Studio Pc volledig herinstalleren truucjes

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Denk eraan om eindelijk eens windows 7 te installeren (ipv mijn huidige xp)
maar ik zie er wat tegenop om alle programmas (en dat zijn er een hoop) en alle bestanden etc opnieuw te moeten inladen (oa de spectrasonics en east west collectie, en die duurt dagen en daden om in te laden)

zijn er geen truucjes om dit allemaal veel sneller te doen, maw om bij herinsallatie deels vanap oudere bestanden voort te werken?
 
Ik vraag me bij een herinstallatieprogramma altijd af wat ik echt gebruik.
Dat installeer ik en de software die ik dan af en toe gebruik komt dan later wel weer als het echt nodig is.

En wat betreft die big guys. Misschien gewoon ook wel goed om die even niet te instellleren.
Het maakt dat je weer creatief moet zijn met andere VST's .
Kan ook goed werken. Maak je weer dingen die je anders niet zou hebben gemaakt.

Trouwens is het niet zo met deze plugins dat de bibliotheken met geluiden op een willekeurige plaats kunnen staan en dat je dan bij de eerste keer opstarten gewoon weer aan moet geven waar die bibliotheek staat.

Paul
 
Maak na een installatie met alle (minimaal) benodigde extra software en de goede instellingen daarvan een IMAGE.
De golden way...

Correct - maar dat kan pas als je W7 hebt geinstalleerd en alles weer opnieuw hebt gedaan. Van een "rotte" installatie zoals je die nu hebt kun je niks meer maken; kopiëren van de folders heeft geen zin, Windows Registry gaat er toch over zeuren.

Ik heb Komplete 7. Duurt inderdaad een tijdje om te installeren; maar als je de library op een aparte partitie zet kun je tijdens de installatie kiezen om die niet te installeren (omdat je 'm al hebt). Geen idee of dat bij andere softwarebakkers ook zo werkt, maar vaak is het alleen de installatie van de plugin die dan gedaan hoeft te worden, wat al scheelt. Je moet dan wel -alles- overnemen, vandaar ook mijn keuze om dat op een andere partitie te zetten.

Alternatief: schakel de familie in en laat een handig neefje voor een paar knaken even Mechanical Turk spelen en CDs wisselen.
 
installatie nu is niet rot hoor, wil gewoon meer dan 2.8 gig ram kunnen aanspreken en dat lukt me niet onder xp. vandaar de eventuele overstap naar w7
 
Wat je ook doet, doe een "clean install" geen "upgrade" hoe verleidelijk dat ook lijkt...
 
Gewoon een frisse install doen met alleen dat wat je echt graag gebruikt.
 
Als je een upgrade of transfer zou doen ben je ook behoorlijk wat tijd kwijt... weegt dit op tegen de tijd die je nodig hebt voor een cleane installatie waarbij je echt van scratch af aan alles optimaal aan het draaien kunt krijgen? Als een upgrade/transfer mislukt moet je alsnog opnieuw beginnen... doe het dan gewoon in één keer goed door clean te beginnen.
 
Zowiezo kan je niet rechtstreeks van een 32bit windows XP naar een 64bit Windows 7 upgraden ... dat wordt altijd een herinstallatie ...
 
bedoeling is zowieso een volledig cleane install,van xp naar w7

ik gebruik meerdere harde schijven, 1 ervan gebruik ik voor programmas. als ik het goed begrijp moet ik toch enkel deze herinstalleren indien ik windows herinstalleer?

tweede harde schijf is voor data, projecten, documenten

derde harde schijf wordt gebruikt voor zaken als east west, omnisphere ed libraries

met 'truucjes' bedoelde ik bv de data van omnisphere/trillian/east west (die echt lang duren om te installeren) 'linken' naar de programmaschijf, enkel de eerste disk van de programmas te installeren en dan te verwijzen naar de schijf met de libraries (via een update lukt dit bv bij east west dacht ik)
 
Voor de Spectrasonics plugins zijn procedures om de data te verplaatsen, in de support documentatie en op de support website van Spectrasonics staat hoe je dit kunt doen.
 
Back
Top