Groeten uit de jaren '80.

Disturbo

Ingeburgerd
Lid sinds
21 mei 2011
Berichten
80
Dag vrinden,

Ik ben Joost en ik ben 26 jaar oud en ik speel al een jaar of 12 electrisch gitaar. Als gitarist moest ik eigenlijk vrij weinig van synths, drumcomputers en electronische muziek hebben. Totdat ik van mijn pa 'Another Green World' van Brian Eno in m'n handen gedrukt kreeg. De interesse was gewekt en een jaar of wat geleden ben ik een jongen tegen gekomen die over een paar synths beschikte en samen zijn we muziek gaan maken. We hadden een MS2000, Juno 106, MS-20, SK-10, Solina en heel even een ouwe Prophet 600 staan. Verder nog wat drummachines als een TR-626, 707. Helaas is de samenwerking gestopt en nam hij al zijn spul weer mee waardoor ik eenzaam achter bleef met wat opname apparatuur en wat gitaren, versterkers en effectpedalen.

Uiteraard heb ik dat niet op me laten zitten en heb ik zelf ook wat spul aangeschaft. Ik beschik nu over een Alesis HR-16 en HR-16B (heerlijke bakken), er komt een Yamaha RX-5 bij en ik heb nog een Electribe EMX-1, en twee ouwe beatboxen: Electro-Harmonix DRM-15 en Acetone Rhythm Ace. Nog geen synths dus. Aangezien ik niet veel geld heb maar wel van een oud jaren 80 geluid hou en van Eno ga ik eerst voor een Yamaha DX7 en later wil ik er nog iets als een poly 61 of zoiets bij kopen.

Ik hou erg van jaren 80 wave, mainstream jaren 80, maar ook de obscure zaken. Ouwe industrial a la Bourbonese Qualk of Test Dept. vind ik mooi, maar hou ook heel erg van ambient zoals Eno, Harold Budd, en ouwe krautrock als Tangerine Dream.

Afijn, ik denk dat ik na mijn drukke tentamenperiode maar eens goed aan het opnemen en nummers schrijven ga en dan heb ik hier vast nog wel wat vragen over en hulp bij nodig.

Tabee.
 
Welkom mede-gitarist!
 

Attachments

  • GEDC2848.jpg
    GEDC2848.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 79
Ha, een Fender man, dat ben ik ook. Hier mijn scheurijzer:
 

Attachments

  • P1070793.jpg
    P1070793.jpg
    39,5 KB · Bekeken: 82