Slecht nieuws over de MAM Taurus

mam.gif

Ik heb slecht nieuws voor mensen die uitkeken naar de nieuwe analoge bass-monosynth van MAM, de lang-geleden-al- aangekondigde MAM Taurus.

Al eerder vertelde MAM me dat de Taurus vertraging had opgelopen, omdat ze problemen hadden met leveranciers van bepaalde onderdelen. Gisteren heb ik weer een mailtje gestuurd met wat specifieke vragen over dat apparaat (had hem al zien staan op de Thomann website), maar nu kreeg ik als antwoord

"If there is not more reaction from the customers , we don´t build it."

Wat mij betreft mogen er dus e-mails richting MAM gaan om ze te overtuigen.... Hoewel ik nog weinig mensen gevonden heb die dat ding ook echt serieus wilde beluisteren.

Klik hier voor de aanbieding
 
Last edited by a moderator:
Moog

Moog

Ik weet dat Moog Music bezig is met een reincarnatie van zijn eigen Taurus Bass-Pedalen.. misschien dat dat er iets mee te maken heeft ?
 
Ze zouden eigenlijk wat samples op de site moeten zetten om de mensen te overtuigen..

Eigenlijk zouden we als synthforum een actie op moeten zetten:

Help MAM de zomer door...
 
ik vind de naam Taurus wat ongelukkig gekozen - dat wekt nogal heftige verwachtingen en eerlijk gezegd betwijfel ik of MAM die helemaal waar kan maken. Bovendien is Bob Moog zelf inderdaad aan het onderzoeken of er behoefte is aan een Taurus Mk. III

Op zich een leuk ontwerp (en een hele leuke prijs!) maar "shame about the name"
 
Antwoord op mail van MAM

Antwoord op mail van MAM

Hello Simon,
I hope we can start the production in October this year.
But it depends on the preorders.
Best regards
Herbert Lutz


Dit klinkt al beter dan antwoord aan IronFreq. Dus mensen, als jullie bestellen gaan zij bouwen!
 
Synthesizer MAM Taurus MAM Taurus Analog-Bass-Synthesizer
momophon,16 Programme,2OSC,24dBFilter 299,00 Euro

Bij musik productiv... mis ik iets?

link!!!

Druid
 
Origineel geplaatst door druid
Bij musik productiv... mis ik iets?

link!!!

Druid

Dit zal dus voor de pre-orders zijn lijkt me zo? Ik zit te twijfelen, ik wil zo graag een analoge bassynth, maar om tot oktober te wachten vind ik nogal wat... zeker omdat nog maar afwachten is of 'ie zowiezo al komt :confused: . Ze wilde niets kwijt over de sound van dat ding voordat hij uit is.

Met 'reaction from the customer' bedoelde ze dus duiidelijk pre-orders... op zich wel logisch ook eigenlijk.
 
Het ziet er allemaal wel mooi uit, Maar de insrumenten die ik in het verleden gekocht heb. Heb ik van te voren toch wel eerst bespeeld of in ieder geval een demo geluisterd. Het is een beetje een auto kopen zonder proefrit.
Heb zelf de MAM MB33 op zich voor het geld een leuk apparaat dus was wel benieuwd naar de taurus..
Kortom DEMO"S !!!!!!!
 
Goh, ik beloof jullie dat dit echt voorlopig mijn laatste post is over MAM en/of de Taurus :bekdicht:

Origineel geplaatst door Baseman
Het ziet er allemaal wel mooi uit, Maar de insrumenten die ik in het verleden gekocht heb. Heb ik van te voren toch wel eerst bespeeld of in ieder geval een demo geluisterd.

Ja, ik snap hier dus ook helemaal niets van... Ik heb in mijn betreffende mail (zie 1e bericht) gevraagd of hij qua geluid enigszins vergelijkbaar is met de MB33-II, maar enige wat ik terugkreeg was dat hij niets over geluid kon(/mocht?) zeggen zolang hij niet in productie was... en dat zodra hij wel uit is meteen samples op de website geplaatst worden. Daar heb je dus niet echt veel aan.. en idd niet zo slim met iets als synth waar alles om geluid draait....:frons:

Nou ja, ik heb al besloten gewoon voor de MB33-II te gaan.... :)... en verder niet meer te zeuren... 8)
 
kortom: MAM heeft geen kapitaal om de boel zelf te financieren..dat mogen hun klanten doen..lekker is dat......
 
Origineel geplaatst door ironfreq
Ik heb in mijn betreffende mail (zie 1e bericht) gevraagd of hij qua geluid enigszins vergelijkbaar is met de MB33-II, maar enige wat ik terugkreeg was dat hij niets over geluid kon(/mocht?) zeggen zolang hij niet in productie was... en dat zodra hij wel uit is meteen samples op de website geplaatst worden.

Wat een onzin, net alsof dat apparaat uniek geluid zou gaan maken. Het is toch gewoon een simpele monosynth.
Hoogstwaarschijnlijk heeft ie gewoon dezelfde DCO en filters als uit de MB serie. Alleen dan dubbel DCO.
 
Laatste feedback van MAM

Laatste feedback van MAM

Hello Simon,
don´´t worry, the dealers know there customers. And the distributors know their dealers.
If we get a positiv feedback from the USA (our biggest market), we will start the production.
Best regards
Herbert

Hello Herbert,

Okay, I understand. But one more question: if I (and others) can't place an order, MAM might decide not to build the Taurus. Do you catch my drift? Only when customers place orders MAM will hopefully take the Taurus into production.

Could you clearify this, please?

Kind regards
Simon.

Hello Simon,
I am not shure, if we can keep the price (I hope so). But please wait with Your order, because we change our distribution-system completely until September.
Best regards
Herbert
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top