Adam Szabo JP6K (JP supersaw vsti)

CFA-Sound FactoryAddOn - JP6K

Ligt het aan mij of zijn die factory patches echt breder dan de FactoryAddOn?
 
Deze VST-plug-in is ontwikkeld om het wereldberoemde super saw-geluid te maken, een geluid dat in de jaren negentig werd geïntroduceerd door de Roland JP-8000.
dat laatste is nutuulk mis info... de super zaag kwam al voor op de JD-800 en die is weer gebasseerd op de unison detune van de jupiter 6...
de Noise is 'statisch' maw. er treed flanging op bij dubbel gebruik.
je bedoeld monophone... alle stemmen putten dus (qua noise) uit 1 en dezelfde bron (wat opzich niet zo heel raar is) maar waarschijnlijk is het zelfs een sample...
 
Het kan aan mij liggen maar ik vind de demo's echt waardeloos klinken.
het meeste klinkt ook in mijn oren te krasserig ofzo... sowieso is alles veel te dik in die slappe zak themaatjes verzuipend in zeeen van galm ende delay...
het zal wel smaak zijn... jammer dat het vaak alleen nog maar gaat om wat stapelen en filter fappen en niet om de intellectuele synthese tegenwoordig...
 
Laatst gewijzigd:
dat laatste is nutuulk mis info... de super zaag kwam al voor op de JD-800 en die is weer gebasseerd op de unison detune van de jupiter 6...

je bedoeld monophone... alle stemmen putten dus (qua noise) uit 1 en dezelfde bron (wat opzich niet zo heel raar is) maar waarschijnlijk is het zelfs een sample...

Bij monofoon, zou de noise niet gaan phasen toch? Bij monofoon is er maar 1 bron, deze wordt bij iedere toetsaanslag opnieuw getriggered, maar meer dan 1 noise sample zul je niet horen.

Met statisch bedoelen ze denk ik, dat bij iedere trigger, exact dezelfde noisesample vanaf het begin wordt afgespeeld. Druk je twee toetsen tegelijk in, dan krijg je dus twee x dezelfde nosie sample gestapeld, die dus gaat phasen.

Of niet heej? He,he?
 
hehe, deze namiddag een mail gekregen, met oa dit :

"To prepare for a new JP6K update that will come on the weekend,
a new licensing system was made so that the update could be distributed easier"

't komend weekend komt er dus hoogstwaarschijnlk een update !! *D*D
 
maar daarom nog wel dezelfde bron/sample... slechts de pointers zijn anders qua positie...
bij multi noise bronnen, ofterwijl polyphone, zou het juist niet gaan phasen...

jwt?

Wel als de noise sample telkens vanaf het begin afgespeeld word, dus inderdaad de pointers op dezelfde positie. Maar dat zou knap pauper geprogrammeerd zijn.

elfstedentoch?
 
Ik heb hem inmiddels ook aangeschaft, maar heb helemaal geen problemen met die noise. Ik sprak Adam ook even over de mail en heb gelijk wat wensen (zoals een LFO die niet opnieuw triggert) aangekaart. Dat noise probleem heb ik ook maar meteen gemeld. Was bij Adam niet bekend. Volgens Adam zelf zijn het ook geen samples. Heeft iemand een audio voorbeeld van dat noise probleem, want ik kan het niet reproduceren.

Overigens komt er inderdaad dit weekend een update, met wat nieuwe features.
 
JP6K Version 1.1 update!
What's new:

  • Pitch envelope
  • Glide (Portamento)
  • MIDI pitch-wheel support
  • Analog knob, for randomizing the pitch of each note
  • Panning of the oscillators
  • MIDI sync mode for the LFOs
  • Additional presets by: CFA-Sound, MASCHINENBAUERMUSIC, Mikey O'Hare, Grzegorz

:okdan:
 
In bovenstaand filmpje klinken die patches zeker wel goed en bruikbaar, maar ik hou het toch maar bij the original (JP8080) ;)
Het is wel een goede plugin voor het geld, dat zeker.
 
In bovenstaand filmpje klinken die patches zeker wel goed en bruikbaar, maar ik hou het toch maar bij the original (JP8080)
tja, je moet die is layeren de JP6K en JP80x0 !! Dat zijn dan echt de ultieme trance patchen !!
en tja, idd, de JP8080 heeft nog wel enkele vitessen meer,
om het in fiets termen uit te drukken bij zo'n mooi weer
 
167660902_a82da51a9c_o.jpg
 
Back
Top