Yamaha MOX 6/8

De succesvolle Motif-lijn van Yamaha krijg een opvolger. De naam voor deze nieuwe lijn is MOX. De aftrap is voor twee modellen met respectievelijk een 6 en 8 octaven tellend klavier.

mox8


Volgens Yamaha is de MOX een combinatie van de beproefde Motif-technologie, aangevuld met 'USB computer integration technology'. De Japanse duizendpoot hoopt hiermee de gebruikersgroep van deze synthreeks flink uit te breiden.

Meer info op de Yamaha site
 
Last edited by a moderator:
Specs:


- 1,217 Voices and 355 MB of waveforms taken from the MOTIF XS
- XA (Expanded Articulation) tone generation system
- More than 256 Performances that spark your musical inspiration
- Virtual Circuitry Modeling (VCM) effects
- 6,720 arpeggiator patterns and the 4 part interactive arpeggio engine
- Direct Performance recording
- Performance Creator for quick setting of Splits, Layers, and Drum Parts
- Category Search provides instant access to the Voices you want
- Comprehensive sequencer including step recording
- New developed 61-key semi weighted keyboard for MOX6
- 88-key Graded Hammer Standard for MOX8
- Lightweight body
- Built-in 4-in 2-out USB Audio/MIDI interface
- Bundled with YC-3B Organ Emulator soft synth, Prologue analog synth, and Cubase AI
- Advanced Integration with PC

GHS keyboard, Maximum Polyphony 64 notes
 
Dit is natuurlijk niet de opvolger van de motif lijn, daar hebben we de XF natuurlijk al. Dit is er één in de serie MO6/MO8, oftewel, een kleinere versie van zijn grotere broer (XF) die grotendeels gebaseerd is op de technologie van de voorganger van de XF, de XS.

Leuk dingetje :)

Oh, de polyfonie van 64 vind ik wel erg laag, zeker als je geluiden gaat layeren is dit al enorm snel een bottleneck.. De Audio interface is een goede ontwikkeling en hiermee gaan ze de fantom G lijn van Roland achterna.
 
Laatst gewijzigd:
Dag mensen, ik ben er een tijdje uit geweest (laatste login 09-10-2004) maar ja een een syth addict altijd een addict ;)
Ik ken de markt totaal niet meer maar ik ben opzoek naar een midi controller (voor reason) met gewogen toetsen want mijn vrouw wil er piano op spelen , en een externe geluidskaart (voor opnames)

Toen liepen mijn vrouw en ik tegen de mox8 aan die deze functies (en meer) in zich heeft.

Wat de plannen zijn is stem en gitaar op te nemen en mijn vrouw wil het dus echt als vervanging van een "echte" piano gebruiken.

alvast bedankt voor de info
 
Hoi,

Ik heb ook een MOX maar een vervanging van een gewone piano is het niet. Het lijkt er op, thats all.

Een MOX is een geweldige synthesizer maar de piano is mager. Daarvoor moet je andere digitale piano's hebben en zelfs die zijn altijd maar een benadering. Ze klinken droog, niet subtiel, geen sustain, niet rijk aan klank en gaan snel vervelen.

In een band, samen met andere instrumenten gaat het prima en zijn ze erg praktisch: licht, ontstemmen niet en makkelijk te versterken. Transponeren is een eitje. Maar solo vallen ze genadeloos door de mand helaas.

Kortom: zeer handig voor erbij!!!
 
Back
Top