Renoise versie 2.7

En dan ineens is het zover; Renoise 2.7 is goud! Geregistreerde gebruikers hebben nu nog meer voordeel met de komst van een sample pack van PureMagnetik en BeatSlaughter! Om er nog een schepje boven op te doen is er nu ook een automatisch update tool.

attachment.php


Nieuwe features:
  • Sample keyzone editor
  • Sample slicing
  • Verbeterde automation
  • Nieuw vormgegeven instrumenten
  • MIDI input routing
  • Real-time Line-in renderen
  • Multiband send device

Renoise is verkrijgbaar als download met een prijs van €58,-
Verschillende soorten video's: video's over Renoise
 

Attachments

  • s-overview-261.png
    s-overview-261.png
    31,2 KB · Bekeken: 68
  • s-automation-270.png
    s-automation-270.png
    29,8 KB · Bekeken: 62
  • sample-editor-270.jpg
    sample-editor-270.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 62
  • keyzones-270.jpg
    keyzones-270.jpg
    93 KB · Bekeken: 61
  • rewire-261.jpg
    rewire-261.jpg
    92,2 KB · Bekeken: 58
Last edited by a moderator:
Youtube video's

Youtube video's







Met dank aan Dr. Drips voor het inzenden.
 
Ik vind dit Daw een beetje onoverzichtelijk mijn mening. De Sequencer is bij Cubase, Logic, Sonar, pro tools veel overzichtelijker. schermen zijn breedbeeld dus over lengte heb je meer zicht dan hoogte deze SEQ is omgekeerde gaat van boven naar beneden en is moeilijker bij te houden erg raar. Ik weet zeker dat Traktion nog meer users heeft dan Renoise.
 
Ik vind dit Daw een beetje onoverzichtelijk mijn mening. De Sequencer is bij Cubase, Logic, Sonar, pro tools veel overzichtelijker. schermen zijn breedbeeld dus over lengte heb je meer zicht dan hoogte deze SEQ is omgekeerde gaat van boven naar beneden en is moeilijker bij te houden erg raar. Ik weet zeker dat Traktion nog meer users heeft dan Renoise.

Dus je hebt 'm al geprobeerd?

En wat wil je met je Traktion <> Renoise vergelijking zeggen?

Ik heb Renoise pas gekocht, en ben er blij mee

Voor hetzelfde geld waarvoor je Cubase, of een andere gelijkwaardige DAW, of iets in dezelfde prijsklasse koopt kan je makkelijk een mooi beeldscherm erbij kopen.

Het oogt onoverzichtelijk, maar als je je er even in verdiept is het eigenlijk helemaal niet zo onoverzichtelijk. Natuurlijk is Renoise nog niet compleet, maar het begint er steeds meer op te lijken.

Moet er wel bij zeggen, het is toch een andere manier van werken.
 
deze SEQ is omgekeerde gaat van boven naar beneden en is moeilijker bij te houden erg raar.

Van beneden naar boven zelfs, zoals je in de video kan zien :D

Het is hardstikke duidelijk. Je kijkt continu naar een stroom MIDI events - je zoomt helemaal in op een track en bent verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt. Even een paar wavjes aan elkaar plakken en dan visueel bepalen of het goed klinkt zit er niet bij - je moet bij trackers veel meer je oren gebruiken.

Ik weet zeker dat Traktion nog meer users heeft dan Renoise.
Mackie heeft Tracktion dood laten bloeden. Renoise is de meest recente telg van een traditie en methodiek die oorspronkelijk uit het C64 tijdperk stamt. Geheid dat dat meer gebruikers heeft.

Al zal iedere 13-jarige natuurlijk eerst met FL aan de gang gaan, maar goed.
 
Ik vind dit Daw een beetje onoverzichtelijk mijn mening. De Sequencer is bij Cubase, Logic, Sonar, pro tools veel overzichtelijker. schermen zijn breedbeeld dus over lengte heb je meer zicht dan hoogte deze SEQ is omgekeerde gaat van boven naar beneden en is moeilijker bij te houden erg raar. Ik weet zeker dat Traktion nog meer users heeft dan Renoise.

Lol een tracker loopt meestal verticaal he..is maar wat je gewend bent.
 
Van beneden naar boven zelfs, zoals je in de video kan zien :D

Het is hardstikke duidelijk. Je kijkt continu naar een stroom MIDI events - je zoomt helemaal in op een track en bent verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt. Even een paar wavjes aan elkaar plakken en dan visueel bepalen of het goed klinkt zit er niet bij - je moet bij trackers veel meer je oren gebruiken.


Mackie heeft Tracktion dood laten bloeden. Renoise is de meest recente telg van een traditie en methodiek die oorspronkelijk uit het C64 tijdperk stamt. Geheid dat dat meer gebruikers heeft.

Al zal iedere 13-jarige natuurlijk eerst met FL aan de gang gaan, maar goed.


Het zou best kunnen:D toen ik video opende na 30 sec kreeg ik evenwichtsproblemen. Maar ben hartstikke tevreden met Cubase wilde alleen even mening geven:P
 
Ik vind dit Daw een beetje onoverzichtelijk mijn mening. De Sequencer is bij Cubase, Logic, Sonar, pro tools veel overzichtelijker. schermen zijn breedbeeld dus over lengte heb je meer zicht dan hoogte deze SEQ is omgekeerde gaat van boven naar beneden en is moeilijker bij te houden erg raar. Ik weet zeker dat Traktion nog meer users heeft dan Renoise.

Renoise is een tracker.
Dat is nu eenmaal anders , volgens mij zijn cubase etc. eigenlijk 'anders', de eerste muzieksoftware waren trackers dacht ik,Octamed enzo op atari en commodore.. ... Correct me if i'm wrong...

Het is een andere manier van werken die, mits je het onder de knie krijgt, veel sneller en intuitiever werkt dan bijv. cubase. Maar ook daar alt over te twisten.
Ik vind renoise in ieder geval het beste geld ooit gespendeerd aan muzieksoftware.
 
Renoise is een tracker.
Dat is nu eenmaal anders , volgens mij zijn cubase etc. eigenlijk 'anders', de eerste muzieksoftware waren trackers dacht ik,Octamed enzo op atari en commodore.. ... Correct me if i'm wrong...

Het is een andere manier van werken die, mits je het onder de knie krijgt, veel sneller en intuitiever werkt dan bijv. cubase. Maar ook daar alt over te twisten.
Ik vind renoise in ieder geval het beste geld ooit gespendeerd aan muzieksoftware.

Volgens mij ligt snelheid puur aan welke software je gewent bent :) ik heb vroeger ooit verhalen gehoort over tracktion nu kan ik me herinneren toen je zij van eerste muzieksoftware zijn trackers, dat klopt wel volgens mij. ik werkte toen met fl studio 4.0 en vroeg aan een Dj welke DAW hij gebruikt. Hij beantwoordde tracker, wat is dat dan?
Toen heb ik demo opgezet en snapte geen zak van zag alleen maar midi parameters in me scherm. man wat is die veranderd hij zag toen anders uit.
 
:okdan: Mooie update hoor!

Persoonlijk combineer ik renoise met reaper via Rewire, beste van beide werelden.
 
Ik kon helemaal NIKS met software & muziek... totdat ik Renoise kocht. Zelfs Logic laat ik terug komen in Renoise. Voor mij de best uitgegeven centjes voor muziek spulletjes ooit! En het blijft vooruit gaan.. iedere update is weer 'n vette upgrade. Kan de gemiddelde andere DAW nog 'n puntje aan zuigen.
 
Ik kon helemaal NIKS met software & muziek... totdat ik Renoise kocht. Zelfs Logic laat ik terug komen in Renoise. Voor mij de best uitgegeven centjes voor muziek spulletjes ooit! En het blijft vooruit gaan.. iedere update is weer 'n vette upgrade. Kan de gemiddelde andere DAW nog 'n puntje aan zuigen.

Ja, die versie upgrades zijn ook nog 'ns erg billijk genummerd. 2.7 nog maar,terwijl de veranderingen steeds toch echt groots zijn. Steinberg zou dit al zeker versie 5 hebben genoemd en je zo 3 keer vaker licentie hebben laten betalen.
 
Steinberg zou dit al zeker versie 5 hebben genoemd en je zo 3 keer vaker licentie hebben laten betalen.

...en voor enorm grote bedragen ook met USB sleutels en de hele crap erbij.

Laten we Ableton niet vergeten.. voor een tiende van de prijs van Ableton heb je 'n DAW die nagenoeg hetzelfde kan. Vooral na deze update. Net gedownload.. ben nu de extra samples aan het downloaden :P
 
Tof! Bij de vorige release net de licentie verlengd en nu alweer een met nieuwe features volgepakte release uit. Sinds de switch naar mac nog steeds erg tevreden over het programma!
 
Back
Top