Meer ram of snellere ram

Het goedkoopste wat ik kan vinden is 2x 4GB Corsair geheugen @ 800MHz.
Zou moeten werken.

En sorry, had over je mobo specs heengelezen ;)
 
hoi aximaxi, op welke site heb je die gezien ? (want er durft nogal eens verschil op te zitten qua prijs)
 
Idd beter meer ram wat iets trager is dan minder en wat sneller.
 
en waarom snellere?
omdat de softsynth in het geheugen staat nutuulk...
er zijn trouwens toch nog mensen hier op het forum die dit soort zaken moeten weten? is toch super relevant als je vooral met softsynths en daw ed werkt....
dat vinnik ook wel idd...
 
oink? en sommige mensen beweren nu snelle, andere meer ram.

mij lijkt het op zich toch het logischte dat synths als east west of omnisphere vooral VEEL ram nodig hebben.. ik ga er 4 keer 4gig a 800mhz insteken. ben er nog niet uit waar ik die ga kopen maar dat vind ik wel uit..
 
Koop nieuw moederbord met DDR3

gebruik je huidige moederbord voor iets anders dan muziek ;)
 
mij lijkt het op zich toch het logischte dat synths als east west of omnisphere vooral VEEL ram nodig hebben..
softsynths die een grote sample base hebben wel ja... ik dacht dat je het voornamelijk had over rekenkracht eisende softsynths...
 
Laatst gewijzigd:
neen gaat vooral om samples.

Ik veronderstel dat je met rekenkracht eerder synths als reactor bedoelt..
 
Geen idee hoe sneller RAM meer nut heeft, misschien wel..
Maar dacht toch meer als je je CPU wil overclocken.
Als je samples sneller wil laden, heb je een snellere harde schijf nodig, bv. SSD.
Ik zou voor meer ram gaan, dan kan je meer samples laden als dat is wat je wil.
 
interessant, maar ben wel op zoek naar dimmlatten. zal even doorkijken op die site

rvooh: mobo upgraden is geen optie, staat ook reeds vermeld in posts dat ik daar geen zin in heb:)
 
en waarom snellere?

er zijn trouwens toch nog mensen hier op het forum die dit soort zaken moeten weten? is toch super relevant als je vooral met softsynths en daw ed werkt....

Sorry, ik dacht te lezen dat je met W7 x86 (32bits) werkte, vandaar dacht ik dat sneller de juiste keuze was, want je kunt toch niet meer dan 4gb aanspreken met Windows 32.

Ik lees nu dat je overstapt op x64, dan is het wellicht een ander verhaal.
 
ik zou ook een dansje kunnen doen..

mobo vervangen echt geen zin in, nogmaals - maar ik veronderstel dat het een grapjes was
 
Back
Top