Goede hq vsti eq gezocht !!!

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Hallo mensen

Ik zoek een goed klinkende equalizer vst
Nou ben ik zelf niet zo heel erg bekend met wat er op dit gebied allemaal te kopen is

Ik gebruik zelf flstudio, en de para eq 2 die daar bij komt

Nou heb ik vorige jaar een allen&heat mengpaneel aangeschaft, en was overdonderd door de kwaliteit hier van, met namen ook de eq die daar op zit.

ook de eq van me scope kaart is stukken beter

dus ik denk dat als ik een hoogwaardige vst eq aanschaf ik me geluid beter kan afstellen dan dat nu het geval is met de paraeq2 van fl studio.

Je zou zeggen als je die van je scope kaart beter vind waarom gebruik je die dan nie?
Nou om dat ik moelijk voor elk mixer kanaal in fl studio een asio kanaal kan maken
40+ asio kanalen maken word een beetje zwaar voor me kaartje.

Kortom wat zijn goede eq's en welke raden jullie mij aan?

Groetjes Gijs de Mik
 
Wil je een transparante eq of liever een met wat meer "kleur"
upimg9%5Cplastic-sun-cap_537549.jpg

Een rood-doorzichtige...
 
Ik zou er graag eentje willen die niet kleurt,
Als de bron niet goed is dan is wat kleur aan het geluid mischien handig
maar meestal als ik de bron niet goed vind dan gebruik ik dat geluid ook niet.

het gaat voornamelijk om een hoog zuiverheid gehalte wat ik zoek
met name in het hoog laat de fl eq het nogal af weten(klinkt snel korrelig en kraakerig)

fabfilter heb ik ooit mee gewerkt bij een vriend van mij maar die vond wel wat agressief en wat te resonant voor mijn smaak

ik ga ff op demo jacht van Sonalksis, Sonnox,en Equality
Thanks:okdan:
 
Pro-Q is een heel erg configureerbare EQ dus wat betreft aggresief en resonant zit je zelf aan de knoppen.

De reeds genoemde hebben ook erg goede EQ plugins dus je vind ongetwijfeld iets in het straatje wat je zoekt.
 
Equality is echt heel goed, werkt snel (hoewel pro-q nog net iets sneller is) en de mate van kleuring kun je zelf bepalen door middel van de verschillende algoritmes waaruit je kan kiezen, deze eq kan zowel transparant zijn als kleuren. Daarnaast is de ingebouwde analyzer erg handig.
 
Ik heb de demo geprobeerd van eqaulity, prima eq !
klinkt lekker en een hoge resolutie en de kleur klank kan je idd aanpassen geniaal

Nu nog ff wachten op de vakantie centen en dan schaf ik em aan.

bedankt voor jullie hulp :)
 
Back
Top