ERS Dim D chorus

Empty Room Systems introduceert een nieuwe effect plugin. Het gaat om een replica van de Roland Model D chorus met meer controle. Zo heeft de Dim D een extra frequentie knop en depth met een mix mogelijkheid voor het mengen met het droge signaal. De plugin is vooralsnog alleen verkrijgbaar voor Windows, maar een Mac VST/AU en RTAS versie zal later dit jaar volgen.


attachment.php



De prijs is €59,- met een introductie prijs van €49,- tot 15 juni.

Informatie in PDF formaat: ERS persbericht in PDF formaat
De demo is via deze direct-download link hier te verkrijgen: ERS Dim D demo
 

Attachments

  • ERSDimD.jpg
    ERSDimD.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 66
Last edited by a moderator:
Compatabiliteit

Compatabiliteit

ERS Dim D v1.0 Chorus in PC VST format. The replica of the SDD-320 Dimension D chorus with enhanced controls. This package contains a licence for one computer. It supports: PC VST host in 32 bits format 44.1/48/88.2/96 kHz samplerates Stereo


Met dank aan froombosch voor het inzenden.
 
Hehe, waar waren nou al die extra koelingsgrilles voor nodig? :P
 
Ik vind eerder het effect onzinnig.
Die grills en andere optische poespas doen me meer...
 
juist wel vet gemaakt, tis toch prettig als je met een plugin werkt die er ook tof uitziet?
 
ach, met een flight simulator kan je ook niet echt vliegen.
Maar ga ik ga het effect zelf maar eens testen, kijken of het me bevalt.

VST's hoeven er van mij niet als echt uit te zien, veels te veel screen estate, deze lijkt ook al 80% kleiner te kunnen. Doe mij maar gewoon lekker een Cubase achtige of VOXENGO minimalistische uniforme uitstraling.
 
Citaat Hanz : waar waren nou al die extra koelingsgrilles voor nodig?
Die zaten op de echte ook, maar wel op een andere plek!
Citaat MatthewLeBlom : En deze heb ik met plezier verkocht.
Ik ook, grote nadeel van de Dimension D was dat de snelheid van de chorus niet instelbaar was en je dus afhankelijk was van de 4 gefixeerde settings.
Verder geen commentaar op het apparaat.
 
Citaat Hanz : waar waren nou al die extra koelingsgrilles voor nodig?
Die zaten op de echte ook, maar wel op een andere plek!
Citaat MatthewLeBlom : En deze heb ik met plezier verkocht.
Ik ook, grote nadeel van de Dimension D was dat de snelheid van de chorus niet instelbaar was en je dus afhankelijk was van de 4 gefixeerde settings.
Verder geen commentaar op het apparaat.

Dat nadeel zou mert deze plugin dan wel eens op opgelost kunnen zijn.
 
ach, met een flight simulator kan je ook niet echt vliegen.
Maar ga ik ga het effect zelf maar eens testen, kijken of het me bevalt.

VST's hoeven er van mij niet als echt uit te zien, veels te veel screen estate, deze lijkt ook al 80% kleiner te kunnen. Doe mij maar gewoon lekker een Cubase achtige of VOXENGO minimalistische uniforme uitstraling.

met een plugin kan je wel echt geluid bewerken. Vind het juist wel chill dat een plugin er mooi en inspirerend uitziet. Maar natuurlijk gaat het erom of het goed klinkt.:mega:
 
IDD, die 3d UI's zijn echt passé. 2d (zoals bv Ableton) ziet er veel frisser uit.
Maar goed, met hardware emulaties ontkom je er niet aan denk ik...

Vind je? Dan ben ik lekker ouderwets... Alvast een vintage plug-in bouwer :biertje:
 
Ik heb hier Roland Dimension D UAD versie klinkt erg mooi maakt alles breder en ronder. Alleen de UAD heeft minder controls maar dat is niet erg want hij klinkt gewoon goed. totaal zijn er dacht ik 10 presets maar ze zijn waard! Mooiste van Dimension D is, je laad ze in en klinkt gelijk goed zonder dat je technisch hoeft te zijn.
 
Ik heb hier Roland Dimension D UAD versie klinkt erg mooi maakt alles breder en ronder. Alleen de UAD heeft minder controls maar dat is niet erg want hij klinkt gewoon goed. totaal zijn er dacht ik 10 presets maar ze zijn waard! Mooiste van Dimension D is, je laad ze in en klinkt gelijk goed zonder dat je technisch hoeft te zijn.

Als je de Dim D van UAD al goed vindt, dan moet je deze maar eens proberen. Deze replica is volgens de kenners veel dichter bij het origineel. Er zaten nogal wat mensen in het test team dat een echte SDD-320 Dimension D van Roland heeft.
 
Als je de Dim D van UAD al goed vindt, dan moet je deze maar eens proberen. Deze replica is volgens de kenners veel dichter bij het origineel. Er zaten nogal wat mensen in het test team dat een echte SDD-320 Dimension D van Roland heeft.

Dat hoor je niet vaak dat kleine software bedrijven net zo goed doen als UAD, alleen laatste jaren is UAD niet meer alleen het beste. Het zou best kunnen dat deze beter doet hij heeft ook meer controls maar ik heb hem al gekocht en ben hartstikke tevreden en wil niet extra geld uitgeven. De EMpty-250 is ook geweldig is gelijk aan UAD hoor ik van gebruikers.
 
Back
Top