Adam Szabo JP6K (JP supersaw vsti)

Wauw wat een vette supersaws heb jij gemaakt zeg. En die vette string is ook zo gaaf! Beukt breed en vet in het mid.

Am
takke-taa takke-taa takke-taa takke-taa

C
takke-taa takke-taa takke-taa takke-taa

G
takke-taa takke-taa takke-taa takke-taa

Em
takke-taa takke-taa takke-taa takke-taa
 
zou er ooit een OSX versie komen?
tja, 't zal mss niet van Adam afhangen, maar ik vind ik wel goed zo...
niet uit sarcasme,
"maar al die macbook (oeps OS-X bedoel ik) toestanden maken de muziekscene o zo geestes dood "
't is ook Apple dat Sounddiver ter dood heeft veroordeelt, doch ??
 
"maar al die macbook (oeps OS-X bedoel ik) toestanden maken de muziekscene o zo geestes dood "

.... wat?
 
.... wat?
tja, 'tis hier cubase 5 op een witte Macbook XP SP2 ... JP6K vollenbak !!
en tja, volgens mij ondersteund apple met hun OS-X binnen de '10' jaar geen midi meer...
Zelfde mss met Win 64bit
 
de kans zit er idd in dat MIDI ooit net zo obsolete gaat worden als CV nu al is... MIDI is dan van huize uit eigenlijk ook alleen bedoeld om +/- 1000 noten per seconde te kunnen versturen en zal zelfs vandaag de dag nog redelijk voldoen maar dat soort rates zijn anno nu natuurlijk lachwekkende peanuts...
 
de kans zit er in dat er in dat MIDI ooit net zo obsolete gaat worden als CV nu al is...
ja viola, Maar dat was mss maar een stap 'vooruit' tussen de 'manier van aansturen,
nu is't een stap van hardware met een ziel, naar software en algoritme emulatie
die iedereen kan hebben en vooral 'presets' die m'n wil hebben,...
Oww en waar was de tijd dat ik kickte op de sound !!, nu kick't m'n eerder op een melody denk 'k ??
(of toch in wat m'n 'Trance' noemt tegenwoordig)
 
waarschijnlijk was MIDI niet zo snel aangezien men uit ging van de zwakste schakel...
maar MIDI was ten opzichte van CV nutuulk wel een gigantische stap voorwaards...

hoewel het seperaat triggeren van de envelope of het CV'en van noten ook zo zijn charmes kan hebben... denk aan pseudo echootjes waar er nog steeds noten worden herhaald terwijl het volume uitsterft of waarbij een toonhoogte aanhoudt maar ritmisch word getriggered...
 
tja, ik ben begonnen toen m'n muziek met 4/4 beat kick maakte,
en dat was vooral met den Atari en Synths via midi...
Jammer genoeg had ik't geld niet voor al die hardware en kocht een amiga en effe later een K2000.
Daarmee dacht ik in de jaren 90 net zoals met nu denkt, vind 'k..
Bv Alles samplen, alles emuleren, denken dat een K2000 een Supersaw, teebee of 909 kick kan doen..
Soit, ik mis de wow-kick van de (software) dingen die nu uitkomen.

denk aan pseudo echootjes waar er nog steeds noten worden herhaald terwijl het volume uitsterft of waarbij een toonhoogte aanhoudt maar ritmisch word getriggered...
Da's dan ongeveer zoals een Multi Tap Delay ?? :)
 
wat is een wow-kick?
ja okey, een energy-kick/boost waar je zegt van: "wow wat is dat"... bv zoals dominator hoover sound.. hehe
met wow-kick bedoel ik dus geen bassdrum kick sound :)
 
Laatst gewijzigd:
Da's dan ongeveer zoals een Multi Tap Delay ?? :)
nee geen delay maar een uitstervend riedeltje...
dit lukt alleen als er noten worden gespeeld zonder dat de envelope opnieuw word getriggered...

dus bijv een C-D#-F-A# loop in een release tijd...

als alleen al de envelopes die het VCF en de VCA aansturen seperaat zouden kunnen worden getriggered (at will) dan werd alles al 10x interessanter...
(dit kan nutuulk bij modulars)
 
dit lukt alleen als er noten worden gespeeld zonder dat de envelope opnieuw word getriggered...
ach zo, tja dat heb ik nog niet kunnen doen via midi note trigger
Mss met een quatized Pitchbend ??? :)
Mss met m'n EF303 ??
als alleen al de envelopes die het VCF en de VCA aansturen seperaat zouden kunnen worden getriggered
ja idd, meestal is dat nu tesamen, met afzonderlijke insteliingen,.. :)
 
ach zo, tja dat heb ik nog niet kunnen doen via midi note trigger
en dat heeft niemand nog kunnen doen standaard... en dat is nu pcies wat ik bedoelde met dat stukje charme van CV want met MIDI lukt dat standaard niet...
bij MIDI zit TOONHOOGTE en TRIGGERING (de note on dus) in hetzelfde pakketje...

je zal dan echt een MIDI processor nodig moeten hebben die noten ontleed en weer construct tot iets bruikbaars voor de engine...
dus dat alle inkomende MIDI berichten (na de eerste noot) worden gestripped van de NOTE ON data bijv...
 
Laatst gewijzigd:
en dat is nu pcies wat ik bedoelde met dat stukje charme van CV want met MIDI lukt dat standaard niet... bij MIDI zit TOONHOOGTE en TRIGGERING (de note on dus) in hetzelfde pakketje...
ach zo, merci om't uit te leggen :)

en tja, mss dat de CV wel via een software (protocol) kan ??

Soit, 't wordt tijd dat ze die Midi standard om aan te sturen
en ook die gfx draaiknopkes eens gaan herontdekken bij de vst's..
JP6K met de schaduw bij de knoppen is al beter vind 'k.
 
Overtuigend JP geluid, wel een beetje cpu-onvriendelijk, maar gelukkig hoef je een supersaw niet 5x te layeren.. :D
 
zit inderdaad dicht bij het origineel aan
indien ik echter meer dan 5 instanties open (demoversie) begint pc serieus te stotteren en kraakjes te geven (terwijl ik dit nooit heb bij andere, heel zware, vst's)

is me ook niet duidelijk of er ook een 64bit versie van bestaat

voor de rest: prijs kwaliteit erg aan te raden
 
Back
Top