[update!] Spring Collective

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.316
Locatie
Utrecht
Een poosje terug hebben Olafmol en ik gepost dat onze eerste release uit was op ons label Spring Collective. We waren toen nog druk bezig met distributie regelen en promotie. Dat staat allemaal in deze thread:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=11795&highlight=spring+collective

Inmiddels zijn er weer een heleboel nieuwe ontwikkelingen:

Distributie: Dit hebben we rond voor ongeveer de hele wereld. De Verenigde Staten wordt exclusief gedaan door groovedis (www.groovedis.com). Die gasten hebben een ontzettende dikke portfolio en waren erg behulpzaam. 110 platen zijn al op weg naar de States.
De rest van de wereld wordt gedaan door Musical Journeys (www.musicaljourneys.nl) uit ons eigen Nederland. Via forumlid Equate kwamen we aan dit contact. Het zijn zeer relaxte gasten die ons helpen en ons wegwijs maken in de wereld van de platenverkoop. Helemaal goed dus. (en dank aan Equate aka Tim!!). Onze dank gaat ook uit naar de forumleden PIE, Dob en Madr die hun tracks ter beschikking wilde stellen als promo materiaal.

promotie:Via diverse contacten en de noeste inspanning van Olafmol wordt onze eerste plaat nu al aardig gedraaid en staat ie in de lijstjes van een reeks DJ's. We hebben faxjes/mailtjes gekregen van namen als Todd Sines, Alex Attias en Llorca die hun respect gaven! Dat maakt weer dat je beseft waarom je het doet.
Hij staat ook o.a. in de volgende charts:

http://www.lunarmagazine.com/dj_charts/
http://www.wallysgrooveworld.com/charts/mychart.php?dj=039
http://www.backbone-digital.com/charts.html (lijst van Lars Behrenroth)

Binnenkort wordt het plaatje gereviewed in het tijdschrift XLR8 en komt er een interviewtje in de Plastikz.

nieuwe releases: Het leukste is natuurlijk dat we nu weer een nieuw plaatje gaan doen. Olaf en ik zijn er nog niet uit welke dat gaat worden (keuzes, keuzes....). Er ligt topmateriaal bij ons van zoveel mensen dat we daar nog ff over moeten denken. Waarschijnlijk wordt het een bootleg van Koos Alberts op 220 BPM ;)

Oja....als mensen denken dat je er rijk van wordt: ho maar. Tot nu toe kost het alleen maar geld. De marges zijn heel klein. Break even draaien is ons eerste doel. Kosten maak je veel (persen, versturen, verpakken etc.) en opbrengsten zijn er wel, maar nu nog niet echt veel.

Vragen? Snode opmerkingen? Steunbetuigen? Kom maar op!
 
yo mooi hoor, dat jullie toch nog voldoening trekken uit al die inspanning! gelukkig maar!

Veel succes, ook met jullie 2e plaat (en 3e...en 4e...en......) en dat jullie label maar mag opblazen!
 
Gaaf hoor! Veel succes verder!
 
Yoohoo!

Yoohoo!

Van harte gefeliciteerd!

Dat moet gevierd worden in De Stad :biertje:

Ik had al tegen Olaf gezegd dat 'The Children...' op de nieuwe EP moest komen. Misschien een idee?
Die bassline, yum!

R.
 
Respect!
 
Ik hou van 'wij doen alles zelf en hebben bijna niemand nodig' mensen... :luv:
 
Origineel geplaatst door krz
Ik hou van 'wij doen alles zelf en hebben bijna niemand nodig' mensen... :luv:

nou zo is het ook nie helemaal hoor ;) we vinden het juist erg leuk om met mensen samen te werken, de reden waarom we dit zelf hebben opgezet en doen is eigenlijk meer omdat we nogal eigenwijs zijn en omdat de "grotere" labels enzo veel te traag werken, en/of echt op 1 bepaalde sound vast zitten...en het is natuurlijk heel leuk om te ervaren allemaal :D
 
denk maar zo:

elke mongolische hobby kost alleen maar geld en krijg je er weinig persoonlijke respons op.. verzamelaars etc als voorbeeld..
nu steek je je geld in iets dat groeit en dat mensen raakt, moet je voorstellen dat er iemand in japan of usa met een euforisch gevoel naar jullie muziek zit te luisteren.. of dat over 20 jaar iemand een plaat uit de kast haalt en zegt.. moet je luisteren, dit is een klassieker en dan is dat jullie plaat.. EN je krijgt er ook nog eens geld voor terug..

een betere investering voor zelfverijking kan ik me niet voorstellen :)

bravo dus!
 
Dat bedoel ik ook een beetje. Je kan ook een demo CD maken, opsturen en dan wachten todat ze zelf een keer naar je toe komen.... maar dat doen jullie niet, zelf de dingen oppakken en uitvoeren, super !

Origineel geplaatst door olafmol
nou zo is het ook nie helemaal hoor ;) we vinden het juist erg leuk om met mensen samen te werken, de reden waarom we dit zelf hebben opgezet en doen is eigenlijk meer omdat we nogal eigenwijs zijn en omdat de "grotere" labels enzo veel te traag werken, en/of echt op 1 bepaalde sound vast zitten...en het is natuurlijk heel leuk om te ervaren allemaal :D
 
Hey guys !

Nou, da's me verdorie een hoop goed nieuws !!

:okdan:

Ik kijk al uit naar de nieuwe release op spring collective !
 
Te gek man!
Break-Even of misschien zelfs iets daaronder, dat maakt ook niet uit. Het gaat om de kick die je ervan krijgt lijkt me, dat er in de States jullie platen te koop zijn (en hopelijk ook gekocht worden).

Ik ben momenteel ook met iets van een deephouse/daftpunk/of- iets-in-dier-ichting-achtige track bezig. Zijn jullie al zover dat jullie ook anderen aan een release kunnen helpen?? In dat geval laat ik jullie binnenkort deze track even horen!

Greetz Oxy*D
 
Oxy, wij kunnen niemand 'zomaar' aan een release helpen. Het vergt een aardige investering aan geld en tijd om een plaatje te maken en de mastering, persing, promotie, distributie etc. te regelen. Maar als je een vette track hebt, zet 'm dan op de mail!
 
Origineel geplaatst door Nolet
Oxy, wij kunnen niemand 'zomaar' aan een release helpen. Het vergt een aardige investering aan geld en tijd om een plaatje te maken en de mastering, persing, promotie, distributie etc. te regelen. Maar als je een vette track hebt, zet 'm dan op de mail!

Je hebt helemaal gelijk, jullie zijn natuurlijk geen een of ander fonds voor luie gasten als ik, die wel een plaatje willen maken, maar zelf nog nooit echt actie hebben ondernomen…; Laat ik eerst maar eens een vette track maken, daarna zien we eventueel wel verder…
 
Back
Top