen :okdan:
Het nummer Night air is 1 van favorite tracks uit 2010

Leuk gecoverd alleen het koor klinkt me te misvormd en kapt hard af.
Je zou er nog ff flink op los kunnen gaan en tweaken waar nodig en daarbij goed op je volumes letten.
Bijvoorbeeld de violen stapelen om het allemaal wat grootser te doen lijken.
 
Zit op mijn werk, dus subwoofer heb ik heir niet. Maar ik vind hem wel lekker!

Ik heb 'em nu gecheckt in een professionele studio. En daar hoor ik geen echte problemen in het sub. Echter wel wat scherpte rond de 5Khz.


Leuk gedaan. De echte kracht van dit nummer zit 'm in het 'koor' in de achtergrond, dat Jamie zelf opbouwt met een looper. Check zijn video op Youtube. Dat valt nu een beetje weg. Maar uitgaande van jouw benadering: goed gedaan! Dat pianoriedeltje zou wel wat delay kunnen gebruiken.

Klopt, dat koortje moet opnieuw gezongen worden door de zanger. Maar doordat ik veel meer lagen heb geintroduceerd, (piano, gitaar, strings) zal dat koortje toch wat dunner worden. Thnx!


Altijd goed om te horen dat Jamie Woon voor inspiratie kan zorgen :okdan:
Het nummer Night air is 1 van favorite tracks uit 2010

Leuk gecoverd alleen het koor klinkt me te misvormd en kapt hard af.
Je zou er nog ff flink op los kunnen gaan en tweaken waar nodig en daarbij goed op je volumes letten.
Bijvoorbeeld de violen stapelen om het allemaal wat grootser te doen lijken.

"Night Air" is de rede dat ik naar Jamie Woon ben gaan luisteren, geweldig nummer op zichzelf. Bedoel je met het koor de vocal fx of het koortje aan het begin? Want die wordt opnieuw opgenomen door de zanger ;)
De Violen zijn nu nog door de Lexicon-bus gehaald, het lijkt me idd beter om daar nog wat aan te tweaken.
Het piano-riedeltje op zich vond ik al wat zwakjes, ik wil daar nog wat sci-fi (a la Massive Attack) effecten achter gooien, of misschien wel stemmen die de "geesten" moeten voorstellen.

Bedankt allemaal, ik ga er aan werken! :)
 
Back
Top