Tracks beoordelen

relexted

-------------------------
Lid sinds
25 november 2005
Berichten
570
Locatie
Amsterdam
Wanneer je feedback wilt geven of krijgen op een track, kan 't denk ik voor iedereen handig zijn
om hier wat richtlijnen voor te hebben.

Een soort van layout kan de luisteraar helpen om een goede constructieve reactie te geven... en geeft vervolgens een goed overzicht voor de plaatser van de track.

Voorbeeldje van waar ik aan zit te denken:

- Soundscaping
- Drums
- Arrangement
- Mening over de mix
- Gebruik van thema
- Een overall rating oid..

Lijkt me handig om in de "Post je tracks" sectie een ondersteunende layout te kunnen invullen en daarbij
dit soort richtlijnen te moeten aanhouden, wat helpt om te reageren op een geplaatste track.


Iemand voor?
 
moeten aanhouden

Ik kan nu alvast vertellen dat wij als mods niet zitten te springen om mensen op de vingers te tikken die hun recensie niet precies volgens "de regels" opstellen. Dus "moeten" gaat het sowieso niet worden :D

Een soort van layout kan de luisteraar helpen om een goede constructieve reactie te geven...

Ik denk zelf het tegenovergestelde. Een formulier met vaste velden zal veel eerder korte, nietszeggende reacties uitloggen, als bijvoorbeeld "Drums: wel aardig", zeker als die velden niet helemaal aansluiten op de track ("Drums: hoor ik niet").

Daarnaast moet het een leuk onderdeel van het forum blijven. Als forumleden bij een track alleen een vast formuliertje mogen invullen is de lol er wel af denk ik.
 
't Zal eerder nog minder reacties opleveren... 't Is over 't algemeen nu al drama..
 
sterren systeem moet ik vaak gebruiken voor de promopools waar ik geregistreerd sta.
1 tot 5 sterren, plus algemene feedback en een box met de vraag of je hem wilt gaan supporten..
 
hmm. ok.. das meedenken.. moeten we dus niks.. maar t zou wel "kunnen" werken.. Door mensen dezelfde vrijheid als nu te bieden, te "kunnen" zeggen wat ze willen en daarnaast een optie te maken om op bovenstaande wijze te "kunnen" reageren.. ;)

Lijkt me leuk :) maar wellicht is t een beter idee om dit mee te nemen voor een eigen projectje..
 
Laatst gewijzigd:
Niet zes tracks niet idd.
sommigen niet nee, net zoals sommigen van andere niet nee niet soms...

maar nee, ik denk dat een track maar gewoon 'kaal' (dus zonder er bij te moeten ende/of hoeven vermelden wat het is)... omdat een stijlnaam bepaalde verwachtingen schept en waar men dan op basis daarvan een oordeel uitgalmt of dat men direct al afhaakt om hem te luisteren omdat de stijl niet aanspreekt...
 
Tegen: het moet vanuit de luisteraar zelf komen.
Volgens mij mag je op een forum als deze al blij zijn dat er redelijk wat feedback wordt gepost, dat is in andere fora wel minder.

Als je voorschriften gaat maken krijg je alleen maar gezeik en minder feedback, dat lijkt mij niet de bedoeling. Ga er gewoon vanuit dat de luisteraar in staat is om een goede analyse van een track te maken en weet waar hij bij het maken van een track op moet letten. Een beetje SF-lid kan dat wel, tenzij het een dove kwartel is... maar die heeft toch al niks aan jouw format :)
 
Laatst gewijzigd:
Iets van een "like" knopje wellicht een idee?

Da's eigenlijk niet eens zo'n slecht idee :)

Net als bij Youtube incl. van die balkjes met 't aantal likes en dislikes.

Geen idee of dat veel werk is om te bouwen, maar ik ben voor.
 
Back
Top