Juno 106 met slider problemen - Wie kan mij helpen?!

Thijs840

Ingeburgerd
Lid sinds
30 Maart 2011
Berichten
44
Locatie
ergens in de zuidholland:)
hallo, ik zit met een probleem.
ik heb een paar maanden geleden een Roland Juno-106 gekocht voor 200 euro.
200 euro? uuuh ja!:P dat ding was volgens mij 1 van de vroegere modellen(denk ik) en daarbij had ik hem van een kennis gekocht.
hij was ook nog is in een behoorlijk slechte staat, terwijl het geluid gewoon goed was.

Maar toen ik een keer bezig was met mijn 2 juno's 106.
hoorde ik bij de oude juno een ZEER vreemd geluid.
ik heb een klein onderzoekje gedaan, en het leek erop dat mijn slider van mijn resonance gedeelte op mijn filter, kapot was. (potmeters heten die dingen geloof ik)
nou heb ik geprobeert door hem wat heen en weer te doen hem te corigeren, maar tervergeefs....
nou heb ik niet heel uit gebreid gekeken.
maar als zoon potmeter kapot is, dan is het toch mogelijk om hem bij roland te reparen?
dat heb ik namelijk ooit gehoord..
maar ik heb geen idee hoe duur zoon reparatie kost.
weet iemand hoe duur dat kost?
en waar moet ik mijn juno naartoe sturen?

M.V.G Thijs van oeveren
 
Ik zou contact opnemen met Roland.
 
Nee. (Of althans geen service centrum.)

Wel in België

Is something wrong with your product? Is it broken or malfunctioning? Try contacting one of our service centers for help and support.
België / Belgique

ROLAND CENTRAL EUROPE
Houtstraat 3
2260 Oevel (Westerlo)
Tel : 0032 (0) 14 57 58 11
Fax : 0032 (0) 14 57 58 12
e-mail : info@rolandce.com
url: www.rolandce.com

Wel je beste Belgisch boven halen hé. Zijn overigens zéér vriendelijke mensen daar bij Roland in Westerlo en ze doen zover ik begrijp nog steeds service aan vintage rolands.
 
Nee. (Of althans geen service centrum.)

Er zijn ook 3 service centers in Nederland :)
Zie :
http://www.rolandce.com/nl/nl/ondersteuning/service-centers

MUSIC SERVICE CENTER
Maaszicht 16
6099 BT Beegden
Tel : 0475-572033
Fax : 0475-578281
e-mail : info@music-service.nl
url : www.music-service.nl
Nederland: Zeeland

EEKA SERVICECENTER
Schuttershof 2
4421 GT Kapelle
Tel : 0113-330122
Fax : 0113-330123
e-mail : info@muziekreparatie.nl
url : www.muziekreparatie.nl

SERVICE CONNECTION
Reeweg 12
1394 KJ Nederhorst Den Berg
Tel: 0294-252500
Fax: 0294-251122
e-mail: info@serviceconnection.nl
url: www.serviceconnection.nl
 
Probeer er eerst zeker van te zijn dat het echt de slider is. Het kan bij een Juno-106 ook het bekende voice probleem zijn...
 
Nee de Juno-60 en de Juno-106 'voices' zijn niet uitwisselbaar. Bij de Juno-106 zijn het losse modules en bij de Juno-60 zit alles gesoldeerd op het mainboard.

Hier kun je clones vinden van de 80017A: http://analoguerenaissance.com/D80017A Deze kun je beter gebruiken dan de originele, omdat die ook weer stuk kunnen gaan.

Hou er rekening mee dat wanneer er nu een faalt, er in de toekomst meerdere defect kunnen gaan. Ik heb ze destijds alle 6 vervangen.
 
kijk op ebay volgens mij heet het spa 106. daar maken ze het een en ander.
 
Voices zijn te koop in België 8)
Maar daar heb je niet veel aan als je het niet zelf kan.

De beste vervangers worden gemaakt door forumlid Dnaab. Iedere synthhersteller in Nederland en België is er bekend mee en kan ze voor je plaatsen alsook Roland België plaats deze voices.

Deze dingen dus http://analoguerenaissance.com/D80017A/

Het kan natuurlijk ook een ander onderdeel zijn die defect is bv de waveform generator. Forumlid Dnaab maakt hier ook klonen voor.
 
Laatst gewijzigd:
idd aan te raden om als je de voices vervangt, ze meteen allemaal te vervangen, want zo spaar je op lange termijn kosten (die andere voices erin gaan ook kapot, vroeg of laat)
 
Ziet er leuk uit maar je blijft met de oude onbetrouwbare zooi zitten. De poppekast oplossing.

Of zie ik dat verkeerd 8D


http://www.benl.ebay.be/itm/6-80017...4036576?pt=Keyboards_MIDI&hash=item415bdc4560

Volgens de aanbieder in de advertentie zijn ze na repair/restoration net zo betrouwbaar als Dnaab zijn clones. Quote: "BUT the good thing is, once they are restored they last forever. ( well at least as long as electronics last... which is a mighty long time! haha..)"

Ondanks dat heb ik toch liever die laatste erin.
 
Yep ;)

Trouwens 150US$ + pak weg 2 keer een eury of 30 verzending.....:L


t'is 208 euro voor 6 nieuwe D80017A incl verzending, ze moeten dan wel nog geplaatstst worden ntrlk.


Het is wel bewezen dat de helft of zoiets van de originele het weer doet als de coating er af is.
Hoeveel vertrouwen je dan nog mag hebben in die printed resistors??

Jammer dat die ba661 vca's en die 3109 vcf ic zo goed als niet te krijgen zijn.

Van een stapeltje slechte 80017A weer een paar goeie maken moet ook wel lukken, maar waar ben je dan mee bezig ?

Poppekast dus :D

Bij mij zitten er 6 nieuwe D80017A pcbtjes in van Dnaab :halleluja ..... we zijn gerust 8)
 
Ik heb enkele jaren geleden in mijn 106 maar 1 pcbtje van Dnaab gemonteerd. Het werkt allemaal nog steeds perfect. Na het insolderen van een nieuwe voicemodule moet je wel je 106 weer helemaal afstellen.
 
Back
Top